duimen , hongersignalen ??

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door nikkie83, 26 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nikkie83

nikkie83 Fanatiek lid

16 jun 2007
    2.054
    2
    0
    tussen hier en daar
    Ise heeft haar duimpje ontdekt , ben er niet zo heel blij mee maar hoop dat ze t snel achterwege laat .
    maar wat ik me nou afvraag , is duimen nou ook een hongersignaal en zou ik haar eigelijk moeten voeden als ze het gaat doen ?
    ze krijgt soms ook wel een speentje maar alleen als ze net gedronken heeft

2. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Ik heb het zelf niet zo op speentjes, maar je zou als ze gaat duimen ook gewoon je borst nog een keer kunnen aanbieden. Kom je er vanzelf achter of ze wil drinken.

3. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    gewoon proberen of ze wil drinken. mijn dochtertje had ook vrij snel d'r duim gevonden en die gebruikt ze nu na 8 maanden nog steeds.
    maar wel voor alles. dus als ze moe is, als ze honger heeft of als troost.

4. Ago

Ago Fanatiek lid

11 okt 2010
    1.470
    1
    38
    NL
    Als ik onze dochter elke keer zou 'moeten' voeden als ze haar duim of handje in de mond steekt, zou ik de hele dag aan het voeden zijn. ;)

5. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Hier hetzelfde. en op het KDV legde ze haar elke keer op bed wanneer ze d'r duim in d'r mond deed.
    kind kwam dus steeds uitgerust terug;)

6. nikkie83

nikkie83 Fanatiek lid

16 jun 2007
    2.054
    2
    0
    tussen hier en daar
    ok ja ik wist t ook niet meer, zondag had ze n regeldag en waneer ze dus niet aan mn borst lag sabbelde ze als n gek op der duim en wijsvinger
    en gister heeft ze het minder gedaan, ik heb liever dat ze t helemaal niet doet ;) heb zelf geduimd en daardoor n scheef gebit gehad , der speentje krijgt ze ook alleen waneer ze net gevoed is en nog na ligt te sabbellen dat doet soms echt pijn bij mij

7. Mauzelino

Mauzelino Actief lid

5 sep 2011
    151
    0
    16
    NULL
    NULL
    Wat goed, dit topic! Ik vroeg mij vannacht hetzelfde af!
    Ik hoorde dat mijn zoontje wakker was, hij huilde niet, maar af en toe geluidjes. Dus ik ging even kijken en toen was meneer druk op zijn vingers aan het zuigen! Dit doet hij nu een week. Volgens mij had ie geen honger, want dan doet hij zijn vuistjes in zijn mond en gaat hij tussendoor ook huilen. Ik heb hem vannacht maar wel aangelegd omdat ik overvolle borsten had (hij heeft alleen de nacht ervoor nog maar doorgeslapen, voor het eerst!) en hij dronk wel lekker natuurlijk.
    Dus ik denk dat je vanzelf wel merkt of hij/zij gewoon lekker op duimpje of vingers zuigt of dat ie honger heeft.

Mijn zoontje wil overigens geen speen, die spuugt ie steeds weer uit.

En dat na sabbelen ken ik ook, voelt soms niet echt fijn nee!

8. Vagans

Vagans Niet meer actief

Hier is duimen een teken van vermoeidheid of verdriet. Niet van honger.

9. nikkie83

nikkie83 Fanatiek lid

16 jun 2007
    2.054
    2
    0
    tussen hier en daar
    ja dat deed ik vroeger ook , duimen als ik moe was of boos/verdrietig ofzo haha ( envolgens mijn vriend doe ik het nog wel s in mijn slaap :$ )

10. Mauzelino

Mauzelino Actief lid

5 sep 2011
    151
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik heb ook heeeel lang op mijn duim gezogen... Om lekker in slaap te komen of gewoon uit verveling... Zoonlief vindt nu elke ochtend en middag na zijn dutjes zijn vingers... En zo lang hij daar op zuigt hoor ik hem ook niet (hij slaapt altijd boven in zijn ledikantje). Ga meestal na 2 uur even kijken en dan is hij vaak al wakker, lekker zuigend! Maar geen hongersignalen dus...

Deel Deze Pagina