lijkt op Severus Snape van harry potter Ik vind het wel leuk . maar ik zou toch eerder voor Silvijn of zo gaan, dat lijkt er een beetje op, maar is wat "mannelijker". Namen op "ien" voelen heel vrouwelijk.
Nee sorry... Vind het voor een meisje niks maar voor een jongen helemaal niet. Hoe kom je er bij als ik vragen mag?
Severing in het Engels betekent (af)gescheiden bijv een amputatie van een been... Dat was het eerste wat ik aan moest denken... Dus Nee ik vind het geen leuke naam
Ik vind de naam erg Duits klinken, waarschijnlijk doordat een bekende de Duitse schansspringer zo heet, en ook een beetje 'zeurderig' (bij gebrek aan een beter woord). Niet te apart, maar ook niet echt mooi.
Ik vind t persoonlijk te apart. Ik denk ook gelijk aan Severus Sneep van Harry Pottet, eerlijk gezegd.
Toen ik dit las, kwam deze naam me vaag bekend voor. Even gegoogled, het is een merknaam net zoals philips, samsung etc. severin punt com/nl
Ik moet ook meteen aan het merk severin denken. Daardoor vind ik m niet zo mooi. Maar goed, er heten ook genoeg kinderen Philip(s)..... dus tsja.
Ik vind hem mooi als tweede naam, zou hem zelf niet als eerste naam gebruiken. Ik ben misschien wat vreemd daar in.. heb dat met wel meer namen zoals bv August(in) en Ambrose.
Doet mij denken aan het merk van huishoudelijke artikelen. Maar het is wel een bestaande naam, zie: NVB : voornaam Severin Inderdaad verwant aan de naam van Severus Snape, zie: NVB - verklaring voornaam Severin en klik door naar Severinus.
Doet me denken aan Severide een personage uit een serie die ik volg. Ik zou het in een engelstalig land mooi vinden. Nederlands uitgesproken vind ik het niets en half vernederlandst ook niet...