wat moet ik nou?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by jinx, Dec 20, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. jinx

jinx Actief lid

Nov 26, 2006
    381
    0
    0
    kapster
    maarssen
    hoi meiden.

hier even mn verhaal.
    tara zit nu aan de 5 flessen van 120 cc.ze weegt net 4 kilo.ze heeft een tijdje geleden wat probleempjes gehad met drinken maar het ging op zich wat beter,doordat ze die probleempjes had heeft ze iets een achterstandje met de hoeveelheid voeding en is het dus de bedoeling dat ik haar wel binnekort meer mag aanbieden.
    nu is het zo dat ze met speen s van difrax echt wel een half uur er over doet en dan laat ze vaak nog wat staan.en m gaat veel te snel,waardoor ze weer krampjes krijgt en dus ook niet verder drinkt.nu heb ik ook de 1-2-3 speen maar ook dit werkt niet echt.
    heeft er iemand advie wat ik het beste kan doen,want zo gaan we weer de verkeerde kant op.
    misschien de speentjes van avent?

gr linda

2. Lara11

Lara11 Niet meer actief

Hoi Linda,

ik heb ook erg met het 'speenprobleem' gezeten. Ik gebruikte de 'kers'-spenen die op de difrax-flessen kunnen (de optifles en de S-fles). Ik weet dat de I-II-III-spenen voor mij een ramp waren. Allereerst moest ik erg mijn best doen om ze op de juiste stand te krijgen, wat soms heel onhandig is als een kind blert om eten.. en verder was zelfs de I-stand nog te groot. Uiteindelijk was de s-speen okee, maar soms (dat verschilde echt per voeding) dronk ze daar te langzaam uit. Wat ik nu doe: ik begin met de difrax-S-speen en hou een kers-M-speen, met ring, gereed. Als ze langzaam drinkt dan wissel ik halverwege van ring, en dan drinkt ze het laatst deel een stuk sneller. Ik begin niet met de M, want dan zou ze de hele fles te snel naar binnen krijgen. Het is wel een gedoe, maar je wordt er handig in. Misschien is dit iets voor jou?
    Verder zorg ik ervoor dat ik bij een 'langzame' speen het ventieldeel losser draai, en bij een 'snelle' speen juist strak. (ik weet niet of jij zulke flessen gebruikt)
    En nog een tip: als ik de melk vantevoren klaarmaak en per flesje inschenk, dan is de melk een beetje dikker. Heb het nog niet uitgeprobeerd, maar met dikkere melk kun je misschien wat 'veiliger' het snelle speentje gebruiken?
    En sommige mensen maken het gaatje iets groter met een veiligheidsspeld oid. (heb ik zelf niet uitgeprobeerd)
    Hoop dat hier iets voor jou bij zit.
    succes!
    Amber

3. jinx

jinx Actief lid

Nov 26, 2006
    381
    0
    0
    kapster
    maarssen
    heej amber ,

bedankt voor je supper snelle antwoord!
    ik heb de s fles van difrax,maar hoe moet ik dat precies doen met het ventieltje dan?

4. Lara11

Lara11 Niet meer actief

de onderkant van de fles bestaat uit een dikke ring met daarin een doorzichtig schijfje. In het midden van dat doorzichtige schijfje zit een uitstulpinkje. Daar moet je even goed in 'knijpen', er zit een opening in, en die zit soms aan het begin nog een beetje dicht. Ik knijp er altijd even in als ik de fles klaarmaak .
    Dus die opening moet in ieder geval niet dicht zitten bij het allereerste gebruik.
    Dan kun je die dikke ring + doorzichtig schijfje heel strak draaien (dan moet je kindje harder zuigen) of juist wat losser draaien (drinkt sneller). Niet te los, want dan komt de melk eruit!

succes!

5. jinx

jinx Actief lid

Nov 26, 2006
    381
    0
    0
    kapster
    maarssen
    oke bedankt,ga het zometeen gelijk proberen!

liefs linda

6. linnepin

linnepin Fanatiek lid

Aug 25, 2006
    1,030
    0
    0
    groepsleidster kinderopvang
    brabant
    Ik heb exact hetzelfde probleem gehad. Ik kreeg toen als tip om een beetje Johannesbroodpitmeel door de fles te doen. Daardoor wordt de voeding wat dikker en kun je gewoon de M speen pakken, want dan gaat ie minder snel....
    En Johannesbroodpitmeel bevat geen extra calorieen, dus dat scheelt....
    Succes....
    xxx Linda

7. Lara11

Lara11 Niet meer actief

Ja, klopt, was ik vergeten, ik gebruik ook altijd JBPM. Maar niet zoveel als voorgeschreven, ik doe 1 schepje ipv 2 schepjes per fles.

Hoe ging 't Linda?

8. jinx

jinx Actief lid

Nov 26, 2006
    381
    0
    0
    kapster
    maarssen
    hee amber.

gister ging het nog niet echt goed.
    wat ik vanochtend heb gedaan was gewoon de fles gegeven met de s speen en een tussenpauze van 10 min ingelast en dat ging erg goed.het hele flesje was toen leeg en wel binnen het half uur :D .
    soms is het zo lastig en weet je gewoon niet wat je moet doen he :( .
    maar super bedankt dat jullie mee denken.

liefs linda

9. babytje

babytje Bekend lid

Jan 9, 2007
    926
    0
    16
    k heb met mijn oudste wel 100 verschillende flesn en spenen geprobeerd, de ene ging te snel de andere te langzaam! nu heb ik van avent en ik moet zeggen dat het gelijk fantastisch ging! eerst nr 1 speen en nu nr 2. misschien zou je zon fles kunnen proberen en kijken hoe dat gaat?!'t is maar een idee :)

10. Lara11

Lara11 Niet meer actief

Ja Linda, je kunt het ook niet voorspellen he. Soms drinken ze opeens supergoed uit de speen waar ze normaal te langzaam uit drinken. Volgens mij moeten we het meer aan onze babietjes overlaten ;)

en Babytje, misschien ga ik dat ook maar eens proberen, die aventfles. Ik ben dat gehannes met spenen wel een beetje zat.

11. lieniej

lieniej Actief lid

May 24, 2007
    497
    0
    0
    Ik zweer ook bij de avent-fles!
    succes!

12. Lara11

Lara11 Niet meer actief

oh, ik ben wel erg... :oops: Ik kijk in de kast en zie nog 2 onuitgepakte Aventflessen staan. Ik heb ook werkelijk ALLES gekocht, controlfreak dat ik ben! Maar nu ben ik wel heel blij, want heb er net een uitgekookt en ga het eens proberen bij het volgende flesje..

13. jinx

jinx Actief lid

Nov 26, 2006
    381
    0
    0
    kapster
    maarssen
    en amber,heb je het al uitgeprobeerd?

14. Lara11

Lara11 Niet meer actief

:) nog even geduld, ze krijgt rond 1900 uur een flesje...

15. jinx

jinx Actief lid

Nov 26, 2006
    381
    0
    0
    kapster
    maarssen
    oke hihi

16. babytje

babytje Bekend lid

Jan 9, 2007
    926
    0
    16
    en is het gelukt?

17. Lara11

Lara11 Niet meer actief

haha, neeeee, het is niet gelukt! Jeetje, die speen was veel te breed en ze moest echt enorm haar best doen om aan die breedte te wennen. Ze klakte ook enorm, alsof ze de grip maar niet te pakken kreeg. Na 10 minuten heel hard werken, checkte ik even hoeveel ze binnen had gekregen: bijna niets! Ach, ik vond het zo zielig, ik heb haar weer haar oude vertrouwde speen gegeven. En ook toen nog maakte ze allerlei klak-geluiden die ze normaal nooit maakt. (overigens, ik gebruikte speen nr 2).
    Heb ik nu de verkeerde speen gebruikt, of zijn ze allemaal zo breed? Het is toch ook de bedoeling dat ze niet alleen het speen-uiteinde in hun mond hebben, maar met hun lippen over het brede gedeelte heen kunnen?

Nou, het was het proberen waard, maar hier nog geen avent... :oops:

18. babytje

babytje Bekend lid

Jan 9, 2007
    926
    0
    16
    ja je kan beter nummer 1 gebruiken die gaat wat minder snel, ja ze meoten de speen helemaal in de mond hebben, ik denk dat ze moet wennen aan de andere speen. je kan eht nog een keer proberen omdat ze er dan aan kan wennen en dan met nummer 1 dan komt het er niet zo snel uit. en anders toch maar weer een anderespeen proberen?de spenen zijn wel allemaal even breed!

19. Lara11

Lara11 Niet meer actief

denk dat ik er toch maar vanaf zie. Het feit dat het een snelle speen is, is niet zo erg, maar de breedte!
    Gelukkig drinkt ze ook goed uit de difrax-spenen, alleen de ene keer beter dan de andere keer. Daarom hou ik de m-speen altijd paraat.

20. babytje

babytje Bekend lid

Jan 9, 2007
    926
    0
    16
    ja als ze goed drinkt met die speen dan zou ik daar ook bij blijven
    succes!

Share This Page