Hoi Hoi, Mijn vriend en ik hebben een schuld van 5000 euro. Nou kreeg ik vandaag een email van de schuldeiser dat hij t door heeft gestuurd naar het incassobureau en dat ie wel een betalingsregeling wilt treffen maar in max 8 termijnen. Dit gaat ons nooit lukken. Het is een hoog bedrag en die 8 termijnen zou per maand al ons halve inkomen innemen. Houd het incassobureau zich altijd aan wat een schuldeiser wilt? Want wij willen echt wel betalen maar dit is gewoon een te hoog bedrag.
Ik denk dat als je het tegen het Incassobureau uitlegt dat het niet lukt in 8 termijnen dat ze dan gaan proberen om samen met jou een oplossing te vinden. 625 pm ophoesten is nogal wat, 9 van de 10 hebben dat echt niet in de maand even ergens liggen. Nee heb je, ja kan je krijgen, gewoon proberen hoor!
als jij aangeeft dat jij bijvoorbeeld 50 per maand max kan missen moeten ze daarmee akkoord gaan.. wij hebben dat ook gehad en betaalden toen 50 af en konden we iets extra's missen zouden we het over maken.. dus gewoon even bellen!
Je kan een inkomen-uitgavenlijst invullen, dan word er gekeken naar wat je kan missen. Vaak word er veel gedreigd, maar uiteindelijk zijn ze gewoon blij als je al betaald.
Als wij hier een vordering uit handen geven overlegt het incasso buro met ons. Wij moeten dan de voorgestelde betalingsregeling accorderen. Gaan we niet akkoord dan komt er een gerechtelijke proceduren. Dat hangt dus geheel van je schuldeiser af
Ik zou zelf wel met een (reeel) tegenvoorstel komen. Dan weten ze dat jij er ook alles aan doet om van die schuld af te komen. Succes!
100 euro per maand kan ik wel missen en dan natuurlijk al het extras wat er binnen komt. En vanaf sept. ga ik weer werken en dan is er natuurlijk weer een extra inkomen. En kan ik wel die 625 euro missen maar nu dus ff niet. Deze schuldeiser is ook fout geweest.. Ik heb geen 1 herrinering gezien. Ik krijg nu in ene keer een email dat t uit handen is gegeven. Er heeft zelfs een fout adres opgegeven aan het incassobureau!! Terwijl ik hem al 4 keer het nieuwe adres heb gegeven.
zou bellen idd en de stand van zaken voorleggen ook met dat je geen herinnering hebt gehad en dat je vanaf sept het wel kan missen en tot die tijd minder. misschien ergens wat lenen zodat je het vanaf september daar kan terug betalen.
wat ik weet is dat een incasso bureau de vordering uit handen geeft als er over eenkomst bereikt word. dan gaat het naar een deurwaarder en daar kan je dan wel een regeling mee treffen.
Een herinnering/aanmaning sturen is volgens mij niet verplicht. Leuk als ze het doen (geheugen steuntje) maar goed voor een schuld van 5000 euro hoef je geen geheugen steuntje, dat vergeet je niet. Jij bent die lening aangegaan en dus eigenlijk is het jullie probleem. Niet die van de schuldeisers. Die mensen hebben recht op hun geld. Fijn zou idd wel zijn als ze een regeling willen treffen. Maar aan de andere kant willen ze gewoon hun geld terug.
De herrinerigen zullen naar het foute adres zijn gegaan. Wij zouden hier niet akkoord gaan met een bet. regeling van 100 euro op een schuld van 5000 euro. Dat zouden 50 maanden zijn,das ruim 4 jaar. Ik weet niet wat voor schuldeiser het is?
Maar moet je via een incassobureau uiteindelijk niet veel meer betalen? Dat is dan weer een beetje jammer... Al die incasso- en rentekosten komen er nog overheen volgens mij. Kun je het niet nog een keer bij het desbetreffende bedrijf proberen?
Kinderdagverblijf. Wij dachten toen recht te hebben op kinderopvangtoeslag, maar dan bleek dus niet. Toen we daar achter kwamen hebben kinderopvang direct stop gezet. maar dan heb je dus nog 2 maanden opzeg termijn. Het is nu dus naar een incassobureau gegaan. Is het niet zo dat de rechter de schuldeiser kan dwingen met die betalingsregeling akkoord te gaan?
Nee dat kan niet. Een rechter zal een betalingregeling van 100 euro op 5000 euro niet reeel vinden. Dan word er loonbeslag gelegt waarschijnlijk. Maar 2 maanden KDV is toch geen 5000 euro?
Nou niet gaan aanvallen allemaal, maar ik werk bij een incassobureau. Het is zeer zeker NIET zo dat een Ibureau accoord moet gaan met je voorstel. Sterker nog, ze mogen het gehele bedrag ineens opeisen. het is aan de opdrachtgever/schuldeiser welke termijnen er mogelijk zijn. Bel dus het bureau en vraag wat er mogelijk is, er komen wel kosten bij natuurlijk (rente en incassokosten) deze kun je nalezen op rechtspraak.nl. ECHTER met zon hoog bedrag wil de schuldeiser nog wel eens accoord gaan met een lager termijnbedrag ofwel langere regeling... als je meer info wil dan PB me maar. succes!
Nee het waren er in totaal 4 maanden, want volgens de eigenaar van het kdv duurde het altijd een tijd voordat je wat van de belastingdienst hoorde oid en toen ze er 2 maanden opzat kregen we dus bericht dat we het niet kregen. Wat zou bij jullie dan een reeele betalingsregeling zijn?