Groeiecho 38 weken hoe betrouwbaar?

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door tido, 24 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tido

tido Actief lid

21 aug 2013
    175
    0
    0
    NULL
    NULL
    Even vooraf :
    Ivm zwangerschapssuiker heb ik groeiechos gehad met 28 en 32 weken. Kindje lag iets achter op groei maar nog binnen de marge van 2 weken. Gynaecoloog zij dat zolang het op de hand goed groeit er geen groeiechos meer werden gemaakt.
    Ivm weinig vruchtwater en minder/weinig leven voelen de dopler gehad van de navelstreng. Hieruit blijkt dat het op de onderste lijn ligt maar dus wel nog goed is.
    Vandaag weer een dopler gehad, omdat de groei niet meer gemeten was deed de echoscopische ook nog een meting. Dopler blijft op de onderste grens...

Hoe betrouwbaar is de meting van een groeiecho met dit termijn en Bij wie klopte deze?
    De gynaecoloog voelde en zei nou het is zo een kleine niet. Ik ben vandaag 38 weken zwanger en de meting kwam uit op 33w4d:$ vandaar dus mijn vraag. geschatte gewicht is 2315 gram. De gynaecoloog voelde op de hand zei : zo klein is die toch niet? Ja geen idee ik kan niet door mijn buik heen kijken ;)

Dus ik ben benieuwd naar ervaringen van jullie groeiechos, ik weet dat ze er wel eens langzamen dus dat hoop ik nu ook maar

2. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.550
    526
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Onze jongste is ivm zwangerschapssuiker extra gecontroleerd, wel steeds met echo's. Op 39+6 werd ze ingeschat op 3800 gr.....5 dagen later was ze daadwerkelijk 4120 gr.
    Bij ons werd al gezegd ongeveer 3800 gr.... Plus of min 500 gr :D Dus het kon variƫren tussen 3300 en 4300 gram

3. Dopey

Dopey Bekend lid

21 nov 2008
    893
    1
    0
    Hoe verder in de zwangerschap, hoe minder betrouwbaar de meting is, bovendien hangt het ook nog eens af van hoe goed degene die de echo maakt, het kan en de ligging van het kind en de hoeveelheid vruchtwater maken ook nog uit...

4. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Denk wel dat het uitmaakt hoe vaak je een echo krijgt om het verloop te zien;)

Idd rekening houden met 500 gram verschil;) en zelf kun je ook zien hoe goed ze kunnen meten;)

5. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.797
    19.006
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Wij hebben een groeiecho gehad met 35 weken en toen lag hij twee weken 'achter' bij de meeste onderdelen. Ook bij het voelen zeiden de verloskundigen meestel dat het een kleintje was. En dat was hij vergeleken met zijn broer ook wel, maar 3970 is toch niet echt beneden gemiddeld te noemen. Weliswaar twee weken te laat geboren, maar als je die twee weken 'achterstand' mee rekent, zou hij meer rond het gemiddelde van een 40 wkn baby moeten zitten en daar zat hij ook wel boven.

6. happiness

happiness Actief lid

4 jan 2010
    222
    0
    0
    Nederland
    Bij ons zoontje maten ze met 36 weken, zo'n 3 weken achterstand. Toen 2200 gr. Met 38 weken geboren met een gewicht van 2500 gram. Dus klopte bij ons wel goed.

7. Maanvis

Maanvis Actief lid

18 sep 2013
    151
    0
    0
    Gezondheidszorg
    Veenendaal
    Bij mijn zoontje zeiden ze met 38wk dat het een heel klein mannetje zou zijn en een krappe 6pond. Een weekje later was hij geboren 56cm (absoluut niet klein dus) en op 20gram na 8pond!! Vk snapte er niets van! Ik weet wel dat ik me iig niet teveel meer aan trek van die bakerpraatjes ;)

8. angel071986

angel071986 Bekend lid

24 mrt 2013
    721
    113
    43
    ik heb vandaag een echo gehad en daar kwam uit dat hij ongeveer 2800 gr weegt en hij is heel gemiddeld. Dus het gewicht van jullie kindje met 38 weken vind ik dan wel weinig

9. Essie28

Essie28 Fanatiek lid

6 jun 2013
    3.850
    1.075
    113
    Ik had vandaag ook een groei echo ik ben 33 weken en ze woog 2130 gram en dat was gemiddeld.

10. butterflies78

butterflies78 Actief lid

7 nov 2013
    122
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb ook best wat groeiecho's gehad.
    De oudste zou volgens hun met 7,5 pond geboren worden, maar het was zelfs 9 pond. Vond dat ze er flink naast zaten.

Bij de tweede ook in gaten gehouden, ook zaten ze er weer flink naast. Werd uiteindelijk 10 pond !

Nu gaan ze het natuurlijk weer in de gaten houden, maar ga ook een keizersnee krijgen vanwege vorige bevalling... dus maak me dan iets minder zorgen ;)

Deel Deze Pagina