Hoi dames, In de zin van durf te vragen dacht er zullen hier vast vrouwen zijn die wel er misschien iets op weten, Zelf al geprobeerd het uit te pluizen maar het blijft maar gebeuren. Heb sinds een tijdje al redelijk wat ondergoed weg moeten gooien, Had een paar keer zwart ondergoed gekocht wat op 60 graden mag.. Wat ik dus netjes doe maar na de 2de keer wassen gaat het mis zit het helemaal onder een soort van pluisjes. Iemand idee hoe dit kan? Heb al geprobeerd de wasmachine op een reinigings progamma te laten draaien en het valt ook op dat het alleen bijhet ondergoed is die ik op 60 kan draaien die ik nu nieuw heb en dus nu steeds opnieuw koop omdat het weer helemaal onder de pluis zit
Doe je het ondergoed in de droger? Of heb je dit al na alleen de machinewas? Met nieuwe handdoeken heb ik het ook trouwens. Dit gaat na 1 a 2 keer wassen weg. Van wat voor materiaal is het ondergoed gemaakt ?
Het zit altijd na de wasmachine er al op, Ik laat de was altijd aan de lucht drogen. Ik herken het inderdaad wel ook van nieuwe theedoeken en handdoeken. Ze zijn van katoen. Ze lijken er alleen niet beter op te worden hahaha na meer wassen zoals je ook zei over handdoeken.
Hahaha ja begon eerst met die van de Hema de nieuwere, Ze hebben ze sinds een tijd veranderd zag ik.. Maar nu met een paar van de H&M hetzelfde probleem
Pluisjes als in rulletjes in de stof? Wat voor materiaal is het ondergoed? Anders wassen in een waszak waar je beugel bh's ook in wast zodat het mooi blijft. Doe ik met mijn kanten slips ook om het kant mooi te houden. Ook trouwens met shirts en tops waar steentjes/glitterd of pailetten opzitten.
Nieuwe kleding altijd even een poos in koud water leggen wil vaak helpen. Buiten dat vraag ik me af of het pluis van een bepaalde stof afkomstig is of is het mogelijk vettige pluis? Dat laatste kan komen doordat je teveel wasmiddel gebruikt. Hoe dan ook: ik vermoed dat eerst even wassen in koud water de clou gaat zijn. Dan hechten pluisjes zich niet meer zo snel.
Donkere kleuren en vooral handdoeken en ondergoed even een tijdje in koud water met azijn laten staan ook om te voorkomen dat de kleur af gaat geven op je andere wasgoed (kleur fixeren).
Het is van katoen gemaakt, Ik doe vaak me wat mooiere ondergoed ook altijd wel in zo 'n was zakje maar eerder nooit problemen gehad met simpele ondergoed dat het zo ging pluizen, Lijken bijna meer soort van haartjes ook die er op liggen.
Ik was meestal me basic simpele ondergoed met onze handdoeken mee maar dat zijn relatief wel wat oudere handdoeken
Ik ga het eens proberen dank je voor de tip! Ik gebruik eigenlijk bijna nooit vloeibare wasmiddel maar waspods.
Waspods schijnen niet echt fijn te zijn voor je wasmachine vanwege het omhulsel, ik gebruik ze nooit maar mijn moeder kreeg vieze aanslag in de wasmachine ervan.