Over ombouwen: dat is wel het mooist, maar ik vind het zonde wbt warmteverlies, dus wij kijken tegen lelijke radiatoren aan
Bedankt voor alle tips. Ombouw is inderdaad een optie voor beneden, maar de radiotoren boven wil ik wel geverfd hebben, ga eens rond kijken voor goede verf/lak.
Wij hebben het boven altijd heel simpel gedaan! Licht opgeschuurd , en met radiator lak gespoten. Zag er keurig uit ! Beneden hadden wij een ombouw, maar dat houd echt een hoop warmte tegen. Wel super mooi, maar toen we die weg hadden gehaald was het zoveel warmer binnen. Nu nergens geen kachels meer, maar vloerverwarming. Ook nog een optie
Ja vind ik ook hoor! En als je radiator netjes geschilderd is, liefst in dezelfde kleur als de muur, dan valt 'ie toch niet zo heel erg op. Mij stoort het niet in elk geval.
Hier alle radiatoren geverfd. Eerst goed ontvetten. Daarna met roller en kwast geverfd, met verf op waterbasis van Sigma s2u. De binnenkant heb ik wit gespoten met speciale radiatorlak. Helemaal blij mee!
als ik mijn radiator zou willen pimpen zou ik dat met dit doen: https://www.karwei.nl/medias/sys_master/h52/h1f/8858632781854/478416_pi_folder_Sentimo.pdf is van metaal dus het geleid de warmte ipv dat het helemaal afsluit zoals zo'n ombouw. met verf goed letten op het type verf, want zeker bij witte verf op oplosmiddel basis heb je kans dat het met de tijd geler gaat worden.