Ontwikkeling dreumes: 22 maanden sprong???( heftigste tot nu toe??)

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door mamajojo79, 17 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamajojo79

mamajojo79 Fanatiek lid

2 jun 2012
    1.443
    6
    38
    Beneden NL
    mijn dochter is de 27ste 22 maanden ( 9 dagen te laat geboren)

Maar laatste week/weken is ze niet te genieten. Ze is hele dag door aan huilen om alles, prikkelbaar, maar ook wil ze niet slapen, alleen snachts tussen 19-7, maar als ze smorgens/smiddag moe is dan weigert ze te slapen

ze is weleens vreselijk moe ( lees elke dag) overdag en dan valt ze om, huilt, wrijft in ogen, leg haar dan op bed ( heb zelfs geprobeerd als speelgoed weg is) maar ze blijft wakker, gaat driftig huieln of even lief spelen, rennen door kamer......maar slapen?
    soms als ze om 1730 toevallig op kamer is valt ze op grond in slaap

ze is ook vreselijk dirftig

daardoor zit ze vaak even op kamer laaste dagen, want op kamer word ze rustig en gaat ze spelen, met af en toe een protest, maar zodta ze weer beneden is is het weer drammen, huilen, ogen wrijven....

ik zet haar op kamer om de volgende redenen:

- of omdat ze vreselijk dramt en met spullen gooit en de mat niet meer helpt .

- om even tot rust te komen bij ersntige vermoeidheid of prikkels

MAAR voor die 22 maanden sprong zat ze nooit op haar kamer.

savonds slapen gaat goed ( ja is ze is moe na hele dag huilen drammen en niet slapen)

BTW is ze als ze met iets speelt wat ze leuk vind gewoon vorlijk en lief.

wat is probleem? nou ik wil haar niet hele dagen op kamer houden omdat ze daar wel lief en rustig is ( meestal), dat vind ik zielig......Maar haar benenden laten vechten tegen slaap wil ik ook niet, of een drammend kind corrigeren en laten blijken dat de grens is bereikt.

wat zouden jullie doen en wat is jullie ervaring? nu wissel ik op kamer en spelen af, en probeer haar beneden af te leiden, dus even rustig tv kijken of op schoot, of juist even wandelen...en na tijdje beneden weer ( aleen als ze moe is of dramt) weer poosje naar boven spelen.

sorry voor lange verhaal maar het zat een beetje opgepropt allemaal :)

Liefs

2. Zohra

Zohra Fanatiek lid

20 mei 2015
    2.005
    322
    83
    Het klinkt alsof ze behoorlijk overprikkeld is van het slaapgebrek, maar ja, leg dat maar eens uit aan zo'n ukkie!
    Heeft ze nog een spijlenbed of al een groot bed waar ze dus uit kan (je schrijft dat ze rondrent)? Als ze geen spijlenbed meer heeft kun je er misschien een lenen of haar 's middags in een campingbedje leggen waar ze dus niet uit kan, en dan gewoon even laten huilen. Hard, maar als ze dan met een kwartiertje brullen wel in slaap valt is het wel de moeite. Die van mij wil 's middags ook nooit slapen, maar zij vindt het prettig in zo'n deryan tentje; lekker beschut en ze kan er niet in staan en alles eruit gooien en er dan om gaan brullen. Ook zij heeft haar slaapje nog heel erg nodig.
    Wat dat spelen op haar kamer betreft: je schrijft dat je het zielig vindt, maar ziet zij dat ook zo? Ik krijg eerder de indruk dat ze het wel prima vindt, ze krijgt zo haar broodnodige rust. Maar haar kamer moet geen straf zijn natuurlijk, misschien kun je het iets positiever inkleden? Als ze als een stuiterbal door het huis gaat bijvoorbeeld voorstellen om even rustig op haar kamertje te gaan spelen of zoiets.
    Verder kan soms een duidelijke dagindeling helpen, bijvoorbeeld: opstaan, ontbijt, even zelf spelen, wandelen/boodschappen doen/speeltuin, dan nog even spelen voor de lunch, dan slaapje. Je kunt zo'n bord maken dat ze bij crèches ook hebben met plaatjes van eten, spelen, etc. Dan is het nog duidelijker voor haar, ze kan dan ook zelf zien wat er komt. Sterkte en bedenk: ook dit gaat weer over!

3. Cato1981

Cato1981 Actief lid

23 apr 2013
    422
    3
    18
    Hier precies hetzelfde bij 22 maanden dacht ook aan een sprong :(

4. mamajojo79

mamajojo79 Fanatiek lid

2 jun 2012
    1.443
    6
    38
    Beneden NL
    ja zal dan wel ja, merk wel dat ze meer woordjes zegt. Geeft aan als ze gepoept en plast heeft " mama poep" zegt ze dan, dus verschoon haar 100 keer per dag haha
    en het is mama die, mama die ineens. en oezel en pip, en bob ( de bouwer) dus duidelijk een sprong haha

5. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Ik snap niet waroom kind moet met nog geen 2 jaar vrolijk zijn en blij? Moet slapen aan wensen ouders voldoen?
    In kamer vastzetten of op mat omdat die niet doet zoals ouders willen?

Ik geloof niet in sprongen. Wel in dat kind ouder wordt kan/wil meer maar ouders zien die veranderingen liever niet en weten niet hoe meeomgaan.

Als mijn dochter driftig doet dar probeer ik achter te komen wat ze wil, veranderen van situatie, gaan iets leuks doen samen. Ik zou nooit in hoofd halen haar in kamer stoppen want tot rust te komen zijn er hele vele andere manieren.

Als ze niet wil slapen snap niet waarom het moet? Ga even lang boek lezen op bedje, wat verhaaltjes, laat haar in bed liggen ook slaap ze niet.
    Ga eens vaste dag schema maken, vaste eettijden, naar bed, vaste speeltijden, vaste wandeltijden etc.
    Ik wandel hier 10-12.30 en 15.00-17.00 elke dag lopen we of in speeltuin.
    Ik heb voor alles vaste tijden zo weet ze waar ze kan verwachten en wat wordt van haar verwacht.

6. Edith1987

Edith1987 Fanatiek lid

22 jun 2013
    1.507
    202
    63
    Vrouw
    Zeeland
    Hier ook met 21 maanden een drammerig, huilerig & driftig meisje! Pittig! Buiten afleiding zoeken (fietsen, wandelen, zandbak, speeltuintje, winkel) werkt heel goed, maar is wat lastiger met dit weer. Binnen probeer ik het met voorlezen (lekker op schoot hangen :p) en samen kleuren gezellig te houden.

Zolang zij het geen probleem vindt om lekker op haar kamer te rommelen, zou ik dat blijven doen hoor! Dan is het niet zielig! Heeft zij ook even haar rustmomentje. Desnoods ga jijzelf ook boven wat rommelen, dan heb je niet zo het idee dat je haar alleen laat.

7. mamajojo79

mamajojo79 Fanatiek lid

2 jun 2012
    1.443
    6
    38
    Beneden NL
    Hey meis nou ik zet haar zeer zeker niet op kamer van zoek maar uit, want ik praat juist veel met dr, en buig me over wat ze doormaakt daarom vroeg ik " lotgenootjes" dan kan ik makkelijker raden wat er is. ben soms tot 2300 bezig om te zoeken wat er aan de hand is, omdat ze niet wil slapen, soms iets stoms waar je nooit aan denkt.

ze heeft vast ritme voor zover dat lukt met grote zus, straks nog meer want dan gaat zus naar school toe.

ik vind juist zielig. De kamer daar speelt ze lekker en is ze rustig, zing ze vaak uiteindelijk, alleen vind ik het wel moeilijk om haar niet te laten slapen als ze vervolgens om 1730 in slaao omvalt, dus vandaar.

ze moet van mij dus lekker niets maar wil beste voor dr en dr kunnen begrijpen :)

8. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    #8 piccolina, 27 jul 2015
    Laatst bewerkt: 27 jul 2015
    Zo bedoel ik ook niet hoor.
    Er zijn gewokm andere leeftijd, interesse etc. Mijn dochter slaat nooit door, kan ook gewoon tot 23.00 in bed draken. Ze heeft enorm veel energy en idee en ik ben met haar continu bezig.. Dora is hier reddingiddel haha.

Maar dan laat je haar in kamer tijdens haar middag slaapje.
    Of ze slaapt of niet maakt niet veel uit rust is belaagrijker.
    Ik zou dus niet gaat op mat zetten of kamer maar wel gaan slapen als ze zo erg vreselijk moe is, even paar boekjes in bed, even wat fotos kijken of doornemen wat gedaan/gaan doen. En dan indien nodig bijblijwen tot ze in slaap valt. Als ze in bed maar blijft zou ikzelf belaagrijk vinden.

Ik wou dat mij dochter gewoon in kamer kon zitten 1 min zonder mij haha, lekker rustig;)

En ja wat bedoel je met "drammen"? Sloopt ze dingen? Gooit ze? Slaat?
    Of wil ze gewoon iets doen, naar buiten etc?
    Misschien meer variatie per dag en veel buiten zijn helpt wel.

9. mamajojo79

mamajojo79 Fanatiek lid

2 jun 2012
    1.443
    6
    38
    Beneden NL
    drammen, haar zin doordrijven, dan wil ze ander beleg op brood, of per se iets pakken wat niet mag, of noem maar op

Deel Deze Pagina