tips verkoop kinderkleding koninginnedag gevraagd!

Discussie in 'De lounge' gestart door Lara11, 21 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lara11

Lara11 Niet meer actief

We hebben een enorme verzameling kinderkleding op zolder en we willen het op koninginnedag gaan aanbieden op de rommelmarkt. Wie heeft ervaring en tips? Ik bedacht dat het mooi staat als de kleding op een rek hangt, maar hoe kom je aan de rekjes? (marktplaats?) En wat kopen mensen wel en wat niet? (zo zou ik zelf nooit tweedehands rompertjes kopen bvb)
    Alle tips zijn welkom. Het gaat ons niet om het geld maar wat zal het heeeerlijk zijn als we die hele zooi van zolder kwijt zijn.:D
    ohja, en wat vraag je eigenlijk voor kledingstukken? Heb zelf echt geen idee!

bedankt alvast!

2. sweet978

sweet978 Fanatiek lid

29 dec 2008
    1.497
    0
    0
    noord-holland
    ik vind t heerlijk om te snuffelen in 2e handskinderkleding. :D

Wat ik erg prettig en handig vond vorig jaar op koninginnedag was een vrouw die gewoon van die curverbakken per maat had staan. In 1 zo een bak zat dan bijv alles van 74-80 van rompers tot broeken blousjes etc.
    Als alles op een rek hangt vind ik persoonlijk het juist irri.. ben dan zo lang aan t zoeken en dan heb ik wat leuks.. is t de maat niet.

Maar goed dit is persoonlijk..

3. Lara11

Lara11 Niet meer actief

kijk, sweet978, dit noem ik nog eens een goede tip! Dank je

4. Daantje1

Daantje1 Fanatiek lid

19 jul 2010
    1.314
    0
    36
    NULL
    NULL
    en spotprijsjes maken..kreeg ik vorig jaar als tip voor dit jaar :D
    Dus bakken met uitzoeken 0,50 cent ofzo..ik noem maar iets..en idd op maat is altijd handig, doe ik ook,scheelt zoekwerk naar de juiste maatjes

5. kus26

kus26 Fanatiek lid

26 dec 2007
    1.541
    0
    36
    Almelo
    Op de vlooienmarkt deed ik altijd met broekjes, truitjes en jasjes bv 1 euro per stuk en 3 voor 2,50. Andere kleine dingetjes voor 50 cent ofzo. Binnen een paar uur was mijn kraam altijd leeg:D

6. sweet978

sweet978 Fanatiek lid

29 dec 2008
    1.497
    0
    0
    noord-holland
    asje:)

Zeg.. alles op maat in 1 bak.. en spotprijzen... mijn ding dus..waar sta je?:D

7. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    ik zou ook bakken nemen en daar per maat alles inleggen... als je jurkjes hebt e.d zou ik ervoor kiezen ze op te hangen aan een rekje...
    verder zou ik voor de kleine dingen 50 cent vragen en jurkjes 1 euro... ben je het zo kwijt al die rommel :p en je zolder is dan weer lekker ruim:p veel plezier!

8. brenda1976

brenda1976 Niet meer actief

tja op maat in een bak en bakken niet te vol en leuke schone dingen voor een klein prijsje!

9. Lara11

Lara11 Niet meer actief

dank jullie wel!
    Dan wordt het:
    -op maat
    -in bakken, niet te vol
    -spotprijsjes
    -schoon (ik zou 't niet in mijn hoofd halen ongewassen spullen te verkopen hoor)
    -de pronkstukjes/beeldige jurkjes ophangen

en sweet978...hartje Eindhoven

10. sweet978

sweet978 Fanatiek lid

29 dec 2008
    1.497
    0
    0
    noord-holland
    op die manier moet t goedkomen :)

enne eindhoven...tja helaas ff uit de route ...ligt niet echt naast t vondelpark :D

11. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    amber70, je checklist ziet er goed uit tot nu toe.

Wat ik wel zou kopen is: gedragen merkkleding die er nog goed uitziet.
    Wat ik ook zou kopen is non-merkkleding die nog nieuw is of zgan.
    Zichtbaar gedragen kleding van goedkope merken zou ik niet kopen (bijv hema) aangezien ik dan voor een euro meer wel een nieuwe heb.
    Wat ik ook niet zou kopen zijn gedragen schoenen.
    Oh en dingen die beschadigd zijn zoals een gekrakeleerde print of naadjes los zou ik niet kopen.

(weet niet wat andere mensen doen maar je vroeg het dus bij deze ;):) )

12. Lara11

Lara11 Niet meer actief

Bedankt Deelight! Ben het heel erg met je eens, ik zou dezelfde spullen wel/niet kopen. Overigens ga ik geen schoentjes verkopen, behalve een prachtig paar zomerschoentjes dat veeeeeel te duur was en die papa in een opwelling kocht maar die onze dochter NOOIT heeft gedragen. (ze zaten te krap ;)) Die liggen nu te pronken in de doos, zo zonde..

13. Smallville

Smallville VIP lid

1 jul 2006
    10.358
    0
    0
    ooo wat een goede tips (las even mee)
    ik haal ook wat mooie bakken tevoorschijn de 30e

en dag misschien A4 tje met 50 cent erop + welke maat

14. Vera

Vera Fanatiek lid

17 apr 2006
    2.604
    1
    0
    En zet erbij of het jongens of meisjeskleding is.
    En misschien ook nog wat merken die je hebt (is meer voor de leuk, geen must).

15. joseetje26

joseetje26 Fanatiek lid

30 mei 2007
    2.431
    0
    36
    zuid holland
    als je het op een rekje hangt kun je van die rondjes van karton maken en over de pijp waar het hangt schuiven... daarop de maat schrijven met een dikke stift net zoals je soms van die rondjes in de winkel hebt met de maat erop ,dat je gewoon alleen door de juiste maat hoeft te bladeren

ppfff ik vind het zoooo jammer... had ook graag met al mijn spullen gestaan maar ben echt te hoog zwanger .....

gr Jose

16. mol81

mol81 Niet meer actief

Goede tips dames, ik ben een avond gaan zoeken en sorteren en heb nu 10 bakken vol op maat. Wat vragen jullie voor rompers? En merkkleding (Mexx, Cakewalk etc.)?

17. mol81

mol81 Niet meer actief

Niemand een antwoord??

18. sweet978

sweet978 Fanatiek lid

29 dec 2008
    1.497
    0
    0
    noord-holland
    @mol

Ik verkoop zelf niet, maar ben een notaire bakkenzoekster:)

Persoonlijk zou ik voor een romper niet meer dan 50 ct geven...ongeacht welk merk. Voor broeken,. shirtjes enzo zou ik 2.50 toch wel de max vinden. Ik moet wel zeggen dat merken mij niks zeggen.. een romper van de Kruidvat kan ik net zo leuk vinden als een van Petit Bateau

Nu moet ik wel toegeven dat het voor mij echt een sport is, ik hoef het niet te hebben. Maar vind het vaak handig om een basis set kleding te hebben zodat ik nooit perse iets moet gaan kopen omdat ze het nodig heeft.

Succes met verkopen;)

19. Mowtom

Mowtom Fanatiek lid

22 aug 2006
    3.530
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster kdv
    Omg eindhoven
    Hey mol ik kom uit Geldrop en zat te denken om naar ehv te gaan voor de koninginnemarkt...dus wie weet zie ik je kraam nog ;)
    Waar ergens ga je verkopen? Wilhelminaplein of zo?

20. BeingMommy

BeingMommy Fanatiek lid

19 dec 2009
    2.089
    0
    0
    Misschien voor de echt wat duurdere merkjes een aparte bak/gedeelte. Mij zegt merk ook niet zoveel, maar de portomonnee dus wel.

En als een jurkje van bijv h&m en van noppies, er even goed uitziet, maar qua prijs wel wat verschillen in de winkels zou ik dit ook wel doorvoeren dus bijv 1 euro duurder maken.

En met grote getallen heb je dus wel 1 euro extra per (merk) kledingstuk.

Het gaat je niet om het geld las ik net, maar misschien toch leuk een (goedkoop) dagje weg te gaan met het gezin van de winst. Dus zou stiekem toch een klein beetje denken aan de winst haha maar ja dat ben ik.

Deel Deze Pagina