Tips voor de fruithapjes gevraagd

Discussie in 'Voeding' gestart door LadyDaisy, 5 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LadyDaisy

LadyDaisy Niet meer actief

Okay, ik heb voor mijn verjaardag een prachtige blender gekregen en mijn mannetje heeft gisteren vers fruit gehaald (had ik hem gevraagd)
    Nu hebben we in huis:
    Mango, banaan, galia meloen.

Kunnen de fruithapjes die we hiervan maken ingevroren worden?
    Ik zie dat op de Keukenkikker site niet zo snel staan.

Ik ga straks ook nog even een peer halen.
    Zo kunnen we een voorraadje aanmaken.
    Want madam wil elke keer dat het schaaltje leeg is meer, meer, meer!:D
    We moeten echt het lege schaaltje laten zien anders blijft ze miepen en mondje open doen.
    Het is echt een snelle Jelle die meid van mij:p
    Fruit gaan we nu dan ook langzaam ophogen, ze krijgt al 50 gram per keer (ook groente).
    Wanneer dat goed blijft gaan, dan over een week of twee ook de groente naar de 100 gram ophogen.

Wat mogen ze met 6 maanden hebben qua hoeveelheid?
    Ik ken mijn meisje, als ik niet zelf goed in de gaten houd hoeveel er in het schaaltje gedaan gaat worden, dan zou ze zomaar 'teveel' fruit en groente gaan eten. Met de potjes was dat makkelijker, tot nu toe een half potje in het schaaltje en klaar.

En als jullie zelf ook nog lekkere recepten hebben, kom maar op!
    Ik heb begrepen dat ze ook komkommer zou mogen hebben, wel even de schil en de zaadlijsten verwijderen. (begreep ik van mijn man)

2. nogeenwonder

nogeenwonder Actief lid

7 jun 2009
    195
    1
    0
    grubbenvorst
    hallo

ik deed altijd een diepvries zakje in een leeg potje en dan heb je precies de goede maat!
    ananas was hier een groote favoriet!

3. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Nu ik zelf een staafmixer in huis heb gehaald loop ik een beetje tegen hetzelfde aan. een potje is best handig qua hoeveelheid, maar met los fruit weet je niet zo goed of je teveel geeft of niet! Nu mag je qua fruit zoveel aanbieden als ze zelf aangeven, ghewoon langzaam opbouwen en kijken wat ze lust! Ze geeft t zelf wel aan. Zo rond de 5 maanden zat ik op ongeveer 1 potje (100 gram). En toen ik het zelf ging maken maakte ik het vers (inviezen ontdooit vrij waterig met fruit / groenten kan daarentegen wel goed) en at ik de rest zelf op. Nu eet mn zoontje gewoon ongeveer 1 stuks fruit per dag en hoef ik dus niks weg te gooien!

Komkommer heb ik zelf nooit geprobeerd omdat het rauwis en niet gekookt. Denk ook niet dat dat een succes wordt in de blender.
    Groenten die ik zelf heb gekookt en met de staafmixer heb gepureerd: courgette, bloemkool, wortel, sperziebonen en ook wat groenten gemengd met aardappel en rijst.
    zag op keukenkikker nog wat recepten staan die ik binnenkort wil proberen:
    aardappel met appel, rozijn en een scheutje melk
    courgette met peer of appel
    witlof, aardappel en appel
    courgette, rijst en tomaat
    spinazie, aardappel, kip.
    Maar de recepten met vlees daar wacht ik nog mee tot na 6 maanden.

Deel Deze Pagina