Wie heeft er nog goede tips voor het verschonen van een baby jongetje die vaak net gaat plassen of poepen tijdens t verschonen? Hydrofiel op z'n piemeltje leggen zodat hij zichzelf niet onder plast? Of hebben jullie andere ideeën? Ben iedere keer bang vooral snachts dat ik m weer helemaal moet verschonen
Hier doen we de luier los. Dus de koude lucht erbij. Dan de luier wel weer terug leggen. Vaak zorgt de koude lucht ervoor dat ze gaan plassen. De luier vangt het dan nog weer op. Gaat eigenlijk altijd goed. Hij heeft nog maar een keer of drie echt over zichzelf heen geplast. Nog nooit over één van ons heen. En voor de poepongelukjes hebben wij standaard nog een hydrofiel op het aankleedkussen. Dus kussen, hoes, hydrofiel. Die is zo vervangen als hij een ongelukje heeft of als het hem toch wat verder op de rug zit dan ik dacht.
Ja dat dacht ik ook al of misschien door die koude billen doekjes dat ze daar ook van gaan plassen? Pff nou net bij t verschonen spoot er ineens een straal poep uit recht op mij!! M'n hele pyjama zat onder de gele brei...k schrok er gewoon van..! En dacht meteen: je zou dit maar hebben als je ergens bent?!? Zou dat een spuit luier zijn...?
ik leg altijd schone luier er alvast onder en dan maak de vuile luier pas open en trek deze er tussen uit. Heb de doekjes klaar liggen en als hij gaat plassen of poepen ben ik 9 van de 10 keer op tijd met het doekje of de schone luier die ik er tegen aan kan houden.
Ik leg altijd een uitgedroogd billendoekje op z'n piemeltje. Dat voorkomt niet altijd dat hij gaat plassen maar als hij dat wel doet vangt het doekje het meeste wel op. En ja komt het op aankleedkussen dan gaat die gewoon in de was. Geen punt. Poepen heeft hij nog nooit gedaan tijdens verschonen. Heb altijd alles bij de hand dus als hij wel plast of poept kan ik snel ingrijpen.
Klinkt wel als een spuitluier. Mijn zoon ligt op de commode met zn hoof links en voetem rechts,dus als er wat uit schiet is t mis...,
Ik had in het begin regelmatig een celstofmatje op het aankleedkussen, ook al hadden we relatief weinig 'ongelukjes'. Met de tijd is gebleken dat ik mijn zoontje niet direct na het slapen en na de fles moet verschonen
ik heb geen hoes meer om het aankleedkussen alleen een hydrofiel er dubbel op, en leg een hydrofiel-washandje op zn plassertje, die neemt veel op! tot nu toe is het hier slechts 2x misgegaan (dan spartelde hij en gleed het doekje eraf)
Voornaamste tip is snel handelen... Wat ik ook op dat piemeltje leg, hij plast in één keer zoveel dat het toch via zijn buik naar zijn rug loopt en dan is alsnog zijn romper doorweekt en moet alles uit. Het enige waar zo'n doekje voor helpt is dat ik/de bank/de muur droog blijft Als wij zoonlief verschonen beginnen we spontaan de soundtrack van mission impossible te neuriën
Hi hi wat een grappige reacties! Zoontje plast meestal snachts bij het verschonen ( ik verschoon hem 1 keer snachts ivm veeeel plassen!). Inderdaad een kwestie van snel handelen ha ha. Poepen tijdens verschonen heel enkele keer. Toen ie nog piep was werd ie wakker en ging dan eerst rustig poepen en dan verschoonde ik hem gelijk. Niet te vroeg en niet te laat zou je denken. Maar tijdens het voeden wou ie nog wel eens poepen. De reden van snel verschonen is omdat de luiers nog wel eens willen lekken door het bewegen. Hier word je vanzelf handig in
Heb t buskruit nu iets meer uitgevonden mede dankzij deze tips haha.. Ik doe nu een hydrofiel opgevouwen zegmaar op zijn buikje om de kleertjes wat te beschermen en een schone luier schuif ik vast onder de vieze voor ik m open doe. Mocht er dan wat gebeuren kan ik die meteen omhoog klappen om t op te vangen.
Hier eigenlijk geen last gehad! Meneer heeft één keer geplast tijdens het verschonen, toen zat ook alles goed onder (hij, kleertjes, aankleedkussen, mijn armen, mijn kleren, de muur, de lamp én de vloer, hihihi) en daarna heb ik er nooit meer last van gehad. Het schijnt ook vaker voor te komen als ze het koud krijgen. Nu heb ik zijn kamertje ook niet enorm koud. Liefs,