ik doe van alles om een glimlachje uit mijn kindje te lokken... kriebelen, kusjes geven , zingen, dansen, optillen, goegoe, gaga, maar niks.. mijn zoontje bekijkt me met gefronste wenkbrouwen, zich waarschijnlijk afvragen wat hij heeft misdaan om met zo'n gekke moeder opgescheept te zitten.. en andere moeders maar opscheppen dat hun anderhalf maand oude baby zich al schaterlachend door het leven gaan.. wanneer krijg ik ook mn eerste lachje?
nou echt niet al met 1maand hoor, dus wees gerust! haha seff had in het begin wel van die onbewuste lachjes, echt zo'n bigsmile, maar gewoon niet bewust...(wel heel leuk) maar nu seff 3 maand is begint het echt te komen, echt lachen om de domste dingen en zelfs met geluid, dus dat is echt prachtig...maar ook nog niet schaterlachen hoor, komt vanzelf toch! liefs Emmie
nou sorry hoor emmie,maar mijn moppie lacht al wel echt naar ons.die onbewuste lachjes heeft ze alleen in haar slaap(teken dat ze tevreden zijn)en niet als ze wakker is.je ziet echt het verschil wel of het een bewust lachje is of niet,maaar mijn moppie lacht en maakt ook al geluidjes naar ons.dus mamary het zal echt niet lang meer duren voor dat jou moppie zijn eerste lachje voor jou laat zien.
Lianna was precies 7 weken toen we haar eerste lachje zagen. Maar schateren van het lachen, nee dat doet ze nog echt niet.
Dat komt vanzelf wel meid! Er is nog nooit een baby "lachloos" gebleven Voor je het weet lacht hij continu naar je
het hangt er ook vanaf of je kindje voor of na de uitgerekende datum geboren is. Als het erna is, loopt de ontwikkeling iets voor, ben je voor de uitgerekende datum bevallen dan loopt je kindje in de ontwikkeling een paar dagen achter op het gemiddelde
Siem lacht echt en veel sinds hij 4 weken is, de laatste dagen komen daar zelfs geluidjes bij (kikjes en stootjes). Hij is nu 6,5 week. Overigens slechts 2 dagen te vroeg, dus normale ontwikkeling. Maar volgens mij leert ieder kind bepaalde vaardigheden in zijn eigen volgorde: de een lacht eerder, de ander ontdekt de voetjes eerder, etc.
Hier pas een matige glimlach met 9 weken hoor! Fleur was 2 weken te vroeg geboren. Nu brabbbelt ze ook enorm veel na de fles maar echt hard lachen nog niet. Gewoon van die grote glimlachen...heerlijk! Fronsen kan ze trouwens ook goed. Liefs, Marijn
oooh pardon hoor tammy! dan is die van jou gewoon een super baby! seff is trouwens 16dagen te vroeg geboren, dus valt ook wel mee toch geloof ik?
Robin lacht sinds de laatste dagen als je boven haar gaat hangen en zelf heel erg breed lacht en haaai, haaai Robbieeeee zegt. Ziet er zo schattig uit als ze lacht. Maar inderdaad, de een doet het één weer eerder en iets anders weer later, per kind verschillend.
Thijmen kon bewust lachen met 5 weken .......leek totaal niet op zo'n stuiplachje en moest ook altijd om dezelfde dingen lachen....zal met stuiplachje ook erg toevallig zijn hij is nu drie maanden en lacht al een paar weken met geluid Hij was 1 week te laat mijn eerste was twee weken te laat maar begon veel later te lachen
Ben stiekem wel een beetje jaloers op de mamas wiens babies allemaal lachen.. ik wil ook zo graag.. maar het zal wel komen. ik wacht met spanning af.
Dano heeft vanaf dag 1 de onbewuste lachejs gedaan zowel in zijn slaap als wakker. maar vanaf 6 weken kon hij lachen als reactie! hij is trouwens 2 weken te vroeg geboren... maar de lach die hij nu heeft daar smelt ik van. en schaterlachen doen ze pas veel later joh! Dano maakt nu allerlei geluiden bij het lachen, maar dat echte schateren is het no niet vind ik. komt wel. op een dag sta je op en die dag zal je kindje je doen smelten, dat beloof ik je
Justin is ook n zeer serieus jochie en lachen? alleen als hij wil hoor, en dit is niet snel.. Máár sinds n paar dagen heeft hij de 'humor' ontdekt. haha de piepende bank als mama naar voren gaat en weer naar achteren, en de jonge poesjes die bij m komen kijken.. schateren gaat hij dan, geweldig!
Fenja lachte met 8 weken. Schaterlachen duurde nog een stuk langer hoor. Fenja was 5 weken te vroeg geboren.
We waren vandaag bij de kinderarts voor de laatste controle en toen vroeg ze of we al een lachje hadden gezien. Zo rond deze leeftijd gaan ze lachen. Onze kleine meid is 5 weken oud. 8) Sinds drie dagen hebben we inderdaad het geluk af en toe een lachje te zien en ze gaat ook al haar stem ontdekken.... erg leuk ! Gr. Danielle
ons ukkie begon ook met lachen zo rond de 5 a 6 weken. sinds deze week 7 weken lacht hij een stuk meer en merk ik dat hij echt op mij reageert. heel leuk. er komen nu ook meer geluidjes bij. zo schattig. hebi k eindelijk iemand die terugkletst tegen me.
de ene lacht idd sneller dan de andere, ik zou me geen zorgen maken maar kan me voorstellen dat je er graag op zit te wachten. mijn prinsje lachtte heel vroeg al en mijn dochter weer iets later. hij begint nu met schateren.. das ook prachtig.. maar zelfs zijn serieuze blik vind ik prachtig.. alles op zijn tijd meid