Oververmoeidheid baby

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Pioen, 7 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pioen

Pioen Fanatiek lid

11 jun 2008
    1.903
    0
    0
    Hallo meiden,

Mijn kleine meid is de laatste dagen veel aan het huilen, soms echt krijsen.. Het begon eerst in de avonden, later dus ook de hele dag. Ze was niet stil te krijgen, wat we ook probeerden.. Oververmoeid is ze dus nu en daarom huilt ze heel veel. Gisteren is de wijkverpleegkundige geweest en ik ga nu het rust- en regelmaat patroon strak vasthouden. Slapen-voeden-knuffelen-spelen-slapen. Inmiddels ben ik alweer tig keer naar boven gelopen om haar weer een beetje in slaap te krijgen.
    Natuurlijk ga ik eerst dit patroon goed vasthouden, maar ik lees ook een heleboel over inbakeren, wat is jullie ervaring hiermee?

2. firegirl

firegirl Niet meer actief

Hoi hoi, allereerst veel sterkte zeg! Ik weet nog wel dat Emma op een gegeven moment erg veel huilde, nou dat brak me al heel snel op. Als je als moeder weinig kunt doen, is dat vreselijk!

Emma sliep al heel snel op de buik, ik merkte dat ze dan beter sliep en dat ze zichzelf niet wakker hield met haar handjes. Ik heb haar idd ook af en toe ingebakerd (wel op de rug) en ook dat hielp haar om de rust te vinden. Tevens heb ik een draagdoek (van mini-monkey) en ik zweer erbij. Emma sliep (en slaapt nog steeds (is nu bijna 7 maand)) binnen 2 tellen in die doek. Ik heb het regelmaat patroon ook aangehouden en dat was voor mij en haar fijn. Bij het eerste gaapje legde ik haar op bed en dat werkte erg goed.

3. Merijn

Merijn Niet meer actief

Ik heb er geen ervaring mee, maar zoals hierboven staat kun je ook proberen je kleine even bij je te dragen. Uiteindelijk zal ze weer moeten leren om in haar eigen bedje te slapen, maar ik denk dat het nu vooral heel belangrijk is DAT ze slaapt. Zoals je zelf al zei is ze nu oververmoeid geraakt en komt ze daardoor nog moeilijker in slaap. Door haar - hoe en waar dan ook - te laten slapen, kan ze in ieder geval haar vermoeidheid te lijf gaan. En van daaruit kun je weer proberen om haar een goed slaapritme aan te wennen.

4. Kien

Kien Actief lid

7 jul 2008
    284
    0
    0
    onderwijsassistente
    Overijssel
    Hoi,

Wij hebben goede ervaringen met inbakeren. Ons meisje sloeg zichzelf steeds wakker met haar handen. Daardoor sliep ze zeer onrustig.
    Na het inbakeren ging het al snel een stuk beter. Na een paar dagen kreeg ze een dipje. Toch blijven volhouden met de drie r'en en het ging goed. Ze had de rust die ze nodig had.
    Een draagdoek lijkt me zelf ook heel prettig, die heb ik toen niet gehad, zou ik denk ik bij de tweede wel gaan gebruiken.
    Hoop dat je kleintje weer de rust vind die ze nodig heeft.
    Groetjes

5. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

ons zoontje huilde ook zoveel,
    en daarna ging hij krijsen van oververmoeitheid,
    ook wij kregen van het cb het avies rust en regelmaat te proberen,
    dat werkte bij mijn zoontje echt niet,
    inbakeren konden we ook proberen ( na die 6 weken rust en regelmaat,) we hebben er voor gekozen dit niet te doen,
    we zijn eerst naar een osteopaat geweest,
    en dit heeft echt heel erg goed geholpen,
    met 2 behandelingen was hij een super vrolijk ventje dat weer op zijn eigen kamertje wou slapen overdag
    en weer KON slapen, en als hij wakker was lachte hij alleen nog maar :p

6. Revolucia

Revolucia Actief lid

10 apr 2009
    475
    1
    0
    regio Rotterdam
    @ firegirl: mooie naam voor je dochter :D

Onze Emma heeft in het begin ook vreselijk veel moeite gehad om in slaap te komen, ze vocht er echt tegen! Inbakeren heeft bij ons prima gewerkt, alleen hebben we geen doeken gebruikt maar een bakerslaapzak (puckababy). Is eigenlijk gewoon een slaapzak, alleen zijn de armsgaten dichtgemaakt, waardoor ze een geborgen gevoel hebben en zichzelf niet wakker kunnen 'maaien' met die kleine armpjes.

Was bij ons een wereld van verschil! Van (bijna) hele dagen wakker naar heerlijk slapen tussen de voedingen door. Heel veel sterkte met je kleintje, ik weet hoe vermoeiend het kan zijn...

7. raspberry

raspberry Niet meer actief

't Is misschien wel even handig om wat dingen uit te sluiten, voordat je het enkel op rust-regelmaar gaat proberen?
    Geen sprake van een voorkeurshouding, krampjes, last van het een of ander, (oortjes bijvoorbeeld)?
    Als dat allemaal niet aan de hand is, is inbakeren wel heel fijn, heeft hier wel lekker bijgedragen aan wat rust terugvinden weer.

8. Pioen

Pioen Fanatiek lid

11 jun 2008
    1.903
    0
    0
    Bedankt voor jullie reacties meiden, pijn heeft ze volgens mij echt niet, anders zou ze 's nachts ook wel huilen. Maar 's nachts slaapt ze goed! Het is enkel overdag dat ze niet wil slapen.
    Ik heb haar net om 12.00 fles gegeven, even met haar geknuffeld (ze lag alweer bijna te slapen natuurlijk, zo moe is ze) toen even in de box, meteen huilen dus meteen weer naar bed. Na tien minuten (ze was in slaap) begint ze weer te huilen. Had haar lekker strak ingestopt met t lakentje, dit heeft dus ook geen zin..
    Nu heb ik gelukkig engelengeduld dus ik hou gewoon vol, maar leuk is anders;)

9. shampoo

shampoo Bekend lid

6 sep 2008
    948
    0
    0
    Rotterdam
    Inbakeren was hier super! Sliep na 1.5 week inbakeren meteen hele nacht door :$ Alleen het afbouwen heeft even tijd gekost...

Succes!

10. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.027
    1.851
    113
    Provincie Groningen
    Wat herkenbaar! Met 5 weken heb ik ook de wijkverpleegkundige gebeld. Valerie was soms 5 uur achter elkaar wakker.
    Wij gingen, elke keer als ze huilde, haar uit bed pakken en troosten. Dit moesten we niet meer doen, haar hoofd zat al vol met prikkels en was moe. Elke keer dat wij weer naar haar toegingen, kreeg ze nog meer prikkels.
    Tuurlijk was het heel moeilijk om haar te laten huilen, maar dit had ze echt nodig om in slaap te komen.
    De rust en regelmaat heeft bij ons echt super goed geholpen!

11. Pioen

Pioen Fanatiek lid

11 jun 2008
    1.903
    0
    0
    Hoe lang liet je haar dan huilen? En ging het huilen bij haar ook over in krijsen?

12. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    4.319
    238
    63
    Bij Milan hadden we dit al in de 2e week. Was alleen in slaap te krijgen op onze arm. Zodra we hem dan neer legde, was hij binnen enkele minuten alweer aan het krijzen. Hij deed alleen maar hazenslaapjes en alleen in de nachten ging het goed. Wij zijn toen gaan inbakeren dmv puckababy bakerzak. Dit had vrijwel direct al een goed effect. Milan slaapt nu heel goed, slaat zich zelf niet meer wakker met zijn maaiende armpjes. Maar kan evengoed zijn armpjes nog wel bewegen. De puckababy is toch wat vrijer dan het "echte" inbakeren.

13. MacG

MacG Bekend lid

3 mrt 2009
    538
    0
    0
    Hoi, dit klinkt heel erg bekend, wij hadden ook een oververmoeide baby. Bij ons ging het vanaf dat hij 6 weken oud was steeds beter. Wij zijn niet gaan inbakeren, ik voelde me daar niet prettig bij. Dit was trouwens wel het advies wat we van het cb kregen. Ik hoorde laatst nog iemand bij de yoga er heel enthousiast over.

Maar bij ons ging het dus vanzelf beter. Wij hebben een paar keer uitgetest of hij vanzelf ophield met huilen, maar dat was niet zo. Hij raakte steeds meer en meer opgefokt, en dan lag hij met zo'n rode kop in bed dat ik het niet aan kon zien. Dus daar hebben wij afstand genomen van de rust en regelmaat en zijn we toch voor het weer oppakken gegaan. Hij sliep vaak tegen mijn buik aan op de bank en ook in de draagdoek.

Ik heb vaker gehoord dat de piek van dit soort huilen rond de 6 weken ligt. Misschien zit jij nu vlak bij die piek. En nog een tip: als je het ff niet kan hebben, gewoon je baby in de wieg leggen, de deur dicht, even ademhalen/schreeuwen op de gang en dan kan je er weer ff tegenaan.

Succes!

14. Pioen

Pioen Fanatiek lid

11 jun 2008
    1.903
    0
    0
    Thnx.. Maar MacG ging hij vanzelf wel weer in zijn eigen bed goed slapen?

15. MacG

MacG Bekend lid

3 mrt 2009
    538
    0
    0
    Ja, na een paar weken ging het ineens beter. Terwijl we niks veranderd hebben eigenlijk. We deden wel rust en regelmaat met bed, eten, spelen, slapen.

's Nachts sliep hij zowieso goed, heeft de jouwe dat ook? Als hij om een uur of 18-19 in slaap was gevallen (na een hoop getoeter inderdaad...) dan was het probleem voorbij.

16. Pioen

Pioen Fanatiek lid

11 jun 2008
    1.903
    0
    0
    's nachts slaapt ze heel goed, na de voeding van ongeveer 22.00 uur.. Dan komt ze meestal nog 1 keer voor de fles. Ze slaapt nu al vanaf drie uur!! Inmiddels al 2 en een half uur dus.. De hele dag heeft ze steeds gehuild en weer 5 minuten geslapen.. Huilen, troosten, slapen, huilen, troosten, slapen en tussendoor nog het ritueel van voeden-knuffelen-slapen, want spelen was er niet eens bij omdat ze al zo moe was.
    Hoop dat het dan toch effect heeft:)

17. susan28

susan28 Bekend lid

17 jan 2008
    933
    0
    0
    ziekenverzorgende
    pioen, in eerste instantie heel veel sterkte wij zitten al 6 weken met zon baby. ik moet er wel ff bij melden dat mijn baby reflux heeft en waarschijnlijk koemelkallergie. maar goed, rust en regelmaat hebben we serieus geprobeerd maar hielp hier helemaal niets. even laten huilen werkte echt niet. sinds gisteren zijn we begonnen met inbakeren, edcht met doeken. en ik weet niet wat me overkomt! als ik jou was zou ik morgen direct beginnen met inbakeren. vanaf de 1e keer dat ik inbakerde sliep hij tot de volgende voeding! en normaal maar 10 min per voeding. wel huilt hij tussendoor nog wel es, maar na ff 20 of soms n half uurtje ff laten huilen of een speentje valt hij wel weer lekker in slaap. echt doen dus en wel zo snel mogelijk!

18. Pioen

Pioen Fanatiek lid

11 jun 2008
    1.903
    0
    0
    Wauw het lijkt echt effect te hebben! Vanmorgen was het drama! Vanmiddag sliep ze van 3 tot 6. Ze heeft om 6 uur flesje gehad, heb lekker met dr geknuffeld en haar toen in bed gelegd, wakker. Nog 1 keer speentje moeten geven en nu slaapt ze alweer. Kan mijn ogen (en oren) niet geloven. Nou ja niet te hard van stapel, eerst maar kijken of ze nu ook een beetje doorslaapt tot de laatste voeding:D

19. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.027
    1.851
    113
    Provincie Groningen
    @pioen, ja bij ons ging het ook over naar krijsen. De eerste dag heeft ze 20 minuten gehuild, zat me echt op te vreten beneden om niet naar boven te gaan. En daarna werd het steeds korter, na 3 dagen viel ze na 1 minuut jengelen al in slaap.
    De wijk verpleegkundige zei dat rust en regelmaat in heel veel gevallen helpt en dat inbakeren dan niet eens nodig is.
    Wij maakten de dag voor haar heel overzichtelijk, slapen, verschonen, eten, spelen en weer slapen. De eerste 3 dagen ben ik thuis gebleven om haar aan dit schema te laten wennen en even geen extra prikkels te geven.
    Bij ons was het overigens ook alleen overdag.

20. Pioen

Pioen Fanatiek lid

11 jun 2008
    1.903
    0
    0
    Het lukt meiden! Het is moeilijk maar volhouden heeft wel effect, ze heeft vanmiddag geslapen van half 1 tot kwart voor 4! Ze ligt er inmiddels weer in omdat ze weer begon te gapen na t flesje, het gaat tot nu toe goed, ze ligt nog wakker maar is wel stil..
    Ze is wel een stuk vrolijker sinds ze wat meer slaapt.

Deel Deze Pagina