help!! hoe zit t met de laatste voeding

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door tiara2013, 12 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tiara2013

tiara2013 Lid

18 mrt 2013
    17
    0
    0
    NULL
    NULL
    hallo,

ik heb en vraagje en hopelijk kan iemand me helpen..
    me dochter is vandaag 12 weken en ze weegt 4800 gram ong denk ik.. ze krijgt 5 voedingen van 150 cc water en 5 scheppen ( friso comfrort ivm krampjes en spugen)
    spugen doet ze niet meer sinds we deze voeding geven..wel heeft ze nog last van krampjes ( blijf het lastig vinden krampjes of honger)
    onze schema is
    07:00 1ste fles
    11:00 2e fles
    15:00 3e fles
    19:00 4e fles
    we maken haar niet wakker en ze komt dan tussen 02:00/03:00 voor
    fles nr 5

we hebben nu 2 nachten geprobeerd om haar om 23:00 uur wakker te maken en fles nr 5 te geven..
    maar ze komt gewoon om 03:30 en huilt flink en ik denk honger.. maar hoe doe ik dit want dan krijgt ze dus 6 flessen nou heb ik een klein flesje gegeven van 65cc 2scheppen en om 07:30 weer gewoon haar 1ste fles..

ik lees iedereen de laatste fles geven rond 23:00 uur en dan smorgens weer maar dit haalt ze dus nog niet..

wat kan ik doen?
    ze slaapt overdag ook altijd maar 45 min ( bijna op de minuut)
    en huilt dan ze is wel moe maar saapt dan niet.. zo duurt het ook heel lang voor de volgende voeding.. met veel gehuil en gesus en soms slaapt ze dan nog een keer 45 min..

help... ik weet het niet meer?!
    heeft ze wel voldoende voeding ?
    zal ik de eerste en laatste fles ophogen om te kijken of ze dan wel meer slaapt?
    is het erg een 6e flesje te geven?

wederom heeft iemand hier ervaring mee en kan me helpen ??

ze is over te algemeen wel vrolijk en tevreden maar blijf twijfelen over de voeding...

het doorslapen wil ik vanavond dus niet meer proberen en ben van plan haar gewoon om 19:00 uur flesje 4 te geven en haar dan zelf laten komen voor flesje 5 want dat ging op zich beter...
    en telt nachtvoeding wel mee? hoor hier ook verschillende verhalen over!!

alvast bedankt en iedereen een hele fijne moederdag!!

2. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Even kort want slapende baby in mn armen. Heel normaal die nachtvoeding. Zoon had deze tot zeker 5 maanden 2x per nacht en dohter tot 8 maanden. Dochter liet eerst de 23u voeding vallen en toen pas de 5u fles. 6 flessen mag, 7 of 8 ook maar dan moet je even rekenen hoeveel er in de fles 'mag'.

3. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Mijn dochter werd op 7 maand nog steeds wakker om 2u 's nachts voor een voeding, ongeacht of ik haar om 23u nog een fles gegeven had of niet. En toen we eindelijk beslisten om haar ritme te volgen ipv ons ritme op te leggen, en haar dus niet meer om 23u gaven maar gewoon wachtten tot ze zelf kwam om 14u, sliep ze opeens veel rustiger.

Dus niet druk maken, en je er gewoon bij neerleggen dat ze nog een nachtvoeding nodig heeft. Niet om 23u, maar wel om 2u. Helaas.

4. tiara2013

tiara2013 Lid

18 mrt 2013
    17
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor de reacties

Als we haar idd niet wakker maken slaapt ze volgens mij ook rustiger. .
    ik ga t vanavond gewoon weer proberen dat ze zich zelf meld. .
    Dit ging 2 weken goed en ging dus proberen haar Door te laten slp afgelopen 2 nachten maar ze was Veel onrustiger. . hopelijk gaat t vanavond volgens haar eigen schema beter. . en haar 4e fles iets ophogen zal dat wat uitmaken?

5. tiara2013

tiara2013 Lid

18 mrt 2013
    17
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor de reacties

Als we haar idd niet wakker maken slaapt ze volgens mij ook rustiger. .
    ik ga t vanavond gewoon weer proberen dat ze zich zelf meld. .
    Dit ging 2 weken goed en ging dus proberen haar Door te laten slp afgelopen 2 nachten maar ze was Veel onrustiger. . hopelijk gaat t vanavond volgens haar eigen schema beter. . en haar 4e fles iets ophogen zal dat wat uitmaken?

6. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

Je zou de laatste fles wat kunnen verzwaren naar 180, wat je ook kan doen is het lekker zelf aan haar overlaten. Komt ze bijv. om 3u is dat niet haar 6e fles maar haar EERSTE want de nacht is in principe al een nieuwe dag. Ik gaf altijd 90/3, schone luier en weer slapen. Meestal hield ze het dan vol tot een uur of 7. Dan begon haar dag echt. In de nacht zo donker mogelijk voeden, weinig prikkels, en weer lekker laten slapen :)

Ik vind t helemaal niet zo slecht hoor, wat haar ritme nu is!!!

7. Kellebel1987

Kellebel1987 Fanatiek lid

20 mrt 2013
    2.583
    16
    38
    NULL
    NULL
    Hier had ze een tijdje de 23 uur fles al laten vallen, maar toen bedacht ik me een keer dat ze te weinig had gedronken, dus om 23 uur wakker gemaakt..nou.. dat kind ging me toch brullen! (Bijna als in de trant van; hoe durf je me wakker te maken!) dus gewoon lekker laten slapen en een nachtfles geven. Die hoef je overigens niet zo klein te maken, nachtvoeding is ook gewoon om te groeien en niet om even een paar uurtjes op door te teren... Misschien kun je proberen haar ritme te volgen( dus om 5 uur die 150/5 geven en dan eens kijken wanneer ze weer voor een voeding komt en dan zo iedere keer een paar uur opschuiven.. Misschien kom je dan wel op 22 uur laatste fles en komt ze misschien weer later? Op het moment dat ik mijn dochters ritme ging volgen ging ze eigenlijk doorslapen! (Tot nu toe)..
    Betreft die korte slaapjes overdag, kun je haar niet troosten en dan weer laten slapen? Hier helpt het tutje heel goed, ik probeer altijd minimaal 2,5 uur tussen de voeding te laten, maximaal 4 uur.. Dan drinkt ze idd niet altijd de fles op, maar dan volg je wel haar in haar ritme.. Jij hebt toch ook niet elke 4 uur honger? Soms na 3 uur, soms na 5 uur ;)

8. Kellebel1987

Kellebel1987 Fanatiek lid

20 mrt 2013
    2.583
    16
    38
    NULL
    NULL
    Sorry lees nu pas dat ze om 2 uur komt voor de nachtvoeding... Dan zou ik ook gewoon terug gaan naar wat je eerst dd.. Ze geeft het vanzelf aan dat ze of eerder die nachtfles wil, of hem uiteindelijk niet meer nodig heeft!

9. Enfermera

Enfermera Fanatiek lid

7 nov 2011
    1.354
    0
    0
    De fabels over doorslapen blijven circuleren zie ik.. :) Mijn dochter kwam ook gewoon nog tot een maand of 5 voor de nachtvoeding. Hier vanaf 2 maanden fv. :) Al snel accepteerde ik dat ze gewoon haar eigen schema had, en dat wij niks konden opdringen. Ze bepaalde zelf wanneer ze honger had, en wanneer ze sliep.. Toen ik dat doorhad en geaccepteerd had, had ik ook meer rust :) Er zijn vast kinders die wakker gemaakt moeten worden voor voedingen en die al na 6 weken doorslapen (en dan bedoel ik dus van 23 tot 6 ofzo), maar die van mij had dat niet. Ach ja. Zo gaat dat soms :) blijkbaar hebben ze het nodig. Ik zou gewoon meeveren en haar volgen! Komt echt goed!

10. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

Mijn dochter kwam overigens t/m 3 maanden voor een nachtfles, daarna werd het steeds een half uurtje later. Nu is ze meestal tussen 05.30 en 06.30 wakker. Ik vind het prima, ze slaapt overdag nog best veel dus kan ik ook ff relaxen. Er zal vast een tijd komen waarin ze minder slaapt!

11. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Welke 'iedereen'???

Een nachtvoeding is doodnormaal op deze leeftijd, en ze zit met 5 voedingen al op erg weinig voedingen voor haar leeftijd!
    Als zij aangegeven heeft dat het ritme dat jullie hadden, met om 2 of 3 uur een nachtvoeding, voor haar werkt, luister dan naar je kind en niet naar 'iedereen'.

Doorslapen is volgens mij een van die dingen waar heel veel over gejokt wordt en waar heel veel jonge ouders gek mee gemaakt worden. Niet in trappen! Een kind van 12 weken dat 6-8 uur aan een stuk slaapt is al een doorslaper. Geloof vooral andere ouders niet, zeker niet als hun kinderen al wat ouder zijn!

Deel Deze Pagina