zoontje 20 mnd slaat en knijpt honden.

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door tanja1979, 2 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tanja1979

tanja1979 Actief lid

3 okt 2008
    217
    0
    0
    Mijn zoontje heeft de laatste paar maanden de gewoonte om onze honden en katten te knijpen en te slaan,aan oren trekken,staart trekken,ogen prikken,en hij slaat ze ook met speelgoed.
    Hij krijgt regelmatig een flinke mep van de katten,dan is het even brullen.......maar 5 min later doet hij het gewoon weer,het maakt totaal geen indruk.
    De honden hebben tot nu toe wonder boven wonder nog niet gebeten.
    ik heb echt al van alles geprobeerd om hem er vanaf te krijgen,op de gang,speelgoed afpakken,afleiden,tikje over de vingers,negeren,stem flink verheffen,maar het helpt maar even.......5 min later staat hij weer te meppen.
    iemand ideeen hoe ik dit verder aan kan pakken? vindt het zo zielig voor de beestjes.

alvast bedankt

2. Tesske

Tesske VIP lid

24 mrt 2009
    6.799
    0
    0
    Heb je hem al uitgelegd dat het pijn doet als hij de hond/kat slaat en knijpt?

3. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.696
    2.511
    113
    Als alle waarschuwingen niet helpen: Uit de buurt houden! Zo'n hond is het een keer spuugzat en dan zullen ze echt gaan bijten. Met nare gevolgen voor je kindje en de hond.

4. tanja1979

tanja1979 Actief lid

3 okt 2008
    217
    0
    0
    ja ik heb hem al keer op keer uitgelegd dat het pijn doet dat hij de hond en kat knijpt,maarja dat helpt niks,en uit de buurt houden gaat niet echt lukken,hebben een klein huis.

5. Tesske

Tesske VIP lid

24 mrt 2009
    6.799
    0
    0
    Dan zou ik hem heel goed in de gaten houden als hij er op uit is de hond/kat te slaan, waarschuw hem dat hij bijv. in de hoek moet als hij het doet en zodra hij dan de hond/kat pest direct de straf toepassen.
    En dat heel consequent iedere keer blijven doen.

6. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    voor straf een uurtje in de box?

7. bulldog

bulldog Fanatiek lid

2 okt 2007
    4.378
    0
    0
    NB
    hier gaat hij in de gang als hij de hond slaat of knijpt!

8. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

vind een uur wel erg lang....

en daarbij vind ik de box persoonlijk geen strafplek.... ik bedoel, stel er komt straks een broertje of zusje en die ligt in de box... dan denkt hij dat het kindje straf heeft omdat het in de box ligt.

@ts, mijn zoon trekt aan de oren en staart van de honden, ook vind hij het leuk te slaan,

ik heb tig keer nee gezegd, en stevig bij de bovenarm gepakt dat hij het NIET mag doen en als ik zie dat hij het nog een keer doet moet hij in de hoek,

doet hij het daarna nog een keer zet ik hem in de gang in de hoek, daar staat de verwarming niet aan en is dus ook wat frisser,

hier werkt het.

9. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Nouja, uurtje... mag ook minder natuurlijk, maar 't is maar dat ze veilig zijn.
    Want de box is er vooral voor de veiligheid van kindjes. Juist om ze te beschermen tegen hun eigen onwetendheid, zoals loslopende honden en poezen, of tafelranden waartegen ze kunnen vallen, en stoelen waar ze op kunnen klimmen... Of als mama es even moet telefoneren of plassen of een was ophangen.
    Ik denk dat je noch je kind, noch je hond kunt kwalijk nemen als er iets gebeurd. Daar ben je zelf verantwoordelijk voor. In dat geval moet je je kind beschermen, en daar is een box een prima plekje voor.
    Of de hond en kat uit de ruimte doen waar je kind speelt. Of er zelf constant met je neus bovenop blijven zitten.

Deel Deze Pagina