Relaties op de werkvloer..

Discussie in 'De lounge' gestart door Essenhout, 30 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Essenhout

Essenhout Niet meer actief

Mijn ex en ik zijn een maand uit elkaar nu. Het loopt al sinds augustus niet lekker tussen ons dus ik heb al die tijd al een soort van 'afscheid' van hem genomen.
    Nu is een kleine maand geleden de bom hier thuis ontploft. Ik moest werken en mijn collega ook. Hij merkte dat er iets was en ik heb heel fijn met hem kunnen praten. Na het werk zijn we wat gaan drinken en hebben we veel gepraat, er is verder niks gebeurd.
    Nu zien we elkaar geregeld, we praten veel met elkaar en voelen ons beide heel erg op ons gemak. Er bloeit iets moois tussen ons op en dat geven we beide toe. Maarr.. we zijn collega's. En buiten het feit om dat het ergens erg snel gaat, ben ik vooral bang wat het werk er van vind. Ik vind het vrij kansloos om toestemming aan onze baas te moeten vragen een relatie met elkaar te mogen beginnen.
    Nu moet ik hier de komende tijd nog even niet aan denken, ik vind het fijn hoe het nu gaat en ik wil onze vriendschap niet op het spel zetten door gelijk 'in het diepe te duiken', maar helaas kan je ook gevoel niet sturen.

Zijn er hier dames (of heren ;)) die een relatie hebben gekregen met een collega? En hoe reageerde de werkvloer en dan vooral leidinggevende hierop?

2. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Ik denk dat het er ook een beetje aan ligt hóe je met elkaar samen werkt. Zit je de hele dag bij elkaar in één ruimte, of niet? Of kom je elkaar af en toe tegen.

De hele dag elkaar zien (ook op de werkvloer) lijkt me heel moeilijk. Ook voor collega's. Maar toestemming vragen... nee, daar zou ik inderdaad ook niet aan beginnen.

3. Geen ervaring mee, maar ik wilde gewoon ff zeggen dat ik het wel hartstikke leuk voor je vind, ookal is de situatie niet perfect! :D

4. Essenhout

We werken in de zorg, beide op een huiskamer. Die is wel geschakeld, maar in principe werk je alleen. Alleen met zwaardere mensen of transfers die je met 2 personen maakt help je elkaar. Pauze heb je niet samen, hoogstens buiten samen koffie drinken met de mensen (we hebben een dakterras).
    Verder hebben we wel cursussen en dergelijke, zitten in hetzelfde team. Maar opzich is het niet zo dat we 8 uur lang moeten samen werken op een bungalow.

5. Essenhout

Dankje! Lief van je! :)

6. Essenhout

Oh, misschien is het handig erbij te vermelden dat ik leerling niveau 3 ben, bbl.
    Hij heeft zn niveau 2 diploma en is aan het doorleren voor niveau 2+ en begint in september met niveau 4.

7. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Ik kreeg iets met mijn leidinggevende (en daar heb ik nu 3 prachtige kindjes mee ;) ) Wij hebben het werk en privé goed gescheiden kunnen houden. Helaas werd t niet getolereerd op het werk en moest ik weg.

8. Foxter

Foxter Niet meer actief

Ik werk samen met mijn man, hij is onderdirecteur. Bij ons word het ook niet echt getolereerd, ik word gedoogd :) (ik werk nog maar een half jaar bij hen)

9. Essenhout

Hmm, het is niet mijn leidinggevende, dus misschien is dat al een voordeel. Het is ook niet zo dat we veel samenwerken. Zoals in juni werken we maar 1 dag samen. Het is meer dat ik dagdienst draai en ik hem zie bij de overdracht of andersom. En dan buiten het werk om, maargoed, daar moeten ze in principe niks van mogen zeggen.

10. Tese

Tese Niet meer actief

Als ik dit zo lees denk ik niet dat een werkgever reden heeft om daar mee te zitten. Het lijkt mij vreemd in ieder geval

11. Essenhout

Ik zou het ook raar vinden als er problemen mee zijn, maarja. Je weet het maar nooit.
    Als het echt iets mocht worden, gaan we zowiezo samen naar onze leidinggevende om het hem eerst te vertellen. Wil niet dat hij het van een ander zou horen, denk niet dat hij dat waardeert.

12. nessa88

nessa88 Bekend lid

3 sep 2010
    891
    57
    28
    Den Haag
    Heb niets toe te voegen aan wat er al gezegd is maar wil even zeggen dat ik het echt heel leuk voor je vind:D

13. Essenhout

Dankjewel Nessa! :D
    Eindelijk een klein lichtpuntje in de donkere periode van de afgelopen tijd.

14. frummeltje31

frummeltje31 Fanatiek lid

16 sep 2009
    2.158
    110
    63
    allereerst, wat super voor je meis! geniet er maar lekker van.

mijn man en ik hebben elkaar ook op de werkvloer leren kennen. Sterker, we zijn door een collega ook aan elkaar gekoppeld! We zijn toen we echt een relatie kregen naar onze baas gegaan en hebben het eerlijk verteld.

Hij had er geen problemen mee en wij hielden werk en prive ook strikt gescheiden. Later bleken toch een aantal "collega's" er moeite mee te hebben en zijn we beiden vertrokken.

We zijn nu bijna 12 jaar samen, waarvan vandaag 3 jaar getrouwd! En we hebben een mooi dochtertje van 1!

15. MamaG

MamaG Fanatiek lid

24 mei 2008
    1.298
    0
    36
    Omg Nijmegen
    Ik heb mijn vriend ook leren kennen op het werk. Nu was het zo dat ik op kantoor zat en hij op de loods, dus we zagen elkaar niet zoveel. In het begin hebben we er niks over verteld, maar toen we gingen samenwonen dat toch maar even netjes gedaan aan onze leidinggevenden. Er is toen wel gezegd als je werk en privé maar gescheiden houdt en dat hebben we ook gedaan, dus niks aan het handje.

16. Amfy

Amfy Niet meer actief

je weet nooit hoe een baas reageerd.
    een kennisje van mij werkte bij een sauna/zwembad/sportschool ding en daar leerde ze haar man kennen.hij werkte op sportschool zij in het andere gedeelte ze zagen mekaar nooit.
    hij werd bij afloop van het contract gedump en zij 3 maanden later

17. norwegian-sky

norwegian-sky Fanatiek lid

7 jun 2009
    1.701
    0
    0
    NULL
    roze wolk
    ik heb mijn man ook op de werkvloer ontmoed.
    hij liep stage in een verpleeghuis en ik deed daar de hele zomer vakantiewerk.

het was liefde op het eerste gezicht. en wij hebben het geheim kunnen houden. was zo komisch kom je smorgen op het werk terwijl je bij elkaar heb geslapen en niemand die het weet:p

dat is alweer 7 jaar geleden. nu getrouwd, en zwanger van onze dochter!

ik zou het niet zeggen als ik jou was.

18. limmeke

limmeke VIP lid

28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    ik heb mijn exman op de werkvloer leren kennen.. en dat heeft mij mijn contract gekost.. de baas wilde kost wat kost geen stel op de vloer dus mijn contract werd niet verlengd.

19. Sallie

Sallie VIP lid

27 sep 2008
    8.257
    292
    83
    Voor de klas
    Noord-Holland
    Haha, wij werkten in dezelfde supermarkt (ik was 15 ;)).

We waren allebei natuurlijk parttimers, we zaten nog op school. We gingen vaak met de andere parttimers uit en zo is het aangeraakt tussen ons. De anderen in de supermarkt wisten er niks van, en toen de "leidinggevende"(zielig mense van 35 die eeuwig vrijgezel was en mannen van collega's mee naar bed nam) er na een halfjaar achterkwam begon ze erover dat we geen sex op de werkvloer meer mochten hebben (?). Raar mens, niemand had het door, wat denk je nou... Jaloers dus.

Maargoed, ze had geen poot om op te staan en we hebben er nog 3 jaar gewerkt. Nu, 8 jaar later, ben ik zwanger van ons eerste kindje. Grappig want we hebben vorig jaar een huis gekocht in de wijk waar de supermarkt staat, en doen er nog steeds boodschappen. Dezelfde "leidinggevende"werkt er nog, gaat nog steeds met mannen van collega's en is nog steeds vrijgezel. Daarnaast vindt ze het erg leuk om te vragen of ik het "nog steeds met hem uithou"hahah. Trut.

Maargoed, conclusie, misschien moet je lekker nog even niks zeggen. Pas als het echt serieus is kan je het mededelen.

20. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.230
    7.277
    113
    Vrouw
    Brabant
    Hier op het werk zijn er verschillende relaties onderling, werken ook hele families bij dit bedrijf, is allemaal geen probleem. Ik kan zo al 5 relaties bedenken, waarvan er 3 de afgelopen 2 jaar zijn ontstaan :)

Deel Deze Pagina