Onze zoon is heel erg fan van z'n duimpje - eerst van allebei, maar nu pakt hij eigenlijk altijd dezelfde. Kennelijk duimt hij nu echt te intensief, want na een blaar gehad te hebben zitten er nu echt twee kloofjes in. Ik merk niet dat hij er pijn aan heeft, maar het ziet er gewoon echt niet lekker uit en wordt alleen maar erger. De enige tip die ik kan bedenken is om in z'n slaap z'n duim uit de mond te halen zodat 'ie dan tenminste even goed kan drogen. Iets erop smeren lijkt me niet goed, omdat dat dan natuurlijk meteen in z'n mond zit. Pleister oid is er ook zo af, vrees ik. Heeft er nog iemand andere tips of ervaringen?
Mijn eigen... Ik had gewoon eelt op mijn duim en wat mijn moeder ook deed niets hielp! Tot ik op schoolkamp ging. Ik schaamde me zo dat ik niet meer wilde duimen. Ik hoop voor jou dat je DE tip krijgt. Want ik weet zelf hoe hardnekkig het is.
Mijn zoontje heeft dat ook zo nu en dan als hij een tijdje wat fanatieker duimt. Nooit wat aan gedaan en het gaat dan altijd vanzelf weer weg.
Ik weet niet hoe oud je zoontje is? Bij kleintjes een sokje over het handje? Ik weet er helaas alles van... heb zelf 2 flinke 'eeltknobbels' overgehouden op de buiten- en binnenkant van mijn duim. Staat niet echt sexy. Liefs,
Hij is 10 maanden, dus sokjes zijn zo weer verdwenen Daarbij wil ik 'm zijn duimpje eigenlijk ook niet helemaal "afpakken", want het is echt zijn troost-manier als hij moe is, in slaap valt, etc.
Tja... lastig, je ben dan denk ik ook geen voorstander van een speentje? En inderdaad als hij slaapt zijn duimpje uit de mond halen. Hij heeft er zelf niet zo'n last van, lijkt het als hij hem wel steeds in zijn mond blijft doen? Dan zou ik het gewoon nog even aankijken, misschien gaat hij zelf wel minder duimen als zijn duimpje gevoelig wordt. Liefs,
Laten we het erop houden dat hij er zelf geen voorstander van is Ik vond zelf z'n duimpje ook wel makkelijk, dus prima zo, maar een speen heeft 'ie ook nooit echt gewild.