Niet weer...eerste echo gehad...

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door ukoldaatje, 30 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Vanmorgen dus mijn 4e eerste echo gehad!
    Na 3 MAs dus voor de 4e keer zwanger.

En alweer geen goede echo!!

Ik ben volgens hen 6 weken en 4 dagen zwanger. Ze zagen een mooie intacte vruchtzak en een eierdooier, en het vruchtje lag in of tegen de wand (???) waardoor ze het niet goed konden zien..ook nog geen hartactie te zien dus.

Ze zeiden dat dit op deze termijn vaker voorkomt dat je nog niets ziet omdat het te klein is, en dat alles en keurig uitzag verder. Aangezien ik geen buikpijn of bloedverlies heb moet ik nog niet de moed verliezen.

Maar dat heb ik al wel gedaan, want zo is het de vorige keren ook mis gegaan..

Ze hebben Hcg geprikt en geven vanmiddag uitslag.

2. nairam

nairam Actief lid

8 okt 2008
    403
    0
    0
    oost-nederland
    Ik hoop voor jou dat het goed gaat !
    Toch proberen moed te houden !

3. marjon 2

marjon 2 VIP lid

23 jul 2008
    13.211
    0
    36
    in mijn vel
    aachhh meid , hopelijk komt het allemaal goed kan me voorstellen dat je de hoop al hebt verloren omdat het alle andere keren ook op deze manier verkeerd is gegaan ....
    Hopelijk is je hcg-gehalte goed ..
    Wanneer mag je weer voor een echo ???

Ik ga heel hard voor je duimen dat het toch goed komt meid !!!

4. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    He meid toch! Hopelijk is de uitslag goed vanmiddag van je HCG en een de hoop mag je nooit opgeven hoor!

5. jellie

jellie Bekend lid

3 sep 2006
    554
    0
    16
    He bah! Wat **** . Hoeveel is het verschil dan met wat jij dacht?
    Ik hoop echt dat het HCG goed is!!

Dikke knuffel!

6. Mimi85

Mimi85 Actief lid

13 jul 2009
    378
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hou moed!! Ook ik duim mee voor een goede afloop. Heel veel sterkte en ben heel benieuwd naar je hcg uitslag.

7. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Ik ben nu 6 weken en 4 dagen. Volgens hun berekeningen vanaf de terugplaatsing die ik gehad heb.

Ze zagen alleen nog geen hartje, het vruchtje zat in een wandje/randje bij het dooierzakje (???), de vruchtzak zag er intact en mooi uit.

Ze dachten dat ze iets zagen bewegen, maar dat kon net zo goed mijn ademhaling zijn.

Ze hebben nog niet gebeld voor de uitslagen van de HCG waardes.

Ik zou woensdag opnieuw echo krijgen.

Zelf vonden ze het er mooi uitzien en zagen ze vaker rond dit tijdstip van de zwangerschap nog niet zoveel als het op een vervelende plaats zat.

En ze vond het hoopgevend dat ik en geen buikpijn en geen bloedverlies heb, maar dat had ik bij mijn vorige MA s ook niet...:(

Maar zelf ben ik op mijn dood. Zo zijn al mijn vorige zwangerschappen geeindigd.

Ze hebben me allang helemaal onderzocht en ik ben kerngezond, geen chromosoomafwijkingen, niets.

En nu zit ik te wachten op dat stomme belletje, waar blijven ze nou!!

Ik moet weten of het mis is of juist niet...

Man ik word gek!:(:(

8. marjon 2

marjon 2 VIP lid

23 jul 2008
    13.211
    0
    36
    in mijn vel
    Wat een onzekerheid meid , op zich klinkt het wel goed dat ze er vertrouwen in hebben , meid ....
    Maar je hebt ook teveel meegemaakt om nou rustig af te gaan wachten op je echo van woensdag ......

Ik hoop voor je dat ze snel bellen en dat het heel snel woensdag is en dat jullie dan een heel mooi kloppend hartje hebben ...

9. mamajanneke

mamajanneke Fanatiek lid

22 mei 2007
    2.688
    4
    38
    Vrouw
    he bah wat een onzekerheid! maar het kan goed gaan! Geef nog niet op meid.
    Bij Dylarius zagen ze met 6 week en zo veel dagen ook niks, alleen de vruchtzak en zo, maar geen beeb en geen hartactie. Mij werd verteld dat het er somber uitzag en ik moest rekening houden met een miskraam, maar mijn mannetje had zich lekker tegen de wand aan verstopt en is nu 14 maanden bijna.

Ik vertel je dit zodat je weet dat het ook goed kan gaan ook al ziet het er somber uit. sterkte meid.

10. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Nou ze hebben gebeld.

Het HCG is conform het aantal zwangerschapsweken.

Maar toen ik vroeg dat als het niet goed zat dat NU het hcg minder zou moeten zijn, was dat niet zo. Het HCG kan dus gewoon goed zijn en de zwangerschap niet:(:(:(:(:(:(

Ik moet nu echt woensdag afwachten. Dan MOET er wat te zien zijn, anders is het echt mis.

Moet zeggen heb ook al een week geen zere borsten meer hoor..geen idee of dat een teken is???

Zit ik gewoon nu 4dagen in het onweten...:(

11. marjon 2

marjon 2 VIP lid

23 jul 2008
    13.211
    0
    36
    in mijn vel
    ik ga heel hard voor je duimen , je hcg is goed , nu maar hopen dat de echo woensdag helemaal goed is !!!!!

12. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    Meid ik weet dat het in jouw situatie heel moeilijk is maar heb vertrouwen in je lichaam.

Je zit nu net op het randje dat het hartje gaat kloppen maar soms kan dat ook een paar dagen later zijn.

En de klachten wisselen heel erg ik heb het ook gehad en het maakte erg onzeker maar tot op heden zit me beebje nog lekker in me buik.

Ik hoop zo dat je bij de volgende echo een mooi kloppend hartje hoort.

En als het nbiet goed zou zijn gaan ze dan onderzoeken doen? want zoveel miskramen lijkt me wel dat er een achterligend probleem is.

Een hele dikke knuffel en veel sterkte in deze tijd.

13. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Sja, we kunnen niets anders doen dan gewoon wachten.

Arts vond het vruchtzakje en dooierzakje er mooi uitzien, het vruchtje floepte weg en we zagen geen hartslag. Maar het kon evt met deze zwangerschapsduur:(

Moet gewoon foliumzuur blijven nemen en vitamines voor de zwangere vrouw.

Ik weet het gewoon even niet meer.:(

14. Dolly75

Dolly75 Lid

22 okt 2009
    24
    0
    0
    NULL
    NULL
    jee meid, ik kan me zo goed voorstellen hoezeer de moed je in de schoenen is gezakt.
    Zoals al eerder gezegd, die borsten hoeven echt geen voorteken te zijn. Ik hoop zo voor je op een positieve uitslag woensdag!!! Heel veel sterkte de komende dagen!

15. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    @ Ninja: Ze hebben alles onderzocht na de derde MA wat ze maar konden onderzoeken. Ben helemaal binnenste buiten gekeerd, maar geen enkele oorzaak is gevonden. Kan zijn dat er iets is wat ze nog niet weten met de wetenschap zeggen ze, maar dat kunnen ze dan ook nooit onderzoeken.

Volgens 2 ziekenhuizen Maastricht en Gent ben ik kerngezond en zou (dmv ICSI ivm slecht zaad) gezien de kwaliteit van de embryos en de hartslag die ik wel altijd eerst heb gezien, 90% kans moeten hebben op een goeddoorlopende zwangerschap..

Maar ja..ik maak het tegenovergestelde telkens mee..

Al moet ik eerlijk zeggen, die hcg geeft me wel weer hoop. Aan de andere kant, bij al mijn MA s had ik een knaltest avond voor de curretage. Het zegt dus echt niets.

16. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38

Het hartje van je baby is idd nog zo klein dat het heel moeilijk meten is. En vooral om dat het waarschijnlijk nog net niet/wel klopt. Maar dat het vruchtzakje en dooierzakje er mooi uitzagen en je HCG goed is geeft wel een beetje goede hoop hoor.

17. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    Ik heb je onderschrift niet gelezen sorry...

Het is wel klote dat je steeds z,n pech hebt. Ik hoop echt voor je dat het dit keer wel goed komt.

18. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    @Ninja, ik durf nu ook een klein beetje te hopen. Maar ik dacht dat je nu echt al perse een hartslag moest zien? :(

19. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    kan het niet zo zijn dat de innesteling wat later heeft plaatsgevonden?

20. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Ze zagen dat het vruchtje in de wand zat, Mamajanneke schreef dit ook op de vorige pagina, en daarom konden ze er niet goed bij kijken.
    Althans dat zei ze. De arts die de echo maakte was heel duidelijk en meerdere malen dat ik me voor alsnog geen zorgen moet maken en dat dit veel vaker voorkomt. Dat vrouwen die op een normale manier zwanger raken ook niet zo vroeg al voor een echo gaan, om deze reden.

En ze benadrukte omdat ik geen bloedverlies heb en geen buikpijn me geen zorgen moest maken, dat we ws te vroeg waren.

Maar je kan je wel voorstellen, dat dat moeilijk te geloven is..

Deel Deze Pagina