Hoi allemaal, Mijn zoontje was net 5,5 maanden toen hij begon met tijgeren/ kruipen. Vrij snel daarna begon hij met proberen te klimmen en klauteren. Met precies 7 maanden trok hij zich op aan de tafel en ging staan. We zijn inmiddels 14 dagen verder en inmiddels is alles wat hij wil en doet alleen nog maar staan. Harstikke knap dat ie dat al kan natuurlijk maar ook wel lastig. Hij is echt niet meer te vermaken met wat anders. Weet niet hoe hij weer naar beneden moet en valt ook om na tijdje gestaan te hebben ( doordat ie iets met 2 handjes wil pakken bijv) Overal vind ie wel iets om aan te gaan staan. In de box,op de grond, op de bank enzovoort. Samen spelen met speeltjes duurt ongeveer 30 seconden en dan klimt ie alleen nog maar tegen me op. Kan hem dus nergens meer alleen laten spelen. Ook de box voelt niet veilig doordat ie omvalt en dan echt hard tegen de spijltjes valt soms. Ook in zijn slaap is hij hierdoor onrustig. Vaak om het half uur wakker en zit dan op handen en knieen in zijn bed of zit op zijn knieen met handjes tegen de spijlen.( door slaapzak lukt staan nog niet gelukkig) Hij is dan erg overstuur en moeilijk weer in slaap te krijgen. Kan echtmerken dat hij moeite heeft om alles te verwerken snachts. Als ik hem dag echt rustig hou. In de wipper of kinderstoel is hij snachts meteen stuk rustiger. Maar kan hem toch ook niet dagelijks alleen maar daarin laten. Nu is mijn vraag hebben jullie tips voor mij hoe ik hier het beste mee om kan gaan. Laat hem nu vaak een paar keer per dag klimmen en staan en probeer verder te vermaken in de wipper of kinderstoel maar dat voelt erg trgenstrijdig. Wil ook zijn ontwikkeling niet remmen. Alvast bedankt. Oja vastleggen in bed hebben we geprobeerd maar dat werkte alleen maar averechts.
Gewoon doorploeteren nu en veel achter 'm aan lopen om 'm op te vangen. Mijn dochter stond ook met 7 mnd en liep langs meubels, haar 'afremmen' werkte echt niet, ze wilde gewoon staan en langslopen. Dus ik zat vaak naast haar en alleen op momenten dat het echt niet kon, zat ze in de eetstoel of kinderwagen. Uiteindelijk werd ze vanzelf stabieler en kon ik haar ook wat meer zelf haar gang laten gaan. Oh, en we hebben van die foam-puzzelstukken op de grond, dus als ze valt, valt ze niet op de harde vloer, scheelt ook!
Zelfde in bed trouwens: 100x helpen met weer gaan liggen, tot ze het zelf kon, ik heb d'r nooooit vastgelegd in bed!
Gewoon effe doorzetten. Aangezien hij zo snel is zal deze fase vast ook niet lang duren. Je kindje heeft het nodig om te ontdekken op zijn manier en laat hem lekker zijn gangetje gaan.
Ja we ploeteren zeker lekker door haha. Al is het met zo weinig slaap soms best vermoeiend om vol te houden moet ik eerlijk zeggen. Die foam puzzelstukken dat ga ik ook proberen. Valt ie in elk geval iets zachter als ik niet op tijd ben om hem op te vangen. Dankjewel voor de reacties
Mijn zoon is dan nu 9 maanden maar staat ook al een hele tijd en klimt overal tegenaan. Is verder ook helemaal niet te vermaken met speeltjes e.d. Ja heel even. Wij hebben een eetstoel die je aan de tafel hangt. Daar zit hij heel graag in. Of ja....zitten. Er staat een stoel onder voor de veiligheid en daar gaat hij de hele tijd op staan. Maar hij zit dus gewoon vast in zijn kinderstoel. Echt ideaal. Met wat speeltjes op tafel kan hij zich een hele tijd alleen vermaken.
Gaat vanzelf voorbij. Hier ook een actief kindje dat met 8 maanden stond en sindsdien niets anders wil. Hij kon gelukkig wel vanaf het begin zelf weer gaan zitten, dat scheelt. Maar wij zijn ook heel wat uren in de weer geweest. De wipstoel gebruikte ik daarvoor al niet meer (vanaf 6 maanden), omdat hij daar altijd in ging omrollen en eruit wilde. Die fase gaat weer voorbij, geef het een paar weken en probeer creatief te zijn. Hij zal vanzelf stabieler worden en zelf kunnen gaan zitten en staan, met of zonder speelgoed.
Tja heel lullig maar mijn dochter is best vaak gevallen. Ik moet helaas ook douchen en dan is zij in bed/box en dan viel ze wel eens. Terwijl ze al wel gewoon naar beneden kon. Ze heeft zo weer geleerd om toch te zakken. Want vallen is niet leuk. Nu valt ze nog zelden gelukkig. Dat komt wel weer als ze losstaat/loopt. In de box had ik trouwens kleine kussentjes en knuffels dan viel ze nog redelijk zacht. Succes !
mijn zoontje heeft ook al heel wat klappers gemaakt. Is echt zielig maar volgens mij huilen ze meer van de schrik dan dat ze zich echt pijn doen.