Oxycontin...

Discussie in 'Gezondheid' gestart door DragonBerry, 24 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DragonBerry

DragonBerry Bekend lid

27 dec 2011
    671
    0
    16
    Vrijdag ben ik van het werk weggegaan omdat ik erge pijn op me borst en schouder had....
    Thuis gekomen door me zwager meteen naar de huisarts gebracht.... Conclusie: kraakbeen en aanhechting van de ribben met borstbeen verkrampt en zenuwen klem zitten. Dus advies van de dokter: paracetamol en rust....
    Pijn is die nacht erger geworden en wist niet meer hoe ik moest liggen staan of lopen. Volgende ochtend om 7 uur zat ik dus op de huisartsenpost, deze constateerde hetzelfde na heel wel luisteren en kijken, gelukkig niks met het hart of longen, maar wel erg pijnlijk dus.
    Nu mag je als zwangere amper pijnstillers hebben dus diclofenac en tramadol was geen optie, dus mag ik 2 x daags oxycontin 10mg nemen.
    Pijn is nog steeds erg maar iets meer te doen als ik de pillen heb genomen, kleintje in de buik heeft er trouwens weinig last van....
    Hebben meer mensen hier last van gehad of oxycontin gehad in de zwangerschap?

Het ergste vind ik nog dat ik me ziek moet gaan melden op het werk en dus echt aan huis vast gekluisterd zit en dus afhankelijk en van andere...

2. judith1984

judith1984 Actief lid

14 mrt 2012
    128
    0
    0
    Denk toch dat je het hiermee moet doen, ik heb het even opgezocht omdat oxycontin tot de opioiden behoort en tot de sterkst werkzame pijnstillers.Ik werk als apothekersassistente dus was wel ff benieuwd waarom je juist deze krijgt ipv normaal diclofenac zou zijn na paracetamol bij alles staat eigenlijk als advies alleen gebruiken op stricte indicatie. oxycontin geeft ook geleidelijk het medicijn af over meerdere uren dus heb je als het goed is aan 2 per dag voldoende. heb je voor je toch weer pijn voor je de 2e mag nemen neem dan 2 paracetamols om de piek eraf te halen. paracetamol kan zowiezo geen kwaad.
    succes en hopelijk ben je snel van je pijn af!

Deel Deze Pagina