Tips voor badtijd

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Karina2006, 19 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Karina2006

Karina2006 Actief lid

1 feb 2010
    243
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik durf het niet toe te geven, maar ik zie op tegen het in bad doen van mijn baby. Ze vind het zelf ook niet leuk en ik vind het daardoor erg vermoeiend. Ik kan niet goed bij haar nekje bijvoorbeeld en ik moet me in allerlei bochten wringen om haar goed schoon te maken.

Hebben jullie tips om badtijd makkelijker te maken? En hoe vaak moet ze minimaal in bad per week? Ze is 7 weken.

2. Leeuwtje83

Leeuwtje83 VIP lid

8 mei 2008
    9.079
    313
    83
    Vrouw
    Software Engineer
    Nieuw-Zeeland
    Ik zou haar iedere 2 a 3 dagen wassen.

Wat betreft het badje: mijn dochter had er ook een tijd moeite mee, maar onder de douche met papa was wel erg fijn. Toen ze dat een tijdje ook al niet meer wilde, heb ik haar een paar weken op de commode gewassen, met een lapje en een kom warm water. Niet ideaal, maar ze werd wel enigszins schoon ;) Na zo'n 2 weken wilde ze weer onder de douche, en een paar weken daarna ook weer in bad. Tegenwoordig (met 21 maanden) heb ik moeite om haar uit het bad te krijgen ;)

3. Leeuwtje83

Leeuwtje83 VIP lid

8 mei 2008
    9.079
    313
    83
    Vrouw
    Software Engineer
    Nieuw-Zeeland
    En wees niet bang om het toe te geven, veel jonge babies houden niet zo van badderen. Het is vaak best eng voor ze. Een tip die ik van de kraamzorg kreeg, was om haar in bad te doen, strak ingewikkeld in een katoenen doek, zodat ze zich wat geborgener voelde.

4. Porsche

Porsche Niet meer actief

Wij kregen als tip zorgen dat ze met de voeten tegen de rand aan ligt.. Is doesje geen kptie?

5. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    In allerlei bochten wringen om haar schoon te krijgen, maar een kindje van 7 weken word toch bijna niet vies? In dr nekje kan je het gewoon lekker spoelen met water, en dan op de commode met een doek goed droogdeppen. Beetje maïzena tussen de plooien als ze die heeft en dan is het ook goed he.

Wij wassen nooit met zeep, een klein drupje waslotion in het bad is genoeg. De billetjes wassen we 's ochtends en 's avonds met een washand en na een poepluier ook dus die zijn altijd redelijk schoon. Gezichtje/handjes 's ochtends en 's avonds en na maaltijden met een washand. En dan gaat ze ongeveer 3x per week in bad maar als ik erg moe ben ( hoogzwanger, vind badderen erg zwaar ) is 2x ook goed.

6. mamavanwilliam

mamavanwilliam Actief lid

15 jun 2012
    304
    0
    0
    NULL
    goeree-overflakkee
    Hoi,

Een baby wordt niet zo snel vies hoor, als je dagelijks de billetjes maar goed schoon houdt is het al een heel eind goed. 2 of 3 keer in de week in bad lijkt mij genoeg. Mijn zoontje is nu 4 maanden en gaat nog steeds dagelijks in de tummy tub. Misschien vind je baby dat lekkerder.. dan voelen ze ze iets geborgener, heb ik wel eens gehoord... en je hoeft je er echt niet voor te schamen hoor, het is logisch dat je er tegenop ziet, als je baby het niet leuk vind..

Succes ermee..

Groetjes, mamavanwilliam

7. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Mijn jochie ging 1 keer per week in bad. De rest van de week mee onder de douche als het zo uitkwam. Dat ging veel makkelijker. En echt vies worden ze dan nog niet, dus elke avond even een washandje om hoofd-billen en dan is het wel goed..

8. blauwespeen

blauwespeen Fanatiek lid

20 mei 2012
    2.133
    0
    0
    NULL
    Gelderland
    Hier een kindje die het ook niet zo leuk vond en ik dus ook niet. Ik begreep ook nooit wat mensen er leuk aan vonden...

Dus hij ging maar 2x per week in bad, omdat het moest. En ik hielt hem alleen vast, verder weken we ze wel schoon. Ik had nooit echt het idee dat hij vies was maar het ruikt erna wel weer lekker.
    En als mijn man thuis was dan deden we hem samen onder de douche. Ik uitkleden, baby uitkleden, onder de douche. Man pakte hem dan aan en droogde hem af en klede hem aan. Dus soms dan maar 1x in de week in bad.

Ik heb van de kraamzorg ook gehoord dat je best met een klein laagje water kan doen. Dan zitten ze met de billen en voeten op de boden, anders 'zweven' ze en kunnen ze niet fijn vinden.

Een andere optie voor het beter vast houden is zijn ligzitje. Snap je daarmee wat ik bedoel? Je hoeft je baby dan niet meer vast te houden bij het nekje. Niet alleen laten hoor! Maar dan heb je twee handen vrij om te wassen en met het water te kleideren.

Inmiddels vind is hij een half jaar en vind het heerlijk in het badje. Dus het is een periode waar je even door heen moet.

9. Soumayyaah

Soumayyaah Bekend lid

8 aug 2011
    547
    33
    28
    Mijn dochtertje spuugde amper, maar kan me voorstellen alsje kindje veel spuugt of helemaal onder zit je hem/haar wat vaker in bad zuo willen doen. Ik deed het echt om de 3-4 dagen in het begin. dr huidje was ook erg droog. Ik zag er ook een beetje tegenop. het in bad doen vond ze wel ok. maar daarna en daarvoor was standaard huilen geblazen. Koud waarschijnlijk, en irritant dat aan en uitgekleed :p na een tijdje was het ineens obver.. nu vinden we het allebei heelleuk en zie ik ook dat ik haar er blij mee maak! even doorzetten dus. en het zo fijn mogelijk maken voor je kindje door alles beetje warm te houden en zsm aan te kleden.

10. grietje

grietje Fanatiek lid

16 okt 2009
    1.918
    0
    0
    Ik was de kleine man nog steeds bijna elke dag met een bak warm water met wat badolie. Even met een washandje overal langs en droog maken. In bad vind hij niks aan en douchen al helemaal niet. Nu meestal in het weekend goed badderen en haartjes wassen.

Zo wordt hij ook echt wel schoon en is het een stuk relaxter voor ons allebei!

11. rus05

rus05 Bekend lid

31 mrt 2011
    643
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik doe ons meisje 1x per week in bad, om precies dezelfde reden: ze vindt het echt niet fijn. Ik was haar iedere dag met een washandje, en sinds ze een beetje met eten aan het experimenteren is, was ik tussendoor haar handen en toet extra.

12. Karina2006

Karina2006 Actief lid

1 feb 2010
    243
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben blij dat ik niet de enigste ben. Bedankt voor alle reacties!

13. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

7 jul 2010
    3.744
    1
    36
    Friesland
    Wij hebben vanaf een week of 6 een soort drijfmatrasje in badje gebruikt, dan ligt ze wel in het water maar tegelijk ook hele erg gebrogen en je hoeft haar niet vast te houden (natuurlijk wel een beetje) en ze kan van het water genieten en past gewoon in je badje

Easy Bath | Badartikelen | Baby-Dump

14. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Hebben het babybadje hier niet lang/vaak gebruikt, ze ging na 2 weken al mee in de douche... Dit was niet omdat ze er niet graag in ging of omdat wij het niet leuk vonden, maar omdat het qua ruimte steeds zo'n gedoe was.
    Badje kon niet in de badkamer, dus moest op haar kamertje en dan met dat water sjouwen en weer terug etc.
    Douchen vindt ze vanaf het begin erg fijn en leuk, nu gaat ze altijd in de douchebak. Antislipmat erin en wat speeltjes, douche aan en wassen/ spelen maar!!

Maar je kindje wordt nu nog niet zo heel erg vies inderdaad, dus misschien 2-3x per week in bad? En verder gewoon met een washandje en een bakje water even opfrissen?

15. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Tycho vond het in zn badje ook niet heel fijn, huilen huilen huilen. De eerste twee weken hebben we hem toen in een emmer gedaan ( ipv tummytub) dit vond hij lekkerder. Later deden we hem in zn badje met zn voeten en arm tegen de achterkan en zijkant van het bad, dit leek hij prettig te vinden en was het minder een drama voor hem.

Ik waste hem ook heel vaak gewoon op de commode. Heb zo'n dubbele waskom en deed in de ene schoon water en in de andere water met beetje zeep. Baby's worden niet vies, die dpelen nog niet in het zand of lopen nog niet rond. Alleen de billen waste ik "grondig". Tycho kon echt vieze poep hebben haha. Maar voor de rest leek/lijkt me beetje opfrissen met wat water genoeg.

Onder de douche nemen terwijl ik zelf ging douchen deed ik nooit. Toen hij zelf kon zitten zette ik het badje in de douchebak en liet hem daarin zn gang gaan. Toen hij echt te groot werd om ook dat te doen ( vlak voor zn eerste verjaardag) liet ik de douchebak vollopen en speelde hij daarin en waste ik hem odnertussen. Hij gaat nog steeds maar 2x echt in bad/onder de douche (1x bij oma in bad omdat ze dat beide geweldig vinden en 1x bij papa onder de douche omdat papa dat handiger vindt dan op de commode wassen) Tenzij hij echt buiten gespeeld heeft of echt vies is. Maar hij heeft ook wel last van wat exceem/droge plekjes op zn huid als hij te vaak in de douche gaat dus vandaar zo weinig.

Ik was nog steeds zn gezicht en billen als hij uit zn bed komt en als hij erin gaat en bij een heftige poepluier gaat hij wel ff onder de douche. x

16. Feestmuts

Feestmuts Bekend lid

9 mei 2011
    843
    75
    28
    Vrouw
    Den Bosch
    Sara vond het badje ook nooit leuk, was alleen maar huilen. Dus ik vond het ook nooit leuk om haar in bad te doen. Ik nam haar dan mee onder de douche, dat vindt ze wel heel fijn. Ook de tummy tub vindt ze leuk. En sinds afgelopen week vindt ze het badje wel leuk! Dus misschien vindt ze het straks wel fijner als ze wat ouder is!

17. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Als ik alleen was, deed ik haar sowieso in de tub, ik vond dat een stuk minder intensief ook...

Deel Deze Pagina