Hallo dames, Met het oog op vakanties die eraan komen. Heeft iemand wat informatie, vanaf welke temperaturen het gevaarlijk kan zijn te lang in de zon te zitten met name voor kleine kinderen tussen de 0 en 4 jaar? Tips als schaduw creeƫren, insmeren, petje op, niet te lang in de zon begrijp ik. Vanaf wanneer is het echt gevaarlijk, en kun je beter alleen in de schaduw blijven zitten, inplaats van ook nog een duik te nemen? greetz
Het ligt niet zozeer aan de temperatuur, maar aan de UV straling. Het kan 15 graden zijn en ook dan kan je gruwelijk verbranden. Ik zou gewoon het zekere voor het onzekere nemen en altijd goed smeren als de zon schijnt en je lang buiten bent. Dan weet je zeker dat ze niet verbranden. En tussen 11 en 3 uit de zon blijven met de kleintjes, dan is de zon op zijn sterkst. Verder heb ik niet echt tips.
Tja ligt er misschien ook aan hoe goed je kindje tegen warmte kan? Mijn zoontje heeft het bij 25 graden al stikheet, en zit dan onder de uitslag, daar ga je dan niet mee op vakantie naar 30 graden. Ik kan zelf ook niet heel goed tegen warmte, dus zou het sowieso bij ongeveer 25 graden houden.