tips voor constipatie??

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door karine26, 3 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ikweetniks

ikweetniks Actief lid

15 dec 2011
    173
    0
    0
    roosvicee laxo!!

2. angel229

angel229 Niet meer actief

Hier ook roosvisee laxo. Movicolon mag ook in de zwangerschap.

3. nijntje81

nijntje81 Fanatiek lid

11 jul 2011
    1.738
    0
    0
    Big City
    roosvice laxo
    gedroogde pruimen
    kiwi
    lijnzaadolie
    lijnzaad
    activia
    zwaar volkoren brood
    veel drinken

en het werkt redelijk...

4. karin1981

karin1981 Fanatiek lid

11 mei 2011
    1.482
    0
    0
    Zuid Holland
    Actimel en 2 glazen lauw water op de nuchtere maag doet wonderen voor mij :) suc6 ermee!!

5. mikki

mikki Actief lid

1 okt 2007
    293
    1
    0
    Rotterdam
    In één van mijn zwangerschapsboeken wordt elke ochtend een bord brinta eten aangeraden. Dus dat maar gaan proberen en het werkt als een trein! Nu weer 2 dagen geen brinta gegeten en jawel hoor, alles weer verstopt.

6. poppedopje

poppedopje Fanatiek lid

29 mrt 2010
    2.389
    1
    0
    NULL
    Vlak aan zee
    Dames, ik heb dé tip:

Manna- vijgensiroop

Te koop bij De Tuinen en bij reformwinkels. Dit is 100% natuurlijk en werkt als een tierelier! (En ik heb verschrikkelijke darmen, heb pds en als ik dit tijdens mijn eerste zwangerschap geweten had, had dat geweldig geweest!)

Kost ongeveer 8 euro per fles, maar is het zeker waard!

7. karine26

karine26 Actief lid

7 jan 2009
    283
    1
    0
    onderwijzeres
    Bergen
    :):):) bedankt, al die tips !!! ga ze één voor één allemaal eens uitproberen... is waarschijnlijk gewoon een beetje zoeken naar de juiste remedie.....

xxx

8. misa

misa Niet meer actief

Misschien helpt het om op de nuchtere maag 2 kiwi's te eten?

9. AtraVim

AtraVim Bekend lid

22 nov 2011
    706
    0
    0
    Mijn vk raadde me aan op de nuchtere maag een peer en een kiwi te eten.
    Niet los, maar gewoon tegelijk!
    En dat werkte bij mij uitstekend!

10. MM1981

MM1981 Bekend lid

30 dec 2010
    668
    0
    0
    Ja, hier nog een fan van de manna-vijgen!

Het belangrijkste is dat je darmen in balans komen. Ga niet teveel laxerende middeltjes tegelijk gebruiken, anders kun je afwisselend diarree en obstipatie krijgen.

Ik heb zelf heel veel obstipatie, omdat ik een tarwevrij dieet heb. Ik geef echter wel de voorkeur aan zachte producten. Manna vijgen is veel zachter dan de lactulose.

- 2 eetlepels gebroken lijnzaad een nachtje vantevoren in water zetten en de opvolgende ochtend door de yoghurt werkt bij mij ook erg goed.

- Verder zie ik heel veel movicolon voorbij komen. Ik ben juist overgestapt naar volcolon (in de bijsluiter van movicolon staat namelijk iets over gebruik tijdens de zwangerschap, en dat het nog niet helemaal duidelijk is wat de effecten zijn.)

- Vooral als je vezelzakjes (movicolon, metamucil, volcolon) gebruikt is het heel belangrijk om heel veel water te drinken.

- Gebruik je aanvullende ijzertabletten? Dan ook heel (!) veel (!) water drinken.

Als het echt vast zit in je endeldarm en je er echt wanhopig van wordt op de wc, dan kun je ook microlax (mini klysma) gebruiken. Dan is de weg naar buiten in ieder geval vrij.

Heel veel succes!

Deel Deze Pagina