Hoe zat dat nou? Lees zo veel tegenstrijdige artikelen.. Is het in een dieet beter om af en toe een light frisdrank te nemen of een gewone fris? Beter laten we het helemaal staan, ik weet het, suikers en de mik maar Maar ik vraag me toch af hoe het nou precies Zit.. Light heeft dus minder calorieën, maar aspartaam is toch ook nie goed? Wat is dan beter, de suikers of de aspartaam? Heb het dan zomaar over paar glaasjes per week hoor..
Dat is ieder zijn keuze. Ik vind de zoetstoffen slechter als de suikers, maar die hebben wel meer calorieën. Daarbij vind ik light als in cola gewoon echt vies. Die holy soda met stevia vind ik dan weer wel best fijn en stevia vind ik voor 1x per maand ofzo geen probleem.
light is beter. ik ben nu in de shake weken voor een gastric sleeve en mag tussendoor light frisdranken drinken die hebben maar 0.2 kcal per 100ml. en dan alleen de frisdranken niet de dubbelfris light of zo. aspartaam hoef je je niet druk om te maken als het schadelijk zou zijn moet je een blikje pure aspartaam drinken
Oké dat is duidelijk Maar wat ik me ook afvroeg he Wat doet t kwa aankomen en afvallen Las iets, weet nie meer precies hoe en wat, over dat light / zoetstoffen je lichaam "dolt" dat er dan toch iets gebeurde van binnen waardoor je toch soort van t zelfde aan komt als met gewoon Fris? Hope not haha
light is voor de lijn beter. Of het gezin is is een ander verhaal. Ze zeggen weleens dat je door light idd toch behoefte krijgt aan zoet en daardoor gaat snaaien. Ik persoonlijk heb daar geen last van. Ik geloof best dat aspartaam niet heel gezond is maar ook ik heb een zwakke plek en ondanks dat ik heel gezond eet en op m'n voeding met drink ik elke avond een pepsi max
nee hoor je mag het gewoon bij je 2 liter vocht per dag optellen. 2 liter drinken per dag. dat kan zijn koffie thee zonder melk en suiker of met een beetje honing of agave siroop. light frisdranken water.
In light producten zitten vaak e-nummers die ervoor zorgen dat je weer meer wil van dat product. Tevens zitten er veel zoetstoffen in vandaar ook doe zoetere smaak dan gewone producten. Mijn advies: 1x in de zoveel dagen 1 glas frisdrank als een soort beloning. De rest water
Light is absoluut niet beter. Je kunt beter overgaan op water en thee. De eerste week lastig, maar na een maand vind je elk sapje vies van de zoetheid! Als je toch een sapje of iets wil drinken, doe dan de helft water/helft sap.
Sluit ik me bij aan. Wil je toch bubbels? Drink dan spa rood met evt een beetje ranja. Voorheen dronk ik amper water, nu twee weken geleden begonnen met alleen water en/of spa rood te drinken. Verder koffie met klein schepje suiker en heb nu helemaal geen behoefte meer aan overige frisdranken, terwijl ik voorheen echt een cola junk was.
Klopt zeker waar ik kom van 2/3 glazen ice tea en elke dag een redje Nu hele dagen thee water en spa rood met echt minimaal beetje slimpie of 50 ml jus/citroen Dus ben al heel erg ingeperkt en t doet me goed Maar voor de keren bijv 1 x per dag of om de dag dat ik fris wil want dat vind ik gwn heel erg lekker en is ook mijn zwakke plek zoals bij Tina wil ik gwn alleen weten wat beter is, light of de suikers.. Dan kan ik de meest verantwoorde keuze voor mezelf maken
Barleduc Citroen is heel lekker. Geen suiker een ook geen zoetstoffen. Spa rood drink ik ook, maar hier zit net iets meer smaak aan.
Ik heb laatst gelezen dat light frisdranken vooral slecht zijn, omdat je lijf door de frisdrank en de zoete smaak het signaal krijgt: er komt energie binnen. Die komt vervolgens niet binnen, waardoor je lijf die energie toch gaat vragen en je dus extra trek krijgt en meer gaat/wilt eten. Niet handig als je af wilt vallen
Light dranken zitten suiker vervangers in, want met alleen cals tellen kom je er natuurlijk niet.. De reden dat light dranken ook slecht zijn: mensen denken 'ik drink de light variant en die is lang niet zo slecht.. DUS ik mag meer ervan drinken.. en dan krijg je uiteindelijk nog meer troep binnen dan de gewone variant. Als je zo af en toe als beloning een glaasje (light) fris wilt drinken kan het niet heel veel kwaad al blijft het beter om helemaal over te gaan op water. Met thee moet je ook weer opletten omdat bv groene thee het beste gedronken kan worden voor 12 uur 's middags.
Je hersenen denken dat er suiker binnenkomt waardoor je insuline gaat aanmaken terwijl er geen suiker binnenkomt. Hier door gaat je bloedsuikerspiegel omlaag en krijg je honger. Suiker is beter. Met suiker producten kan je je bloedsuikerspiegel beter reguleren.
Dit en wat rozemarijke zegt, hetzelfde dus en nog iemand Suiker is slecht maar je lichaam wijsmaken dat het suiker krijgt maar toch een mindere dosis krijgt als verwacht blijf je naar meer smakken. je kan wel zeggen, ik hou het bij 2 glazen per week maar die 2 glazen light kunnen ervoor zorgen datje toch wel dat ene chocolaatje mag nemen wat je met de niet light misschien niet hebt
Zonder suiker is beter. Dat insuline aanmaken met lightfrisdrank klopt niet. Er is ook geen onderzoek naar gedaan volgens mij. er smaken wel meer dingen zoet waar amper wat aan suiker in zit. Krijg je ook honger van aardbeien dan? Dan krijg je van gewone frisdrank ook honger want dat wordt heel snel door je lijf afgevoerd (loze calorieën want het vult niet). Dat light fris ook zoet smaakt en dat je van die zoetige smaak meer honger kan krijgen dat klopt denk ik wel, net als gewone frisdrank. Ik heb geprobeerd om aspartaam te vermijden (ik was op zoek naar de oorzaak van wat klachten), maar als je weet waar het allemaal inzit ontkom je er bijna niet aan (tot in listerine aan toe). Ik denk dat als je af wil vallen dat je vooral gezond moet eten met dingen die je vullen en waarvan je niet snel honger krijgt. Bij mij ging de honger enigszins weg van zoethoutthee overigens. Aspartaam is goedgekeurd en ongevaarlijk geacht tot 17 glazen per dag dacht ik. Maar ik denk dat je van 17 glazen fris sowieso niet lekker wordt Aspartaam heeft misschien een slechte naam (onderzoek?) Maar suiker heeft dat zeker ook. Ik denk dat als je af en toe wat drinkt dat het geen kwaad kan en gezien je wil afvallen zou ik dus sowieso light kiezen
Klopt. Je lijf onthoudt / leert bij voedingsmiddelen die het binnenkrijgt hoeveel energie hem dat levert. Op basis daarvan trekt het op een gegeven moment aan de rem, als het genoeg is. Als je vaak light frisdrank drinkt, leert het dat het van frisdrank / drinken geen energie krijgt. Er wordt dan dus bij grote hoeveelheden (fris)drank niet meer aan de rem getrokken, ook als die drank wel veel calorieën bevat. Dat is dat "foppen" waar jij het over hebt. Als je echt af wil vallen, zit in light minder calorieën dan in gewone frisdrank, dus kun je dat beter af en toe drinken. Maar eigenlijk zou ik gewoon helemaal over gaan op water en thee. Zoals al gezegd werd is dat even wennen, maar na een paar weken vind je het normaal. Persoonlijk drink ik bijna nooit frisdrank.
Dit soort topic bewijzen altijd Hoe gevoelig sommige mensen zijn voor alle onzin die er te vinden is op Internet zonder wetenschappelijk bewijs of überhaupt onderzoek