Van slag na visite/verjaardag

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door KleinWondertje, 29 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. KleinWondertje

KleinWondertje Niet meer actief

Ben ik nou echt de enige met dit probleem of zijn er toch meer kindjes die hier last van hebben?!

Steeds als we op een verjaardag of visite zijn geweest dan slaapt onze kleine meid zo slecht (dit is overigens niet iets van de laatste weken, maar eigenlijk al vanaf het begin af aan). Ze gaat goed slapen, maar wordt einde van de avond wakker. Ze ligt dan wel gewoon te liggen met d'r knuffel en speentje dus het is niet dat ze zit of staat te jengelen. Op 1 of andere manier komt ze dan gewoon niet meer in slaap. Ze wordt daardoor gefrustreerd en uiteindelijk huilt ze zowat de hele nacht.

Ik ben niet zo'n voorstander om d'r bij ons in bed te leggen want als ze dat eenmaal weten... maar vanacht wist ik me weer geen raad. Ze was niet te troosten en heb d'r uiteindelijk bij ons gelegd. Ik zie dan echt dat ze ligt te vechten om in slaap te komen, maar tevergeefs. Dan raakt ze weer van slag en dus ook bij ons in bed gilde ze de boel bij elkaar. Weer teruggelegd in d'r eigen bedje en ze heeft alleen maar gehuild.

Gisteravond hebben we dus een verjaardag gehad, waren een man of 9 incl wij zelf dus niet heel druk. Zelfs vorige week deed ze het en toen was mijm man enkel even een anderhalf uur bij zijn moeder langs geweest..

Heeft dit te maken met dat ze het niet kan plaatsen of verwerken? Is dit normaal gedrag of herkent iemand dit. Ik mijd al zoveel mogelijk, maar je kan onder sommige dingen nou eenmaal niet uit.
    Ze heeft het overigens tijdens de bezoekjes wel enorm naar d'r zin.

2. Lynn77

Lynn77 VIP lid

29 dec 2007
    10.546
    1
    0
    Zuid-Holland
    Op haar eigen verjaardag was danique ook helemaal van slag, wilde smiddags niet slapen en kwam savonds echt met grote moeite in slaap, en werd snachts tig keer wakker.
    Ach het hoort er een beetje bij, ik kan me voorstellen dat zoveel indrukken gewoon wat onrust geven.
    En bij je in bed leggen is toch helemaal niet zo'n ramp.
    Mijn motto: heeft je kind geborgeheid nodig, geef het hem/haar...
    Ik denk dat je je er gewoon op in moet stellen dat het nou eenmaal zo gaat als je naar visite bent geweest, dan frustreer je jezelf het minste hiermee...als je het heel hard probeert te voorkomen lukt dat niet en baal je er weer van...

3. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    Hoi,

Ik herken het wel. Hier is het omdat Alyssa haar emoties van die dag niet kan tonen. En daarom snachts gaat verwerken, waardoor ze slecht slaapt.

Het is niet zo dat ze niet in slaap komt, maar ze word gillend wakker op wel 3 punten in de nacht, soms wel vaker.

Helaas heb ik er geen tip voor, wat drinken helpt hier en dan mag ze tussen ons in slapen.....(volgende nacht slaapt ze weer normaal in haar eigen bed) Het is dus niet iets wat iedere nacht voorkomt, enkel als er dingen zijn gebeurd...verjaardagen uitjes enz.

Waarom, hoe het komt...geen idee....we doen er niet zo moeilijk om. Gewoon tussen ons in nemen en verder slapen, maar dan nog word ze gillend wakker, enkel voelt ze dan meteen ons en slaapt weer verder omdat ze dan geruster is....

Succes ermee!

Groetejs,
    Miranda

4. KleinWondertje

Bedankt voor de reacties!
    Wil voorop stellen dat ik dit vooral vraag omdat ik het zo zielig voor d'r vindt en niet omdat ik zelf geen nachtrust krijg. Ze is ontroostbaar en dat grijpt mij aan.
    Goed, het zal er dus wel bij horen, maar vindt het zo sneu want voor mijn gevoel doe ik dit haar aan. Heel dubbel want ze vindt het wel heel leuk om ergens anders te spelen.

5. Lynn77

Lynn77 VIP lid

29 dec 2007
    10.546
    1
    0
    Zuid-Holland
    Het is haar manier van verwerken, misschien lijkt het heel erg voor haar, maar misschien heeft ze er zelf niet zo moeite mee als ze dan gewoon wat extra geborgenheid krijgt...probeer het eens zou ik zeggen...ik heb niet het idee dat je je kind verwend door hem/haar dan snachts bij je te nemen hoor...

6. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    ja dat gevoel ken ik wel...maar heb een tijdje gezegd ik ga niet naar verjaardagen enz..

En toen kwamen er 2!!! mensen bij ons thuis en was het daarna ook pet snachts.

En ook ik geef er niets om dat ze wakker worden, maa rhet is idd zoooo zielig...helemaal in paniek en niet wetende wat ze met zichzelf aan moeten.

Ik heb nadat bezoekje gezegd...ik ben eigenlijk ook gek...we sluiten onzelfs op! en het heeft compleet het averechtse effectt!!

En nu gaan we overal naartoe..ik zeg voordat we gaan, we gaan naar een verjaardag. Daar zijn mensen die je kent maar ook mensen die je niet kent. Die doen je niets, ga maar gewoon lekker bij mama hangen als je wilt. Enz enz ....probeer uit te leggen wat er komt.

De Kinderarts zegt dat ze nog niet snapt wat straks is enz...maar het uitleggen zou wel goed zijn voor haar.

Je kunt het proberen....

En idd, gewoon troosten snachts en bij je nemen hoor....mijn ervaring is dat ze er niet aan went, ze wil gewoon de geborgenheid.............dat wij bijna niet slapen omdat ze overdwars in bed gaat liggen en met haar voeten duwt en met haar hoofd duwt en met haar handen totdat wij op de randjes liggen daar geeft ze niet om hahaha, wij ook niet hoor...want als ze dan midden in de nacht ff wakker word en haar handjes op onze gezichten legt...dat doet veel goed hihihihi

7. KleinWondertje

Hmm dat uitleggen is misschien wel een goed idee al zal ze het nog niet helemaal snappen. Ja in bed nemen en op het randje liggen haha komt bekend voor. Ik leg altijd m'n kussen al helemaal opzij, maar ben nog steeds btje bang dat ze erop gaat liggen (buikslaper) of dat ze onder het dekbed komt ofzo. Daarom vind ik het niks dat ze bij ons ligt, maar het gaat tot nu toe steeds goed en ze heeft het gewoon nodig. Het is ook wat al die indrukken ;)

8. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    oh trouwens, mijn dochtertje is ouder als jouw kindje. Maar in ontwikkeling loopt ze ongeveer tussen de 1,5 en 2 jaar....

9. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Helemaal mee eens.
    Hier die problemen ook gehad, nu ze bijna 2 wordt, gaat het opeens een stuk beter. Denk dat ze nu alles wat beter kunnen plaatsen. Het gaat echt over hoor.

Deel Deze Pagina