Welke Fiets?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Carro, 30 apr 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Carro

Carro Lid

5 jan 2015
    93
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben op zoek naar een nieuwe fiets waar een fietsstoeltje voor en achter op past. Een transportfiets lijkt me gemakkelijk om ook boodschappen etc. in mee te nemen.

Welke fiets hebben jullie?
    Iemand ervaring met een transportfiets + fietsstoeltje voor? Is dit zwaar?

2. Loveloes

Loveloes Niet meer actief

Ja ik.. heb een Gazelle Miss Grace met mand en fietsstoel voor. Fiets bevalt me heel goed! Door de brede banden fietst hij wat 'zwaarder', maar persoonlijk vind ik dat fijn. Ook dubbele standaard, breed stuur, genoeg zitruimte. Kan hem je echt aanraden!

3. RoosTim

RoosTim Lid

22 nov 2014
    31
    1
    8
    NULL
    NULL
    Wij hebben een cortina roots transportfiets. Zeer tevreden erover!! Mama fiets met groter frame en stuur dus,mand voorop en zitje van Yepp. Ik kan je overigens het zitje van polisport voor ook aanraden
    Wij hebben een yepp,dachten dat is de beste,maar op vakantie hadden ze alleen die van polisport,wat een top zitje! Maar goed we gaan nu niet meer ruilen. Succes met de zoektocht!

4. Carro

Carro Lid

5 jan 2015
    93
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor de tips!

Is het fietsen met een kinderstoeltje voorop + een mand + boodschappen in mand niet zwaar fietsen?

5. demie

demie Bekend lid

17 mei 2014
    931
    0
    16
    Ik heb ook net een nieuwe gekocht...
    Heb verschillende uitgeprobeerd maar vond een transport mamafiets zelf minder prettig.
    Ben uiteindelijk gegaan voor een bsp seine evo. Tot nu toe zeer tevreden over

6. Joycey

Joycey Niet meer actief

Ik heb de Redy Nonna en die raad ik juist niet aan. Slechte standaard; trapt zwaar, matige versnellingen maar wel voor een goede prijs :)

7. Carro

Carro Lid

5 jan 2015
    93
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik geef liever wat meer uit zodat hij ook fijn fietst ;)

8. Bloem93

Bloem93 Niet meer actief

Ik heb een Batavus mambo deluxe, met voor en achterzitje van Yepp erop. Ben er super blij mee!

9. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.173
    4.484
    113
    ik heb expres GEEN transport fiets genomen, omdat ik het dus absoluut wel te moeilijk vond sturen met 10 kg baby in het zitje en nog zware boodschappen voorop.
    (ik had een transport fiets voordat ik mijn mama fiets kocht en ik gooide hem altijd vol met spullen maar voor mijn gevoel was het niet meer veilig sturen),
    ik heb een sparta amazone 4 life, met stoeltje voorop, een stoeltje achterop, en er zit een stuk verlenging aan je bagagedrager zodatje de boodschappen mee kunt nemen in de fietstassen.
    Ook dit fietst natuurlijk wel zwaarder als je je fiets hebt vol geladen, maar het sturen gaat wel nog steeds soepel.

10. Nacho

Nacho Fanatiek lid

3 jun 2015
    2.369
    9
    38
    Vrouw
    Baby & Mama Coach
    Houten
    Ik heb zelf een heel fietsenonderzoek gedaan voordat ik zelf de keuze heb gemaakt. Ik heb op elke kinderverjaardag even een rondje gedaan :p De uitslag was: meer dan één kind op je fiets (wellicht vergelijkbaar met boodschappen en een kind) fietst gewoon niet lekker. Veel meiden pakten daardoor liever de auto en lieten hun dure fiets staan.

Ik ben zelf tot de keuze voor een elektrische driewieler bakfiets gekomen. Alles past er in, eventueel later ook meer kinderen. Als het zwaar wordt met boodschappen of een tunnel dan zet ik de elektrische trapondersteuning aan en waai ik zo naar de plek van bestemming. Ideaal! Het kost wat, maar dan heb je ook wat.

Het nadeel wat ik van anderen heb gehoord over bakfietsen is dat je dan zonder kind/boodschappen steeds zo'n hele bakfiets meeneemt. Ik fiets nooit alleen, dus voor mij is dat geen punt. Ook parkeren wat soms als nadeel wordt genoemd valt mij 100% mee.

Misschien is een bakfiets ook wat voor jou?

11. Yolien

Yolien Actief lid

8 mrt 2011
    113
    2
    18
    Werkzaam bij parfumerie Douglas
    Groningen
    Ik heb een gazelle bloom en bevalt me prima, lekker stevig en lage opstap. Het stuur is perfect voor een zitje voorop. Heb m tweedehands gekocht bij een fietsenmaker maar was eigenlijk nog zo goed als nieuw.

12. Joycey

Joycey Niet meer actief

En anders een kidcar ofzo? Die heb ik af en toe achter mijn fiets hangen (straks overigens veel meer! Voor zeker 3-4 dagen per week) en dat bevalt ook prima.

13. riean

riean VIP lid

21 apr 2014
    5.779
    7.366
    113
    Ik heb een Corinta Roots, en later zelf een transportrek met mand op gezet. Maar die heb ik er al heel snel afgehaald, want ik vond het te zwaar, met een kind voorop (wat ik sowieso al erg naar vind fietsen, dus bij mij gaan ze zo snel mogelijk achterop) en dat rek met mand en achterop een kind.
    Maar de fiets zelf vind ik heel fijn.

Deel Deze Pagina