Help dus.... Mijn dochter is 3 maanden. Dronk altijd goed, met zo haar mindere periodes. Maar over het algemeen goed. Nu was ze donderdag niet lekker. De hele dag na de voeding spuugde ze alles er uit. Virusje dacht ik want mijn oudste dochter had het zaterdag ook. Maar sindsdien drinkt ze heel slecht. Zeg maar nauwelijks. Zo heeft ze gister gedronken om 05.00, 10.00, 14.30, 18.30 en 22.30. Terwijl ze normaal echt om de 4 uur drinkt. Maar vandaag spant de kroon. Ze heeft gister om 22.30 laatste voeding gehad en sliep door tot 7.30. Heerlijk en je zou denken dat ze dan dus honger heeft. Nou niet dus.. Ze wil helemaal niks drinken. Ook uit de fles niet trouwens. Maar met dit slechte drink gedrag zit ik constant met overvolle gestuwde borsten... Dit is niet leuk.... Als ik haar probeer aan te leggen begint ze al te huilen als ze de tepel voelt, dan heeft ze nog niet eens een slok gedronken... Nu heeft ze dus sinds 22.30 gister avond nauwelijks (hooguit een paar slokken) gedronken. Ik wordt er werkelijk helemaal naar van. Ik kan hier zo niet tegen... Wat is dit en wat moet ik doen???? Ik heb heeeeeeel drinkgend jullie hulp nodig.... ONderwijl zijn mijn borsten al weer aan het lekken,...:x:x:x:x
Plasluiers goed in de gaten houden en als ze te weinig plast naar de huisarts. Oortjes na laten kijken en checken op spruw. Verder voor je borsten: kolven om je productie in stand te houden. En misschien drinkt je dochter de gekolfde melk wel uit de fles? Sterkte!!
Dit En niet te lang blijven aanmodderen met zo'n jonge baby die niet drinkt. Op deze leeftijd zijn ze snel uitgedroogd. Beter 1 keer teveel naar de dokter geweest dan helemaal niet. Volg je gevoel
Als je onder de helft van normale cc melk kom meteen naar dokter!!! Uitdroging is zo om de hoek met zo'n kleintje. Ik zou persoonlijk al afspraak maken vandaag Liever teveel... dan te weinig langsgaan
Dat advies kreeg ik ook van de huisarts toen. Maar is met bv inderdaad erg lastig in te schatten. Ik gaf op een gegeven moment de fles omdat ik hoopte dat hij daarmee wel wat dronk en omdat ik dan kon zien wat hij dronk. Ik kon dus wel zien dat hij minder dan de helft dronk (lees: om 12 uur 's middags pas 35 ml gedronken) Hoewel het dus lastig is in te schatten, is wel het advies als je denkt dat je kindje minder dan de helft binnenkrijgt dan normaal even langs de huisarts te gaan.
Thanx meiden. Ik vertrouw het ook helemaal niet en ga morgen meteen bellen naar de ha (kan vandaag natuurlijk niet bellen voor een afspraak) Vanochtend om 10.00 heeft ze redelijk gedronken maar daarna werkelijk alles er weer uitgespuugd. Spruw; niet te zien in het mondje dus denk niet dat dat het is (mijn oudste heeft spruw gehad dus weet hoe het er uit moet zien) Plasluiers: heeft ze wel, wel minder dan normaal maar ze plast nog wel, ook poept ze nog wel elke dag Kolven; Doe ik inderdaad. BV uit de fles drinkt ze ook niet (normaal wel) Net wilde ze ook niet drinken, ze slaapt nu. Kijken hoe het verder vandaag gaat. Morgen ochtend ga ik in ieder geval de HA bellen... pfff niet leuk dit...
Als je het echt helemaal niet vertrouwt, waarom dan niet NU de huisartenpost bellen? Al is het alleen maar om te horen dat je tot morgen mag wachten.
Hier mag, lees eigenlijk moet, je huisartsenpost voor bellen. Minder dan de helft van normaal drinken en vermindering van plasluiers noemen we zogenaamde alarmsymtomen en zijn altijd redenen om de patient direct te laten komen. Uitdrogen kan erg snel gaan en vooral met zo'n kleintje!
Ik zou ook echt de HA bellen.Je zegt dat ze weer gespuugd heeft.Dus dan heeft ze weer vocht verloren.Dat was om 10 uur. Het is in jouw bericht al bijna 14.00 en ze heeft nog steeds geen vocht gehad. Dat lijkt me echt niet goed!!!! Ik weet zeker dat als je belt,de arts haar wil zien. Met babietjes zo klein, GEEN risico nemen! Het is ook maar een kleine moeite
Dag meiden, Ik heb gister toch maar de huisartsenpost gebeld. Ze wilde pas om 16.00 weer drinken en ook dat is er allemaal weer uit gekomen. We moesten toch maar even langs komen bij de HAP. De Dokter heeft haar helemaal nagekeken en er was (nog) niks aan de hand. Nog niet uitgedroogd, oortjes, keel, longen etc alles nagekeken. Maar de arts zei ook dat ik inderdaad gewoon langs moest komen en geen risico moest lopen met zulke kleine kindjes. Dus goed dat ik geweest ben en gelukkig was er niks aan de hand. Moest het goed in de gaten houden. Nu heeft ze sinds gistyer avond weer redelijk goed gedronken. Nog niet als normaal maar wel weer stukken beter en alles is er tot nu toe in gebleven. Ook zijn de luiers weer beter (al een paar goede natte luiers vandaag). Dus het lijkt weer de goede kant op te gaan gelukkig. Maar, het was toch goed dat ik de huisartsenpost gebeld heb, vonden zij ook gelukkig. Bedankt meiden voor jullie reacties! Ik hoop dat wat ze ook maar gehad heeft, nu voorbij is en dat het steeds beter blijft gaan. X
He, wat fijn om te lezen! Joh, ik heb zelf met 3 kids menigmaal op de HAP gezeten hoor, na valpartijen, beurse hoofden, en allerhande ellende En ook een keer midden in de nacht gebeld toen ik ongeveer hetzelfde had als jij! Toen moest ik ook langskomen trouwens. Ze nemen idd geen risico met kleintjes. Hoop dat ze zich sneller beter voelt! En...dat je borstvoeding geeft is nu helemaal een plus. Je hoeft je geen zorgen te maken qua hoe vaak je een fles moet geven e.d. Gewoon lekker aanleggen zo vaak als je wil en dochter laten drinken