mama doet vreemd?!

Discussie in 'De lounge' gestart door Sila24, 7 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sila24

Sila24 Niet meer actief

de laatste tijd valt het me op dat mijn moeder erg krenterig doet, en zo is ze eigenlijk nooit geweest :( ze verdienen ook goed hebben geen schulden snap er niks van. Bijvoorbeeld ze vertelt me laatst dat ze naar de ikea waren geweest en ze had haar family pas niet bij haar en ze is wel 2 uur bezig geweest bij de service balie voor een kopie van haar pasje , want dat zou handig zijn met korting:(nou enige wat ik kan bedenken is gratis koffie maar om daarvoor nou uren te gaan wachten:(:(:( en vandaag ook vertelde ze me dat ze naar de ah zou gaan omdat ze er brood kon halen met 35% korting :(:( nou gaat om 35 cent ofzo? zo duur is brood toch niet , echt wil er wat van gaan zeggen maar ben bang dat ik haar kwets ofzo

2. peekaboo

peekaboo Niet meer actief

mmm ik zou er toch iets van vragen maar op een manier waarop het niet overkomt alsof je je zorgen maakt meer op een lacherige manier ik snap wel dat je je vragen stelt maar misschien is het ook helemaal niets of hebben ze een tegenslag gehad die ze liever voor zich houden ?

3. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    Ik kan me eigenlijk wel vreemdere dingen bedenken hoor meid.
    Niet druk om maken, gewoon laten gaan...

En euh die familykaart van de Ikea is wel degelijk handig voor kortingen, niet alleen de koffie hoor :)

4. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.234
    6.094
    113
    tja ik ben ook wel zuunig ;), bij de ikea kan je soms korting krijgen van 10-tallen euro's, dan zou ik toch ook naar de service balie lopen denk ik. Ook de 35%korting van de appie zijn mij niet vreemd. En wij verdienen best wel redelijk hoor. Maar het is toch prettig als je kan besparen en het zo weer aan iets anders kan uitgeven?
    Is ze niet toevallig aan het sparen voor iets? Misschien wel voor dr kleinzoon hihi..

5. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Ik vind het ook niet zo vreemd hoor, maar als haar gedrag zo snel is veranderd kan het best zijn dat het minder ruim hebben dan jij misschien denkt.

En dan nog, er is niets mis met kortingen. Doe ik ook en ook ik heb het niet slecht hoor.

6. vonnie73

vonnie73 Fanatiek lid

22 aug 2008
    1.898
    0
    36
    in un schwon huiske
    Misschien hebben ze toch schuld of moeten ze op de uitgaven letten? Probeer het te vragen waarom ze zo krenterig doet, misschien schaamt ze zich.

7. Windows

Windows Fanatiek lid

2 feb 2006
    1.860
    0
    0
    Tsja,mijn ouders hebben naar mijn weten ook geen schulden,en beiden een goed pensioen.
    Toch let m'n moeder graag op de kleintjes,zodat ze wat over houd voor extra's,voor haar 5 kleinkinderen;)

8. cherie

cherie VIP lid

18 okt 2009
    5.757
    0
    36
    dit is ook wat ik denk.

misschien is het niet "krenterig" maar zuinig. is ze ergens voor aan het sparen of moet ze op de centen letten.

je zou haar kunnen vragen. mam.. is er iets wat ik moet weten? zijn er problemen of financieel gebied waar ik misschien bij kan helpen? (als je dat wilt)

9. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

je wil niet weten hoeveel mensen supergoed verdienen maar toch megaschulden hebben ( zie het programma een dubbeltje op z'n kant, die verdienen zo'n 5000 euro samen per maand maar hebben ook 40.000 schuld ofzo) dus veel verdienen wil niets zeggen over schulden hebben of niet, maar meer aan het uitgavepatroon

10. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Komt / zit ze in de overgang?

11. Sila24

Sila24 Niet meer actief

hahaha ja daar zat ik ook al aan te denken..zou best kunnen;)

12. Elisje

Elisje Fanatiek lid

18 jun 2006
    3.930
    933
    113
    Mijn grootvader heeft dat ooit gehad. Hij had toen wel een depressie en ze hadden net hun dak laten vernieuwen. Maar hij zei er wel wat van, bijvoorbeeld dat het zoveel was voor dat dak en dat het nu toch wat minder moest met uitgeven.

Mijn vader is altijd wel zo een beetje geweest. Altijd gebruik maken van kortingen en bonnen. Mijn moeder was er losser in, die ging er geen punt van maken als ze de bonnen vergeten was, maar mijn vader zou dan zeker de dingen waar hij bonnen voor had laten liggen en later terug gaan met bonnen.

Ik heb wel gemerkt dat mijn moeder er toch ook wat meer ging op letten rond de pensioen leeftijd. Omdat er toen toch wel wat minder ging binnenkomen. Ze hadden wel een spaarboek maar het was niet de bedoeling om daarvan te gaan gebruiken (enkel als het echt niet anders zou kunnen). Na een poosje enkel pensioen te hebben is dat ook weer bijgetrokken hoor, ze haalden alles makkelijk en hielden ook nog over om te sparen.

Deel Deze Pagina