Hoe baby goed laten drinken?

Discussie in 'Voeding' gestart door moi1984, 3 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. moi1984

moi1984 Actief lid

13 mei 2008
    170
    0
    16
    Hey meiden,

Hoe drinken jullie baby's naast de melk? Mijn dochter is nu 6,5 maand oud en krijgt 3 flessen van 180/6 (200cc per fles dus).
    Ik probeer haar daarnaast ander vocht te geven. Water, thee enz. maar ze wil daar helemaal nog niet veel van drinken waardoor ze lange na niet aan die aanbevolen 1000cc per dag komt.
    Iemand een idee wat ik hieraan kan doen?
    Soms doe ik al wat meer water in de melkfles, dus bijv. i.p.v. de 180/6, 200/6. Dit drinkt ze dan wel op, maar dan nog drinkt ze niet genoeg.
    Groetjes

2. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.818
    4.057
    113
    Hoe geef je het extra vocht?
    Demi dronk niet goed uit een gewone anti-lekbeker of haar eigen drinkfles als het om extra vocht ging, maar uit een open beker of nuby flip-it wel.
    Misschien dat je kunt proberen of ze het op andere manieren wel wil drinken.

3. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Oefenen, oefenen en oefenen en verschillende bekers proberen. Krijgt je kindje daarnaast al groenten of fruit? Die kan je ook bijna helemaal mee rekenen als vocht. 1000ml is een richtlijn die een kindje van ruim 6 maanden eigenlijk nooit haalt (juist omdat die flessen er nog ingaan). Ook hier geldt weer... met 12 maanden "moet" er ongeveer 1000ml vocht ingaan.

Als ze 600ml melk drinkt en daarnaast nog 100gr fruit en 100 gram groenten dan krijgt ze plenty vocht binnen!

4. Dretjuh

Dretjuh VIP lid

12 okt 2007
    8.240
    85
    48
    Vrouw
    Visagiste voor MAC Cosmetics, eigenaresse webshop
    Brabo in Belgiƫ
    Ik heb Layla ook leren drinken door haar verschillende keren iets anders te laten proberen.

Nu krijgt ze standaard een flesje water mee naar bed, als ze 's ochtends wakker wordt drinkt ze dat lekker op :)

Ze drinkt nu erg goed, en dat in 3 weekjes tijd!

Deel Deze Pagina