Hallo , Mijn zoontje krijgt nu zijn eerste 2 tandjes, Ze zijn nog niet helemaal uit het tandvlees maar je ziet ze al heel goed. Ik heb nog van zo n pakket die je tijdens je zwangerschap krijgt zo n tandenborstel en tandpasta. Nu vroeg ik me af moet ik nu het beste al beginnen met poetsen of zal ik nog wachten tot ze helemaal doorkomen ? Ook omdat mijn zoontje forlax junior krijgt en ik hoor dat dat niet heel goed voor de tandjes is.
Ik heb altijd begrepen dat je het beste meteen begint met poetsen zodra ze door het tandvlees heen zijn. Heb ik hier ook gedaan, en ik pak nog steeds de nieuwe tandjes mee. Baadt het niet dan schaadt het niet, denk ik dan maar
Juist nieuwe tandjes zijn nog zwak. De glazuur moet nog goed hard worden. Dus zodra ze door het tandvlees zijn en blootgesteld worden aan voedsel/drinken, dan is het goed om te gaan poetsen.. 1 keer per dag, evt kun je na de forlax nog napoetsen met water of een slokje water geven?
Ik ben toen ze net door waren er gelijk mee begonnen, ook doe ik de rest van der tandvlees om haar alvast aan het gepunnik in der mond te laten wennen
Hier net voor het eerst gedaan, Vooral de bovenkant van de tandjes en de voorkant lukte goed alleen de achterkant ging niet zo goed. Ik hoorde van mensen dat er ook zo n tandenborsteltje is die je om je vinger kan doen, Denk dat ik daar maar eens voor ga kijken.
Toen de tandjes doorkwamen ben ik gaan poetsen met een klein beetje Dentinox, tegen de pijn en onze zoon was er gek op. Zo is hij tandenpoetsen leuk gaan vinden. Langzaam tandpasta geïntroduceerd. Doordat we altijd zijn blijven poetsen weet zoonlief niet beter en tot nu toe vindt hij het nog altijd leuk.
Meteen toen het 1e tandje door was ermee begonnen. Dan poets je het tandvlees ook een beetje open en komt het tandje er nog makkelijker door. Mijn zoon vind het heerlijk. Pakt zelf de borstel en doet een poging tot poetsen
Hier ook meteen begonnen toen de tandjes doorkwamen. Zoonlief vindt het niet zo leuk, maar dat is niet anders Tandpasta gebruik ik nog niet. Binnenkort wel eens op zoek naar een fluoride-vrije tandpasta die geschikt is voor hem.. Fluoride is erg slecht voor de gezondheid, dus dat mijd ik nog.