Mijn dochter heeft sinds vanochtend een paar rode kleine puntjes vlakbij haar ogen. Maar sinds vanmiddag zijn het er iets meer. Ze zijn niet weg te drukken. Verder heeft ze geen koorts 37,5. Gister avond was ze wel erg warm. Toen ij haar in bed wilde leggen werd ze hysterisch en toen leek het alsof ze pijn had ergens. Is daarna wel gewoon gaan slapen. Net ha assistente aan de lijn gehad en als het aanhoud moet ik maar in de loop van de week SOCHTENDS een afspraak maken. Want dat kan alleen sochtends Tijd terug zei de ha dat als vlekjes niet weg te drukken zijn ik contact op moet nemen. Pff.. leuke assistente. Krijg het niet goed op de foto. Iemand ervaring? Kan het eventueel van de zon zijn? Omdat ze niet weg te drukken zijn maak ik me wel een beetje zorgen.
Ik zie het niet op de foto. Het kan van alles zijn. Muggenprik beetje allergische reactie ergens van. Waterpokken begint meestal op de romp. Weg drukken ik denk dat je gewoon naar heel haar gezondheid totaal moet kijken koorts hangerig nukkig.
Aan mijn dochter zie je vaak niet dat ze ziek is. Ze blijft vaak gewoon vrolijk. Het lijken mini bloeduitstortingen, zijn echt kleine puntjes. Donkerrood/paars. Ik laat mijn man zo even beoordelen. We moeten dadelijk voor hem naar het ziekenhuis dus laat daar wel iemand beoordelen voor mn eigen gemoedsrust Hier een betere foto, het zit vlakbij haar ogen bovenaan haar wangen en een beetje aan de zijkant en een paar boven bij de haargrens op haar voorhoofd.
Ik zou dit toch wel aan een arts willen laten zien. Zou het inderdaad in het ziekenhuis laten zien, kijken wat zij ervan zeggen.
Lijkt mij op de 'vijfde ziekte'. Ons zoontje heeft die rode puntjes ook ooit gehad. Zou er evengoed eventjes naar laten kijken, want wij zijn geen dokters natuurlijk. Mocht het de vijfde ziekte zijn dan zal het met een paar dagen weer over zijn. https://nl.wikipedia.org/wiki/Vijfde_ziekte
Mijn dochter heeft dit ook vaak als ze heel erg gehuild heeft. Of als er een virus aan het broeden is. Voor de zekerheid zou ik het idd even laten checken. Het zijn wel grote puntjes, bij mijn dochter zijn ze meestal kleiner
Ik zou t ook laten checken. Vind het niet zo netjes van de assistente. Hier kan je voor zoiets met een heel klein kind altijd gelijk terecht.
Als het meningitis zou zijn is een kind echt dood ziek en zou er sinds vanmorgen echt meer te zien moeten zijn. Dat gaat razendsnel. Ik denk niet dat er iets ernstigs is. Misschien heeft ze hard in haar oogjes gewreven
Bedankt voor jullie reacties. We hebben even iemand aangesproken in het ziekenhuis en zij zei dat het idd niets ernstigs was. Ons dochtertje is verder helder en niet versuft Ofzo. Wat het wel is durft ze niet te zeggen, als het blijft even langs de ha.
Hier begon de vijfde ziekte ook met van die puntjes, nog geen twee dagen later was het een enorme uitslag over haar hele lijfje. Wij waren ook bij de huisarts beland omdat ik de puntjes ook niet kon wegdrukken maar het was dus gelukkig geen hersenvliesontsteking. Als je twijfelt zou ik wel afspraak bij de huisarts maken.
Heeft ze hard gehuild of moeten hoesten? Hier heeft jongste ook regelmatig dit soort puntjes gehad en altijd in combinatie met een virus Toen ze 10 maanden was zat ze onder van top tot teen incl handpalmen,voetzolen en oorlellen en gehemelte. Toen moesten we wel naar Z-H ivm uitsluiten bloedstolling, leukemie etc maar gelukkig niets van dit alles maar een of ander vaag virus want ze zat ook onder de pukkels in gezicht maar dat waren er heel wat meer dan bij je dochter. Ik zou me hier geen zorgen over maken. Je ziet dit ook vaak bij kinderen die ondersteboven aan een rekstok hangen😉
Bedankt voor jullie berichtjes Gister avond was ze hysterisch, maar die puntjes heeft ze nog niet gehad. Ze is namelijk wel eens vaker hysterisch Ik ga het in de gaten houden! Pfoe Anouk, dat moet zenuwslopend zijn geweest!
Dan denk ik echt dat het is gekomen van die flinke huilbui. Ja dat was toen inderdaad niet prettig dat we naar het zh werden gestuurd. Ik kon me toen haast niet voorstellen dat het echt iets ernstigs was maar omdat er in mijn familie een zeer ernstige bloederziekte voorkomt gaat er wel even van alles door je hoofd. Gelukkig waren de uitslagen toen na ruim een half uur al bekend en mochten we naar huis. Ze heeft later ook wel vaker die puntjes gehad. Rondom de ogen en op haar bovenbenen maar ik heb ze nu al heel lang niet meer gezien. Misschien omdat ze nu iets ouder is en minder snel deze reactie van petechien heeft bij virussen. Zolang je kindje niet ziek is of niet te verklaren blauwe plekken heeft zou ik me geen zorgen maken.