Tips volhouden afvallen

Discussie in 'De lounge' gestart door Appeltje22, 8 sep 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Aries

Aries Niet meer actief

Hier hielp het ook om met een app calorieën te tellen. Het voelt niet goed om daar in te moeten zetten dat je chips of chocola hebt gegeten, zeker als je het met iemand samen doet en elkaar laat weten wat je hebt gegeten. Het gaf ook inzicht in hoeveel calorieën een bepaalde maaltijd nou eigenlijk heeft, gezond is niet hetzelfde als caloriearm.
    Verder motiveert het me elke keer weer als ik een foto van mezelf zie die iemand anders heeft genomen. Als ik voor de spiegel sta vind ik het allemaal best meevallen, als ik mijn kleding even goed trek en er op let dat ik recht sta en mijn buik inhoud. Maar als ik dan een foto zie van mezelf uit een andere hoek of op een onbewaakt moment of juist foto's zie van hoe ik er vijf jaar en tien kilo geleden uitzag wil ik er echt weer wat aan doen.

2. Elvis

Elvis Bekend lid

31 okt 2013
    826
    1
    16
    NULL
    NULL
    Myfitnesspal (mfp)!!! Echt de beste (gratis!!) app ooit!

Je voert alles in qua gegevens van jezelf: lengte, hoe actief ben je, leeftijd, geslacht, etc. Daarna je doelen en dan berekent mfp hoeveel kcal je per dag mag. Met bewegen 'verdien' je extra kcal.

Voer eerst eens een normale week in, dus geen aanpassingen doen. Dat is je nulmeting. Daarna ga je beetje bij beetje andere/gezondere opties bedenken om binnen je totaal te blijven. Je meet jezelf dan dus een leefstijl aan die past.

Wat ik de eerste maanden deed, was weektotalen bij houden. Dat ik dus gemiddeld over 7 dagen niet te veel kcal at. Zo kun je ook gewoon nog naar een feestje, zonder op een houtje te hoeven bijten.

De app is echt fijn: je kunt maaltijden invoeren, producten scannen en alles aanpassen. Hij kent heel veel sporten en beweegvormen.

Zelf ben in in ongeveer 1,5 jaar tijd bijna 25 kg afgevallen op deze manier.

Deel Deze Pagina