Tips verkopen op rommelmarkt

Discussie in 'De lounge' gestart door Zonnetje3, 23 mei 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zonnetje3

Zonnetje3 Niet meer actief

Hoi,

Binnenkort is er in de buurt een rommelmarkt en ik ben van plan spullen te verkopen.

Het is vanalles door elkaar... Dus van kleding tot boeken, speelgoed eigenlijk alles waar we maar vanaf willen 😉.

Nu heb ik hier helemaal geen ervaring mee (los van de vrijmarkt als kind).

Ik ben dus heel benieuwd of iemand tips heeft, qua uitstallen, prijzen labelen enzovoort.

Iemand met ervaring en tips?

2. Daan90

Daan90 Bekend lid

10 mrt 2013
    651
    3
    18
    Paar bakken maken met uitzoeken 1 euro/ 50 cent enz. Dat trekt.
    Verder niet te hoge prijzen vragen.
    Zelf label ik niet alles maar laat ze een bod doen, dan is het soms nog meer als dat ik in gedachten had.
    Of als ze vragen noem ik een prijs, hou er dan wel rekening mee dat sommigen nog willen onderhandelen.

Kleding vooral niet te duur weg doen, dan loopt dat wel. En daar wel prijzen voor zetten (shirts zoveel euro, broeken zoveel enz).

3. RosaLynn

RosaLynn Fanatiek lid

5 mrt 2011
    1.791
    0
    36
    Ik hou er van als ik de prijs kan zien en niet vanalles hoef te vragen

4. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.814
    3.340
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ik zeg ook : zoveel mogelijk prijzen - anders lopen er standaard al heel veel mensen door.

5. Inderdaad wél prijzen! Ik heb er echt een hekel aan als mensen zeggen dat ze niet weten wat ze ervoor willen hebben en dat jij maar 'een bod' moet doen, en dan zeggen dat het te weinig is of dat ze eigenlijk €X willen hebben.

Verder vind ik netjes uitstallen echt een must. Het liefst met een paar centimeter ruimte tussen je artikelen, geen dingen op of tegen elkaar (boekjes, kleertjes of andere dingen die bij elkaar horen, kun je wel bij elkaar leggen natuurlijk). Grote dingen achteraan, kleinere dingen vooraan, etc.

En verder.. Lach! :D Heb het naar je zin en maak het gezellig, ook als iedereen je voorbijloopt. Het is zó onaantrekkelijk als iemand met een chagrijnig gezicht achter z'n kraampje zit of achter een kleedje staat. Zeker als niets geprijsd is, dan durf ik het niet eens meer te vragen :p

6. Ster27

Ster27 Fanatiek lid

14 jan 2010
    2.905
    254
    83
    Inderdaad, alles prijzen, kleding netjes ophangen op een hanger en dan aan zo'n kledingrek hangen. Speelgoed netjes uitstallen, niet op een bult, maar inderdaad paar cm ertussen. Wij namen vaak schraagjes mee met een paar planken zodat we de spulletjes van de grond af konden zetten.

Deel Deze Pagina