Hallo Iedereen, Ik heb een paar vragen, ik geef borstvoeding. En door de allergie van onze dochter kan ik niet aan de pil als anticonceptie. Ik ben verteld door de apotheek dat in alle anticonceptie pillen lactose zit verwerkt. Dus nu lijkt voor mij de enige optie te zijn een spiraaltje te laten plaatsen. Ik heb over 3 weken een afspraak om de Mirena te laten plaatsen. Nu lees ik hier allemaal verschillende verhalen over, ik twijfelde al en nu nog meer. Zijn er voor mij nog andere opties? En werd jullie spiraal ook gewoon door de huisarts geplaatst? Ik heb gelezen dat bij sommige een echo werd gemaakt om te kijken of de spiraal goed was geplaatst, is dat gebruikelijk? Bedankt!
Als je BV geeft kan je als anticonceptiemiddel alleen de cerazette (Cerazette.NL) gebruiken of een spiraaltje laten plaatsen. Of natuurlijk condooms gebruiken. Ik heb 3 weken geleden een mirenaspiraal laten plaatsen. Op zich heb ik er geen last van, alleen vloei ik sinds die tijd dus licht. Da's wel irritant. Bij mij heeft de huisarts 'm zelf gezet en over 3 weken moet ik nog een keer terug en dan kijkt ze of ie nog goed zit.
Implanon kan ook samen met bv. Lees alleen net op borstvoeding.com dat ze daar adviseren om hem pas na 3 maanden bv te laten plaatsen omdat dan je productie goed op gang is. Hier kun je alles zelf even lezen. Succes met een keuze maken. Borstvoeding.com: kenniscentrum voor borstvoeding - Vruchtbaarheid - Borstvoeding, vruchtbaarheid en anticonceptie [2]
De Cerazette is voor ons helaas geen optie, ivm de allergie van onze dochter. Hierin is Lactose verwerkt, dit was de eerste keus maar helaas. Ik zal mij even verdiepen in de Implanon, bedankt. Alle tips zijn welkom.
Hoi Ik heb een mirena spiraal laten zetten nadat mijn dochter 10 weken was en ik vind het echt fantastisch. Heb daarna ook nog gewoon 3 maanden borstvoeding gegeven. Bij mij is hij ook gewoon bij de ha gezet en na 6 weken moest ik op controle.