waar spelen jullie 2-jarigen mee als ze eventjes alleen buiten spelen achter huis?

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by hanna76, Feb 3, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. hanna76

hanna76 Fanatiek lid

Nov 15, 2007
    3,124
    0
    36
    Hallo,

Ons zoontje wil sinds kort eindelijk eventjes alleen buiten spelen. Achter huis. Hij loopt nu steeds achter z'n loopautootje en rent wat heen en weer.
    Ik vraag me af hoe lang hij dit leuk blijft vinden, want veel uitdaging is er niet. O ja, er ligt ook altijd een bal buiten.

Waar spelen jullie kinderen mee rond deze leeftijd (2 jaar) als ze eventjes alleen buiten spelen?
    Alle tips zijn welkom!

Groetjes,
    Hanna

2. sonja

sonja VIP lid

Mar 5, 2006
    5,270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    esmee had en heeft nog steeds een huisje waar in ze speelt, verder heeft ze een glijbaan en een wip staan.
    hier speelde ze toen ze 2 was ook graag mee

3. Jucade

Jucade VIP lid

Jul 20, 2006
    18,229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Een wipkip, glijbaan, zandbak en geef een bakje water met een kwast en je hebt geen kind meer aan ze!

4. hanna76

hanna76 Fanatiek lid

Nov 15, 2007
    3,124
    0
    36
    Bakje water met kwast? Ook nu? In februari?

Een zandbak hebben wij hier ook. Maar dat zit echt alles onder het zand....:) Wij hebben hier alleen een schuifpui om achter huis te komen. Dus alles komt meteen de kamer in... :) Of ben ik nu zo'n moeder die bang is dat de kamer vies wordt... en dat zoonlief zo niet leuk mag spelen....? (Vind het echt jammer dat wij geen bijkeuken o.i.d. hebben, zodat je eerst schoenen/laarzen uit kunt trekken voordat alles de kamer binnenkomt....)

5. Sannaa

Sannaa Fanatiek lid

Jan 12, 2009
    2,232
    0
    0
    Velsen
    Wat een goede vraag!
    Hier speelt hij met: een bezem (kinderbezem) Schep waar hij bladeren mee schept en veegt.
    Verder zijn loopauto en loopfiets
    En de leukste is ook wel: stoepkrijt!
    Ook wel met wat stenen en hout en zijn gereedschapsset (boor, hamer, zaag enz)
    Zandbak hebben we ook, maar staat nu vol water....

6. hanna76

hanna76 Fanatiek lid

Nov 15, 2007
    3,124
    0
    36
    Een grote plastic schep is idd. leuk!

7. Bkoenen

Bkoenen Niet meer actief

Een speelgoed emmertje waar een stuk of 12 grote schelpen inzitten...mini schepje en harkje erbij.
    Verder vermaakt ze zich prima met alle aarde uit de tuin :p
    En d'r auto...ze maakt eigenlijk overal zelf wel een spelletje van.

Oja! En onkruid tussen de tegels vandaan plukken :D

8. duikster

duikster VIP lid

Nov 13, 2005
    5,714
    73
    48
    zandbak, glijbaan, loopfiets, bal, belleblaas, stoepkrijt, de in de lente/zomer rondlopende mieren en andere beestjes...o.a. speelgoedtent

9. hanna76

hanna76 Fanatiek lid

Nov 15, 2007
    3,124
    0
    36
    Ik bedoel dus eigenlijk wel nu in februari, dus met dit weer en deze temperatuur.

10. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Hihi ben ook zo`n ontaarde moeder die het haat om overal zand tegen te komen ;). Wij wonen vlakbij de duinen en daar mag ze net zoveel scheppen als ze maar wilt, zand kom ik nu alleen tegen in haar laarzen en sokken en verder niet. Met een zandbak vind je het zelfs in bed (tenminste bij mijn oppaskinderen vroeger). Dus hier komt geen zandbak.

Ze speelt en speelde toen ze 2 was ook al graag met:
    de trampoline, schommel, loopfiets, motertje (zonder moter je moet gewoon zelf lopen), klimtoestelletje met glijbaantje, huisje.

En de watertafel, maar die komt pas van de zomer weer te voorschijn natuurlijk.

11. Wen26

Wen26 VIP lid

Jun 16, 2007
    12,487
    0
    36
    Spelen jullie kids zo veel buiten nu dan?
    Ik moet eerlijk bekennen dat ik wel met Fenne een rondje loop etc... maar in de tuin spelen dat doen we nu met deze temperaturen eigenlijk niet. Fenne wil dat ook helemaal niet, die zou nu echt verloren in de tuin staan hihi

In voorjaar/zomer/lente uiteraard wel lekker in de tuin spelen... hebben zandbak, glijbaan en schommel etc...

12. hanna76

hanna76 Fanatiek lid

Nov 15, 2007
    3,124
    0
    36
    Aangezien ik 3 weken geleden bevallen ben en we nog geen duo-wagen hebben kan ik hier niet echt een wandeling maken met baby en peuter. Dus vandaar dat ik em in de tuin 'loslaat' om toch zijn energie een beetje kwijt te kunnen. Eerder vond ie dat gewoon niks, maar nu durft hij gelukkig in z'n eentje eventjes in de tuin te spelen. En ik moet zeggen dat ik daar wel heel blij mee ben. ;)

13. Linda86

Linda86 VIP lid

Milan speelt eigenlijk nooit alleen buiten, maar hij speelt wel elke dag even buiten met mij.

Het leukst vindt hij 't om met de bezem/hark/etc. aan de slag te gaan en de tuin "op te ruimen". Verder hebben we een zandbak, schommel, glijbaan, wip en huisje in de tuin staan. En op de poortdeur hebben we een groot krijtbord gemaakt, waar hij lekker op kan tekenen. Er ligt ook nog een kinderkruiwagen in de tuin en z'n loopfietsje vindt 'ie ook erg leuk voor buiten nu.

14. sidmick

sidmick VIP lid

Jun 23, 2008
    17,804
    4,191
    113
    Als hier de deur opengaat roept dochter al "brrrrrrrr koud ik blijf binnen " Hier word er nu niet buiten gespeeld dus haha

15. Alita

Alita Niet meer actief

eigenlijk speelt ze met alles wat ze tegenkomt hahaha....wij hebben dan ook een grote tuin met bomen en planten enz....

Maar ze heeft ook een bal en een driewieler, maar dat vindt ze niet zo leuk....maar veel buiten is ze nu ook niet....

16. Lovely83

Lovely83 VIP lid

May 29, 2008
    20,418
    3,298
    113
    Met haar driewieler, zandbak, bal, loopauto :)

17. Aszz

Aszz Niet meer actief

Ook al is hij net een paar maanden 3, hij speelt altijd met zijn tractor en de skippybal! We hebben een grote voor buiten , en een kleine voor binnen.
    Daar is hij echt helemaal gek mee, hij stuitert als een ware professional. ( ga zelf maar eens 5 min. skippyballen, dan val ik al dood neer )

18. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

ZOOOO herkenbaar... gelukkig beviel ik begin mei :D

Mijn zoontje wil heel soms alleen naar buiten. Hij wil dan zijn driewieler (die hij dan de tuin door duwt..) buiten duplo en vooral de katten. Verder gaat hij vooral rennen!

19. Tesske

Tesske VIP lid

Mar 24, 2009
    6,799
    0
    0
    Haar 3 wieler, bal, stoepkrijt, glijbaan, blaadjes/zand, de honden.
    In de winter zit de zandbak op slot.

Share This Page