Hoi meiden, omdat er hier over allerlei dingen wel mensen wat weten, gooi ik m'n vraag toch maar even hier in de lounge. Zijn er mensen die een levensverzekering hebben afgesloten bij de ene bank en dan (gedeeltelijk) aflossingsvrije hypotheek hebben bij een andere bank? Het zit namelijk zo, omdat ik een medische geschiedenis heb en niet zo gemakkelijk aan een levensverzekering kwam, hebben we eerst geprobeerd om een levensverzekering te krijgen (nadat 1 hypotheek offerte was afgevallen door de levensverzekering: te hoge premie gevraagd) . Die hebben we nu gelukkig gekregen voor een vrij normaal bedrag bij Interpolis. Alleen dan de hypotheek nog. Onze adviseur gaf aan dat we nu eigenlijk alleen bij Interpolis (of familie van, zoals Rabobank) een hypotheek konden afsluiten. Aegon had ons in elk geval afgewezen op de bestaande offerte, omdat we de levensverzekering ergens anders hadden. Maar het voelt zo onlogisch... En we twijfelde toch al een beetje aan de adviseur, in het begin was hij erg goed en snel, maar dat verslofte eigenlijk enorm. Overstappen is niet meer mogelijk, omdat de tijd gewoon bijna op is (koopcontract) . Dus vandaar de vraag hier. Ik heb zelf al gebeld naar ING net, maar daar zeggen ze: Dat hangt van de hypotheek vorm af, dus het kan wel, maar ja of het dan nog een beetje betaalbaar is? Dus iemand ervaring hier mee? En hoe is dat dan gegaan, wat voor hypotheek heb je? alvast bedankt athina ps; als het wat vaag is, vraag maar
Ik heb er verder geen ervaring mee maar ik weet wel dat ze dat niet mogen eisen dat je bij een zelfde aanbieder de verzekering en de hypotheek hebt. Maar veel banken die spelen dat wel zo want ja dan verdienen ze meer aan jou. Maar volgens mij zouden ze het gewoon moeten accepteren.
Ik heb de hypotheek bij de ING (gedeelte beleggins en aflosvrije hypotheek). Levensverzekering heb ik bij Delta Loyd. Deze had ik nog van mijn vorige hypotheek. Dus volgens mij hoef je niet per se de levensverzekering te pakken bij de geldverstrekker van je hypotheek. Anders een een andere adviseur bellen. Ik heb toen alles geregeld via de hypotheker. Succes!
Wij hebben de hypotheek bij Obvion, levensverzekering bij Ondelinge 's-Gravenhage en de overlijdensrisicoverz bij Klaverblad. Een goede adviseur kijkt alle mogelijkheden na hoor! Dus ga eens bij een goede tussenpersoon informeren, dus niet 1 van bijvoorbeeld de Rabobank of ABN, maar 1 die met verschillende verstrekkers samenwerkt. Ze mogen je dit inderdaad niet verplichten. Maar als je hypotheek net op het randje zit van wel/niet accepteren, willen de banken dit vaak nog wel gebruiken, als je dan de levensverzekering daar ook sluit, kan het ineens wel..
Mijn vriend had zijn levensverzekering bij Klaverblad en zijn hypotheek (aflossingsvrij) bij de ABN. Het is alweer een aantal jaren geleden, maar het was toen nog geen enkel probleem. Hij had een adviseur die dit voor hem geregeld heeft.
het ligt aan je vorm spaarhypotheek, bij de ene vorm mag het wel en bij de andere niet. wij hebben de hypo bij reaal en de levensverzekering heb ik bij fortis en mijn vriend weer elders. maar het kan dus zijn dat je adviseur wél de waarheid spreekt.
Athina, De vraag die jij hebt kan niemand hier echt voor je beantwoorden (behalve misschien iemand die in de hypothekensector werkt). Je zult hiervoor echt advies moeten krijgen van een hypotheekadviseur of tussenpersoon. De polissen bij Interpolis worden door meerdere hypotheekverstrekkers verpand. Dus niet alleen door de Rabobank. Het ligt aan de hypotheekvorm of je een losse overlijdensrisicoverzekering mag sluiten of niet. Er zijn namelijk ook hypotheekvormen waarbij alleen een combinatie gesloten kan worden (kapitaalverzekering). Dit is meestal bij de verzekeringsmaatschappij waarmee de hypotheekverstrekker samenwerkt. Maar zoals ik al zei, je kunt het beste afspraken maken voor advies.
wij hebben onze levensverzekering bij interpolis en de hypotheek bij obvion. Wel gelijktijdig afgesloten. Obvion schijnt een onderdeel ofzo van de rabo te zijn .
Bedankt voor de reacties meiden! Ik had vandaag nog gebeld, maar ze waren er niet, dus toen maar gemailt alvast met wat me dwars zat. En de adviseur heeft vrij snel daarna mijn man gebeld (wiens nummer hij heeft) , om het een beetje uit te leggen. In ons geval heeft het te maken met het banksparen (is nog een vrij nieuw iets) dat in ons geval nu de beste optie is. Alleen zijn er maar weinig aanbieders (momenteel?) die dat in hun pakket hebben. En ondanks dat hij voor ons dus maar 1 of 2 offertes had, had hij wél naar die andere gekeken en waren diegene die hij nu had, gewoon echt de voordeligste. Dat zou hij ons dus ook gaan laten zien volgende week. Dus ik ben weer wat gerustgesteld. Dit heeft allemaal zo'n stress opgeleverd. Kopen leek voor ons niet weggelegd, maar nu was er een kansje. Maar dan nog het probleem om een levensverzekering te krijgen, wat toch erg tegenviel en waar dus heel veel tijd overheen ging al met al... Dus ik kan zelf niet veel onzekerheid en vage dingen meer hebben wat dat betreft . Ik zal blij zijn als alles echt goed is en rond is . En dan lekker toe leven naar de oplevering van ons (nieuwbouw)huis. Eindelijk een 'echt' huis met een tuin waar m'n dochter kan spelen . Heerlijk !