Wat een rot hond!!!

Discussion in 'De lounge' started by kleintje88, Apr 1, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. kleintje88

kleintje88 VIP lid

Nov 17, 2008
    9,362
    2
    0
    Sorry maar ik moet even mijn verhaal kwijt, zit hier nog steeds te shaken :$

Ik ging de hond uitlaten, kleine lag op bed lekker te slapen en vriendlief was ook al vroeg naar bed gegaan dus tja ik moest die hond uitlaten, en vond het wel even fijn om eruit te zijn!
    Eenmaal bij het park waar we de hond altijd uitlaten stond er een vrouw met een Sint Bernard en een man met een labrador naar een boom te kijken waar een briefje ophing over een kat die verdwenen was....
    Ik liep aan de andere kant van de stoep met de hond kort aan de lijn (die is altijd enthousiast naar honden toe en wil dan graag snuffelen ) om een stuk verder te lopen, ik had even geen zin in andere honden.....
    Maar helaas de Sint Bernard dacht daar duidelijk anders over!! Hij begon al op een afstand te blaffen naar onze hond (een beagle) trok zijn bazin mee die op de grond viel en sleurde haar mee richting onze hond die vervolgens de volle laag kreeg, werd gebeten in zijn poten en hoofd en die vrouw kreeg haar hond maar niet in bedwang, ik (3 weken terug een keizersnee gehad) schrok natuurlijk en probeerde onze hond mee te sleuren, komt die sint bernard ook nog eens wild tegen mij aan waardoor ik ook bijna op de grond val!
    Gelukkig was die man er nog die wat sterker was en kreeg die Sint Bernard wel in bedwang want anders was het denk ik niet goed gekomen met onze "Rakker" die eigenlijk altijd ontzettend lief is voor andere honden en geen vlieg kwaad doet!!
    Zegt die vrouw ook nog: "Ja wat gek dat hij zo reageert normaal is hij altijd helemaal weg van beagles" Jaja dacht ik waarom komt hij dan uitgerekend net naar onze hond toe, een gecastereerde reu, nooit geen vlieg kwaad gedaan en echt altijd lief voor andere honden, ook niet bespringen ofzo gewoon alleen even snuffelen en loopt dan gewoon weer verder..... In dit geval schonk hij niet eens aandacht aan meneer de Sint Bernard... Maar ja het zal wel "doet hij anders nooit" was dat niet een zinnetje van een reclame? :x

Onze hond liep een beetje mank en was hartstikke bang want later kwam hij zijn vriendje tegen en daar liep hij met een boog omheen :( Heeft de hele weg met zijn staart tussen de poten gelopen, wilde ook zo snel mogelijk weer naar huis en toen ik thuis kwam zag ik dat hij bloedde naast zijn oog, niet heel erg maar een beetje... Ik wilde het schoonmaken maar toen ging hij zin lip optrekken dus ik heb het zo goed mogelijk gedaan en heb hem maar in zijn bench gelegd om te gaan slapen (wat ik eigenlijk nu ook hoor te doen maar ik zit nog zo vol adrenaline dat dat nog niet gaat lukken) hopelijk is het maar een kleinigheidje en is het morgen over...

Oh en of dat alles nog niet genoeg was kwam mijn vriend ook nog eens naar beneden om wat te drinken en toen ik uitlegde wat er gebeurd was zei die: "Tja waarom gebeurd jou dat nou altijd? Mij gebeuren zulke dingen niet" Ja hallllooo alsof ik erom vraag???? Ik liep al extra ver van die honden vandaan, moet ik voortaan dan maar een kilometer omlopen ofzo om alle honden te ontwijken? Of ik wist dat die hond zo was!! En dan derbij als zo'n vrouw die hond niet in bedwang kan houden koop dan ook niet zo'n grote hond! Nou ja misschien zie ik dat verkeerd maar op dit moment zie ik het even zo!

Sorry maar dat moest ik even kwijt.... Dat lucht op!

2. monkeylove

monkeylove Niet meer actief

Aaaah zo zielig :(
    Vooral dat ie om zijn vriendje heenliep. Zo geschrokken dus...Arm beest.

Wel typisch een man die zo'n stomme opmerking kan maken ;)
    Ff paar keer diep zuchten, misschien een boekje lezen voor wat afleiding voor je gaat slapen of een warme douche...

3. Umm85

Umm85 VIP lid

Jun 17, 2007
    26,310
    248
    63
    Female
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Wat een nare toestand zeg! Hoop dat jij en je hondje nog een beetje kunnen slapen.

En die opmerking van je vriend is heel herkenbaar, hem ´overkomt ook nooit iets´.

4. anica

anica Fanatiek lid

Dec 3, 2009
    4,528
    240
    63
    Taarten bakken
    zwolle
    auw, ik ken het ben net zo'n pechvogel en dus mijn honden ook.

maar lekker dat dat mens haar hond niet kon houden kan daar soms echt zo boos om worden heb zelf een hond van 50kilo en 1 van 20kilo, samen goed voor 70 kilo.
    ik ben lichter dan hun maar kan ze echt wel de baas.

heeft je hondje er verder niets aan over gehouden? hij zal morgen wel spierpijn hebben en jij ook.

sterkte en slaap lekker als dat nog lukt.

5. blinky

blinky VIP lid

Feb 11, 2010
    8,249
    2
    38
    huisvrouw
    ossendrecht
    hoe is het nou met rakker? tis zonde het beestje. je hebt gelijk hoor. als iemand niet sterk genoeg is voor een grote hond, dan moeten ze die ook niet kiezen

6. BoBam

BoBam Niet meer actief

Och wat rot!

Nou jij zat niet fout hoor!
    En wat je vriend zegt moet je je ook niks van aantrekken
    (mij gebeuren zulkse dingen ook altijd en hem niet)
    Jij kan er niks aan doen, het is die vrouw haar fout!

Hoe gaat het nu?

7. Nynke

Nynke VIP lid

Sep 30, 2006
    8,087
    0
    0
    Frankrijk
    Wat een schrik zeg. Maar even een tip, ga zo snel mogelijk weer naar buiten en ook weer langs andere honden. Of spreek af met Rakker zijn vriendje. Rakker moet weer vertrouwen krijgen in andere honden. Een beagle is een super hond, ik spreek uit ervaring, maar kan wel snel angstig blijven. Net als andere honden hoor.

8. Jo79

Jo79 VIP lid

May 6, 2007
    25,069
    3,862
    113
    Dat is vervelend!
    In mijn vorige wijk was ook zo'n vrouw die altijd zo'n beetje op haar buik achter haar St. Bernard de buurt door werd gesleept als hij iets zag waar hij heen wou. Gelukkig was deze niet agressief, maar hij zat helemaal onder het slijm wat dan overal op zat.
    Ik word zo schijtziek van mensen die hun hond niet onder controle hebben, 9 op de 10 keer gewoon een kwestie van opvoeden.
    Ik heb altijd een werpketting bij me (en kan heel goed mikken), wanneer ik zo'n losgeslagen mormel om me heen heb die onze hond last valt, smijt ik dat kettinkje keihard tegen zo'n hond, want ik ga er zelf niet tussen staan. Helpt vaak heel goed, meestal weten ze niet wat ze overkomt en druipen ze snel af. Zou eigenlijk niet nodig moeten zijn, maar helaas zijn er toch genoeg mensen die hun hond niet onder controle hebben.
    Hopelijk gaat het snel weer beter met je hond, inderdaad, snel weer met andere honden waarvan je weet dat die te vertrouwen zijn laten spelen en geen aandacht schenken aan angstig gedrag, voor je zijn angst bevestigd als baas. Sterkte!

9. wendy2010

wendy2010 Fanatiek lid

Jan 25, 2010
    4,155
    0
    0
    fulltime mama
    Goes (ZE)
    he wat een nare situatie zeg!
    heb het een poosje geleden ook gehad... mensen weten dat niet alle honden hier in het dorp even goed met elkaar over weg kunnen en toch is er 1 die zijn herder altijd los laat.. luisterd op zich goed, tot hij een andere hond ziet.. en dat is nou net het grootste probleem.. ook is er een gezin die de hele dag de hond buiten laat liggen op straat.. en er niet naar om kijkt...

qua opvoeding, daar kan het wel aan liggen, maar die van ons is bijvoorbeeld een herplaatser (problemen hondje) en die heeft ook problemen met anderen honden gehad. maar dat is voor onze tijd gebeurd en heb er veel aan geprobeerd te doen maar dat krijg je er gewoon niet meer (helemaal) uit...
    maar ik laat haar dan ook noooit van mn leven los (en kan haar ook aan)
    vind dat je wel je verantwoordelijkheid moet kunnen nemen.

10. kleintje88

kleintje88 VIP lid

Nov 17, 2008
    9,362
    2
    0
    Bedankt voor jullie reacties :) Heb vannacht wel kunnen slapen gelukkig! Rakker ook!

Vanmorgen toen ik hem uit zijn bench haalde liep hij een beetje mank, doet hij eigenlijk nog steeds, hij staat wel op zijn poten en hij springt ook op zijn stoel (weliswaar voorzichtig) maar b.v de trap op en af (als ik boven ben moet hij altijd even kijken of ik echt wel boven ben) doet hij nu heeelll voorzichtig en rennen doet hij ook niet terwijl hij normaal altijd heel enthousiast met zijn speeltjes door huis rent :(
    Ik weet niet of dit een reden is om contact op te nemen met de dierenarts of dat ik even zal aankijken? Hij staat er tenslotte wel op en als ik het aanraak dan jankt hij niet van de pijn ofzo en hij trekt zijn poot ook niet weg.... Misschien spierpijn?

Ga zo maar even een eind met hem en de kleine wandelen en ik hoop wat honden tegen te komen waar hij even mee kan spelen!

11. Skye

Skye Niet meer actief

Kan gewoon wat spierpijn zijn, maar onderzoek hem wel goed op wondjes. Kan zijn dat er misschien ergens een tand naar binnen is gegaan, wat je niet heel goed kan zien! En ik zou hem vandaag maar even rustig houden en niet te lang wandelen. die spieren kunnen best een klap gehad hebben en dan is het verstandig om hem even bij te laten komen en wat rust te geven.

12. Nynke

Nynke VIP lid

Sep 30, 2006
    8,087
    0
    0
    Frankrijk
    Spierpijn kan idd heel goed. Maar vergeet niet dat beagles ook een meester zijn in aandacht vragen. ;)

Wandelze vandaag.

13. Stinkerbell

Stinkerbell Fanatiek lid

May 1, 2009
    2,897
    0
    0
    Inderaad helemaal met nynke eens. Niet teveel vertroetelen. Het zijn slimme jongens.

Mijn hond had een paar jaar terug ook iets aan zijn poot. Zijn zusje had hem tegen een picknick bankje aangeduwd. (per ongeluk natuurlijk :p) Ik vond het ook erg zielig. En meneer liep gewoon echt een dikke week mank. Ik hielp hem op het bed en op de bank omdat ik dacht ah wat zielig. Toen zijn mijn man die hond houdt je gewoon voor de gek hoor. Moet je maar eens een dagje hem negeren en gewoon hem zelf zijn gang laten gaan. eerst heeft mijn hond nog heeel erg zielig gedaan en ging gewoon piepen. Toen hij door had dat het niks zou gaan helpen. Rende hij naar buiten om heel erg wild met zijn zusje te gaan spelen. De rotzak. hahahaha Ben gewoon een week slaaf geweest van mijn hond hahahahaha.

14. kleintje88

kleintje88 VIP lid

Nov 17, 2008
    9,362
    2
    0
    Hahaha wel slim van je hond :p
    Ben net wezen wandelen en dat ging opzich wel, hij kwispelde niet maar had wel weer zijn staart omhoog dus toch wel iets vooruit gang ;)
    Geen andere honden tegen gekomen dus kon niet kijken hoe hij daar op reageerde.... Hij liep overigens nog wel steeds mank maar hij steunt ook gewoon op zijn poot....
    Maar toen ik bij zijn achterpoot (daar heb je op een gegeven moment een stuk van zijkant buik naar overgang poot) dat daar nog wat kwijl zat van die andere hond en ik raakte het aan vond hij dat niet zo leuk en leek daar ook pijn te hebben!
    Heb even overleg gehad met de dierenarts maar als ik geen wondjes zie, hij er op blijft lopen, het niet warm wordt dan zou het hoogstwaarschijnlijk spierpijn zijn, mocht hij er morgen nog veel last van hebben of vandaag gedurende dag er nog meer last van krijgen dan moet ik even langs komen.....

Heb net zijn speeltjes weggegooid zodat hij er achteraan kon gaan en toen ging hij er wel achteraan maar niet zo enthousiast rennend als normaal! Nou ja we houden het in de gaten en idd ik zal hem niet al teveel aandacht geven (althans niet meer dan normaal) want anders gaat hij er misschien wel gebruik van maken....

15. Kolibrie

Kolibrie VIP lid

Jun 29, 2008
    5,767
    423
    83
    Female
    Zuid-Holland
    Ik zou hem toch even door je dierenarts laten nakijken hoor! Hondenbeten lijken op het oppervlak vaak niets te zijn, maar onder het oppervlak onstaan ontstekingen. Misschien is het wel niks, maar je kan beter een keer voor niks gaan dan dat hij straks misschien wel wat heeft.

Trouwens, wat een stom wijf! Tis toch wel opvallend dat die grote honden vaak gehouden worden door mensen die ze niet aankunnen. Bij mij op de hondencursus liep ook zo'n vrouwtje met een Berner Senner hond. Nou ja, die hond liep met haar :p Sleurde haar het hele veld over. Zonde!

Hopelijk is je hondje snel beter hoor!

16. Kolibrie

Kolibrie VIP lid

Jun 29, 2008
    5,767
    423
    83
    Female
    Zuid-Holland
    Oh..lees dat je al contact heb gehad met je DA ;). Tja, dan maar ff aankijken, maar als je het niet vertrouwd gewoon langsgaan hoor!

17. Jo79

Jo79 VIP lid

May 6, 2007
    25,069
    3,862
    113
    Haha, ja, dat valt mij ook op. Wij hadden eentje met zo'n enorme New Foundlander, dat vrouwtje kwam ook nog eens altijd op een of andere keurige hakschoentjes op cursus, vloog over het veld achter de hond aan en dan reed ze ook nog eens in zo'n oude Mini (zie je het voor je).
    Goed dat je contact hebt gehad met de dierenarts, hopelijk is het snel weer voorbij! En inderdaad, ze kunnen je mooi voor de gek houden.

18. Wup

Wup Fanatiek lid

Apr 23, 2007
    4,912
    1
    36
    Heb je wel een adres van die vrouw? Eventuele dierenartskosten zou ik dan bij haar declareren namelijk.

Sterkte voor je hondje.

19. suzy83

suzy83 Fanatiek lid

Oct 20, 2009
    1,556
    0
    36
    NULL
    NULL
    ohw jee wat erg zeg... ocherm die rakker.

je moet idd wel zorgen dat hij meteen weer onder de honden is, anders krijgt hij dadelijk nog een hekel aan alle honden!! en word hij bang en mss zelf wel agressiever...

ik vind het echt sneu!! maar het is wel wat sommige hier ook zeggen, honden kunnen heel zielig terwijl er niet is.

ben op het moment toch helemaal vatbaar voor zielige honden verhalen , 2 weken geleden is mijn oudste goldie hier thuis ingeslapen. gelukkig wel in mijn armen heb hem dus nog van alles kunnen vertellen!!

maar hij deed het ook soms die snotneus !! net alsof hij het dan in de heupen had echt super zielig lopen doen en piepen maar owee als ik vanuit boven de tuin in keek hij sprong en rende rond als een pup ... haha daarna trapte ik er ook niet meer in. had voortaan precies door wanneer het echt of nep was.

heel veel sterkte met je hondje en een dikke kus voor rakker!!
    en als het blijft duren ga dan even langs de da voor de zekerheid.

en de opmerking van je vriendje was vast heel goed bedoeld alleen de meeste mannen weten gewoon niet hoe ze iets GOED moeten verwoorden (zoals wij het willen horen dan)

liefs

20. moes

moes Fanatiek lid

Jul 20, 2006
    2,765
    9
    38
    het lijkt wel of je het over mijn zus hebt!
    die heeft ook een grote hond en die heeft ze ook niet onder controle.
    als ze met hem gaat wandelen zeggen ze in de buurt steeds:
    hond waar ga je met je baasje naartoe!

veel sterkte voor je hond en voor jou voor de schrik!

Share This Page