Heb anders nooit last van aften, maar sinds 3 weken op en aan aften aan de zijkant van mijn tong. Moet er wel bij zeggen dat ik dus zwanger ben en last heb van stress ( verhuizing) maar zou het daar door kunnen komen? Heeft iemand tips om er weer snel vanaf te komen?
in elk geval niet speciaal spul kopen bij de kruidvat/drogisterij, werkt helemaal niet ik heb het gewoon aangekeken, na 2/3 weken waren ze wel weg wat meer fruit gegeten maar geen idee of dat hielp
Met zendium tandpasta poetsen en tig keer per dag (als je ze hebt) wat zendium erop smeren. Op een vers blaadje salie kauwen en tegen de aften aandrukken!
Zendium helpt sowieso. Salie idd erg vies. Maar als ik echt een grote heb bijv. (en dus erg pijnlijk..), dan druk ik er ook wel eens wat zout tegenaan....je vliegt tegen het plafond van de pijn, maar als je dan toch ff doordrukt, is het daarna wel afgelopen met de pijn..
Ja het doet echt heel erg zeer, heb al geprobeerd te borstelen met rrn tandenborstel maar dat doetvl al zeer
Pyralvex! Het is niet goedkoop en prikt maar het werkt vrij snel. Bij mij zijn na een aantal keer aanstippen de aften weg.
Heb je nu in het weekend niet zo veel aan, maar aan de HA lidocaine gel vragen. Werkt erg goed verdovend. Volgens mij (maar vraag t even na) mag je het wel gebruiken als je zwanger bent.
Met parodontax mondwater spoelen, dan lijken ze bij mij sneller weg te gaan. Kan gemeen zeer doen. Had er ook nooiy veel last van maar t laatste jaar...pff.
Met zout opgelost in warm water spoelen.. Dan ben je er zo vanaf! Of lekkere zoute dropjes eten maar die zou ik in jouw toestand maar niet teveel eten.
Bij mij werkt het wel, heb speciale gel en die helpt prima. Deze: Evisense Pro Aften Gel 16gr | voordelig online kopen | De Online Drogist En wat ik verder ook een fijn middeltje vind is corsodyl mondspoeling, niet speciaal tegen aften maar het ontsmet en het geneest sneller.
Ik heb eens de tip gekregen om er sesamzaadpasta (Tahini) op te smeren. Kan je ook nog op je brood doen as je het lekker vind In israel schijnen ze dat als wondermiddel te zien tegen aften! (heb het zelf nooit getest)
Ik kreeg van de huisarts een soort pepermuntolie, dat verdooft tijdelijk. Iemand die ik ken zweert bij aanstippen met pure alcohol... Erg pijnlijk voor even, maar moet snel resultaat hebben. Maar dat mag denk ik niet als je zwanger bent...
Pyralvex werkt bij mij ook perfect. Ik heb ze jaren niet gehad en nu ik zwanger ben alweer de 2e in een week tijd, je weerstand is wat lager als je zwanger bent en i.c.m. stress kan het heelgoed daardoor opeens komen.
Bij mij lag het aan een groot B12 tekort.. Echt jaaaren last gehad van die dingen tot op een punt dat gewoon heel mijn mond vol stond. Toen besloten om mij eens grondig te laten onderzoeken en bleek dat ik dus een groot B12 tekort had. Heb daar toen 6 spuitjes voor gekregen ( pijnlijke rotdingen dat wel), maar dat hielp geweldig! Noooit geen aften meer gehad sindsdien en ook dat chronisch vermoeide gevoel dat ik toen had ging helemaal weg.. Ik was toen wel niet zwanger.. Maar tijdens mijn zwangerschap nu heb ik al van te voren vitamines genomen waar ook b12 inzit (is ook heel belangrijk bij de ontwikkeling van de hersenen van je kindje)...en ook nu geen last van aften. Je b12 waarden worden normaal wel gecontroleerd tijdens de zwangerschap.. Maar mss zit het juist op de grens van goed, of werd het nog niet meteen opgemerkt (soms kan de bloedwaarde ook verstoort zijn door de inname van andere vitamines). Of kent het bij jou natuurlijk een andere oorzaak! Maar wou mijn verhaal toch effe delen... Had ik dit geweten dan had ik nooit jaren moeten rondlopen met die pijnlijke dingen in mijn mond! Veel succes bij het vinden van de oplossing!
Ik heb destijds bij de apotheek zo'n spul ervoor gekocht en het hielp wel. Anders moet je ff de ha bellen die heeft ook altijd een goed middeltje.
Ik heb er ook een tijd veel last van gehad en at dan veel frambozen. Verder aanstippen met pyralvex en tandenpoetsen met parodontax. Heb ze ook wel eens met een wattenstaafje gedrenkt in zwedenkruiden (reformwinkel) aangestipt. Hielp ook prima.
Het enige wat bij mij helpt is verdovend spul voor de pijn. Ik heb echt enorm vaak aften. Zeker wel 3x per maand en vaak ook wel een stuk of 3. Af en toe een enorm grote van meer dan een cm ik haat aften!
Ik heb er ook vaker wel dan niet last van helaas. Het gekke is dat ik er juist geen last van had toen ik zwanger was. Je moet wel even de gebruiksaanwijzing goed lezen als je hulpmiddeltjes wilt gebruiken speciaal tegen aften, veel mag je dan niet gebruiken maar dat wist je waarschijnlijk al. Zendium tandpasta werkt idd goed, wel de classic variant. Ook neem ik elke dag een vitamine c bruistablet met extra hoge vitamine c gehalte, sinds ik die neem is het duidelijk minder geworden. Voor de mensen die niet zwanger zijn, ik heb laatst een keer Oralmedic besteld via internet. Doet een paar seconde verschrikkelijk pijn maar daarna zijn ze pijnloos tot aan de aften helemaal weg is, echt super. Het is alleen best prijzig en er zitten maar 3 behandelingen in een doosje.