Vraag factuur zorgverzekering

Discussie in 'De lounge' gestart door suus1983, 2 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.303
    36.167
    113
    Hoi allemaal,

Ik heb een vraagje. Ik ben 20 juni bevallen van mijn zoontje dmv een keizersnede.

Daarna heb ik 50 uur kraamzorg gehad. Van de week ontving ik daarvoor de factuur van 204 euro voor de eigen bijdrage. Deze wilde ik declareren (FBTO) omdat ik aanvullend verzekerd ben, maar daar kreeg ik te horen dat het bedrag van 200 euro dat hiervoor staat, al is gebruikt voor eigen bijdrage van de bevalling.

Moet je altijd een eigen bijdrage voor de bevalling betalen als je op medische indicatie in het ziekenhuis bent bevallen? Ik kan mij dat helemaal niet herinneren van de afgelopen keren.

Alvast bedankt.

Groetjes suus

2. kippiekip

kippiekip Niet meer actief

ik heb niets hoeven te betalen voor de bevalling, kreeg alleen een eigen risico voor de kraamzorg.

3. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    weet je zeker dat ze het niet hadden over eigen risico? misschien dat ze dat van er afgetrokken hebben bij de bevalling. met een medische indicatie betaal je geen eigen bijdrage. ze mogen geen eigen bijdrage vallen bij een ziekenhuis bevalling met medische indicatie. heb er zelf ook nooit voor betaald.

voor de kraamzorg betaal je meestal wel een eigen bijdrage zelfs bij aanvullende verzekeringen (wat eerder niet was) enkel bij een plus verzekering bijv zit alles ingebegrepen.

raar hoor.

FBTO - i n f o

4. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.552
    527
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Ik heb een vermoeden dat het ZH waar de KS is gebeurd mogelijk een fout heeft gemaakt met het indienen van de declaratie. Gewoon even duidelijk nogmaals navragen bij je verzekering en desnoods laat je het eerst door hen uitzoeken.
    Normaal gesproken hoor je voor een medische bevalling geen eigen bijdrages te betalen nl.

5. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.303
    36.167
    113
    Nee, ik ben aanvullend verzekerd met de module gezinsplanning en daarbij wordt aangegeven dat er een eigen bijdrage van 200 euro wordt vergoed per bevalling. Ik ging ervan uit dat ik dat kon gebruiken voor de kraamzorg, aangezien ik op medische indicatie is gegaan.

En ik dacht dat zorg rond de bevalling buiten het eigen risico om ging?

6. Taliada

Taliada Actief lid

29 mei 2012
    366
    0
    0
    NULL
    NULL
    Voor kraamzorg geld een eigen bijdrage, tenzij je dat ook meeverzekerd hebt.

7. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.303
    36.167
    113
    @taliada: dat heb ik dus meeverzekerd. Ga zo toch nog maar eens bellen. Vind het teveel geld om gewoon te laten zitten.

8. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    de bevalling zelf niet maar alles wat er om heen gebeurd wel. bijv medicijnen voor een inleiding, pijnstillers, bloedonderzoeken mogen en kunnen ze declareren en vallen dan weer wel onder eigen risico. heb je hier geen gebruikt dan valt bevallen ook buiten het eigen risico

grote kans dat het ziekenhuis een afkorting is vergeten bij declareren. ipv nmedisch niet medisch. datdrukfoutje kost geld.

zou er zeker achter aan gaan

9. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.303
    36.167
    113
    Nou, het probleem lijkt alweer opgelost te zijn. Net weer gebeld met FBTO en dit keer weer iemand anders aan de lijn. Zij gaf aan dat ik er wel recht op heb en het gewoon bij hun kan indienen. Pff, vaag hoor. Ben heel benieuwd of ik dat geld nog krijg.

10. Patty82

Patty82 Bekend lid

8 sep 2008
    591
    3
    18
    Den Haag
    Ik kreeg ook nog een aparte rekening van de kraamhulp zo'n 175 euro (de eigen bedrage) Deze kon ik indienen bij FBTO en is ook volledig vergoed, vanuit de module gezinsplanning.

Dus ik zou hem gewoon indienen en waarschijnlijk wordt hij gewoon vergoed. Zelfde met de bevalling. Ook medisch geweest en ik heb geen eigen bijdrage hiervoor gehad.

Deel Deze Pagina