Zindelijk overdag. Hoe nu 's-nachts aanpakken?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door daan09, 31 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. daan09

daan09 Lid

2 jul 2009
    18
    0
    0
    Onze zoon is ruim 2,5 jaar. Hij plast en poept nu ruim een maand op de wc. Van de een op andere dag ging dat goed. De eerste paar dagen soms een ongelukje (op het kdv). Nu vraag ik mij af hoe we de nachten het beste kunnen aanpakken. Hoe hebben jullie dat gedaan? Is het verstandig om hier gelijk mee te beginnen of nog even mee te wachten?

2. Suzanne75

Suzanne75 Fanatiek lid

8 mrt 2007
    1.662
    1
    0
    Ja ik lees mee! Mijn zoon is ook al zindelijk sinds hij 2,5 is, hij is deze maand 4 geworden maar heeft nog elke morgen een megadikke plasluier... (Vind ik overigens geen enkel probleem)

3. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    zeiltje op de matras en dan gewoon zonder luier proberen? Denk dat ze het dan het snelst door hebben al moet je waarschijnlijk wel paar x bed verschonen. Evt. als je zelf naar bed ga nog x laten plassen? Daniel is nog niet zover dus geen ervarign:D

4. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Mijn zoon is ook overdag zindelijk al geruime tijd, maar 's nachts nog niet, altijd een dikke volle luier 's ochtends. Ik heb er geen problemen mee... Komt vanzelf. hij slaapt diep 's nachts. zelf had ik dit ook al kind en was 6 jaar toen ik 's nachts zindelijk was.

5. mijn dochter was ook ruim een maand overdag zindelijk. snachts volle plasluier en van de 1 op andere nacht was ze droog, dit heb ik nog een nachtje aangekeken en daarna geen luier meer omgedaan en het gaat nu nog goed. dus ze geven het zelf wel aan wanneer ze er toe zijn

6. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

's nachts kan je niet oefenen / afdwingen. Je kunt zorgen dat je kindje wat minder drinkt 's avonds maar dat is het ook wel. Rustig afwachten tot de luiers vaak droog zijn, goeie matrasbescherming kopen en natuurlijk belonen. Gemiddeld zit er 6 maanden tussen maar mijn zoontje was met 23 maanden dagzindelijk en pas met 38 maanden nachtzindelijk!

7. kimr1

kimr1 Bekend lid

13 aug 2008
    545
    0
    16
    Komt inderdaad vanzelf. Mijn dochter is vanaf mei zindelijk overdag, maar pas vanaf 2 weken ook 's nachts.
    2 ochtenden op rij werd ze 's morgens met een droge luier wakker en ging naar de wc.
    's avond bij het naar bed gaan wilde ze geen luier meer aan.
    Ze heeft sindsdien nog helemaal niet in bed geplast.
    Ik zou niet weten hoe je dit moet oefenen. Als ze er 's nachts nog geen controle over hebben kun je dat denk ik niet leren. Komt vanzelf. Bij de een duurt dit langer dan bij de ander.

8. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

mijn zoontje is nu 4/5 maanden zindelijk overdag, maar in de nacht nog niet, de ene keer heeft hij een bomvolle luier, de andere keer is de luier nog droog,

je kunt in de nacht niets afdwingen komt vanzelf~!

9. stampertje

stampertje Fanatiek lid

24 okt 2007
    3.086
    19
    38
    Mama
    Een dorpie
    Mijn (jongste) dochter is 11maanden overdag droog en nou sinds 4 dagen ook snachts. ze wou geen luier meer aan dus dan maar niet Zat al een tijdje tegen haar wil je weer zo een vieze luier aan of niet ineens wou ze niet meer de eerste nacht haar 2 keer wakker gemaakt de 2de nacht 1 keer en om 3 uur hoorde ik haar naar de wc gaan. dus vanaf toen 4 nachten laten liggen en ze was droog en ze slaapt wel erg vast gelukkig word ze daar wel wakker voor. Oudste dochter was nog geen 2½ en dag en nacht droog.

Deel Deze Pagina