hoeveelheid voeding

Discussion in 'Flesvoeding' started by dame, Sep 9, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. dame

dame Bekend lid

Jun 19, 2007
    587
    0
    0
    hallo

hoeveel mag een baby nou drinken?
    mijn zoontje weegt nu 5650 gr en krijgt nu 5 x 150cc met 5 schepjes,
    alleen komt hij soms nog voor de nachtvoeding dus dan zit hij op 6 flesje..
    is dit teveel of kan het nog net? :rolleyes:

groetjes

2. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

Dec 26, 2007
    4,849
    0
    0
    Nee hoor, volgens de richtlijnen is het precies goed. Hij mag eigenlijk al 5 x 180 drinken, maar als hij nog 's nachts komt is 6 x 150 helemaal prima hoor. Soms iets meer of minder maakt ook echt niet uit.

3. dame

dame Bekend lid

Jun 19, 2007
    587
    0
    0
    ben sinds vandaag al weer overgegaan op 180cc omdat hij steeds weer eerder honger heeft..
    heb het eerder al gedaan maar hij leit steeds 30 tot 50 cc in zijn flesje dus ben ik weeer de 150 gaan geven maar dit was toch niet voldoende..
    dus dan zou ik soms aan de 6 x 180cc zitten,

4. fantasy

fantasy Actief lid

Jul 24, 2007
    473
    0
    16
    Veluwe
    Is het misschien bepaalde momenten van de dag dat hij meer trek heeft? Als je er een beetje op let wanneer hij het meeste trek heeft, zou je misschien daar de flesjes op aan kunnen passen. Liam bijvoorbeeld, heeft 's morgens na een lange nacht het meeste honger en naarmate de dag vordert heeft hij minder trek. Oh ja, als hij een poepluier heeft, heeft hij meer trek met het volgende flesje. Mischien kun je er een patroon in ontdekken. Zo niet, wij hebben ook de ene keer meer honger dan de andere keer, ik neem aan dat dat ook voor een baby geldt.
    Natuurlijk is 6 maal 180+6 over een dag teveel, maar als hij iedere keer wat achterlaat in de fles, maakt dat niet zoveel uit, als je maar niet over de liter per dag heengaat. Als dat een keer voorkomt, is dat niet erg, maar het moet denk ik niet iedere dag het geval zijn.

5. ml80

ml80 Actief lid

Oct 21, 2007
    221
    0
    0
    Bij Arnhem
    Hoi Dame,

Wij zitten ook op de 6 flessen van 150/5.
    Het lukt ons niet om op de 5 flessen te komen omdat hij zich 's nachts nog meldt. Maar heb ook het idee dat hij te weinig aan 150 heeft. De berekening van het cb is dat zonder of met de schepjes? Dus 150 x 6 = 900 of 170 x 6 = 1020.
    Dan ziten we dus al over een liter...moeilijk hoor die voeding, maar een steeds huilende baby ik ook erg.. grtjs

6. mamatje24

mamatje24 Fanatiek lid

Sep 10, 2008
    1,236
    0
    0
    150+6 is voeding 165x6= 990
    doe je flesjes van 170+6 kom je ruim boven een liter uit op een dag (1110) dat is voor een enkel keer geen ramp maar ik zou er niet langdurig boven gaan. Je zou dan beter advies kunnen vragen of voeding voor hongerige babys al dan niet gemengd met de standaard voeding iets voor jullie is. Of de laatste voeding volledig extra geven waardoor de kleine snachts niet meer komt zodat je op de dag iets meer ruimte hebt.

zolang de kleine genoeg heeft aan die 6x 150(165) is er niets aan de hand hoor, dat veranderd straks vanzelf weer, dit is vaak maar een korte periode dat ze zo veel lijken te willen drinken, straks ga je je weer zorgen maken omdat de kleine ineens minder wil drinken terwijl het dan eigenlijk misschien wel goed op schema zit om het zo maar te zeggen ;)

Share This Page