Hoi Misschien een rare vraag maar staan jullie toe dat jullie kindje drinkt uit een glas van een opa, oma?
Op zich zou het mij bij naaste familie niets uitmaken maar ik ben bang dat ze het dan bij iedereen doet... vandaar dat ik haar dr eigen beker geef als ze dat wil doen
Nee ik niet, zoon heeft zn eigen drinken. Anders wil hij iedere keer en bij iedereen uit t glas drinken.
Ligt aan wie; een slokje sap van oma/opa vind ik geen enkel probleem, maar als een oudtante die we 2x per jaar zien een slokje aanbiedt, vind ik dat wel vreemd. Ligt natuurlijk ook aan de inhoud Maar dochter heeft altijd een eigen beker bij de hand, dus slokjes van anderen zijn sowieso niet erg nodig.
Opa en oma vind ik geen probleem. Mits er geen bier in zit Opa geeft hem ook gerust een kusje op zijn mondje. soms draait mijn zoon net zijn hoofd en dan heeft hij een dikke smakkerd op zijn mond te pakken. Geen enkel probleem. Van tante Toos of ome Piet die je 1 keer per jaar op een feestje ziet zou ik het niet willen.
Ik zou het geen probleem vinden als hij een slokje water of sap uit een glas van familie zou drinken maar ik zou het niet toelaten omdat hij niet alles van tafel hoeft te pakken. Dan pakt hij ook hete thee/koffie/bier en chips/nootjes ed. Heb dit gezien bij mijn nichtje toen ik zelf de visite was en vond het erg irritant. Ze at zo de helft van mijn taart op die op tafel stond en stak haar hele hand in mijn glas water.
Wij hebben altijd een eigen beker mee voor Chloë, ze kan nog niet uit een gewone beker drinken. Maar wil soms wel een slokje thee van mij en dat mag. Ze mag van mij ook wel bij een ander familielid uit het glas drinken als er iets van water of sap in zit.
Gatver ik vind dat echt not done. Hier heb ik dl al "geleerd" dat alles op tafel niet van haar is en dus afblijven. Wat ze wil kan ze krijgen. Eerst wijzen en ik pak het voor haar.
Hier het omgekeerde inderdaad. We hadden een verjaardag en wij geven dochter duidelijk aan wanneer ze genoeg gesnoept heeft. Kregen we van iedereen te horen dat ze het zielig vonden en dat we haar maar moesten laten . Ik heb ook zo'n hekel eraan als kinderen maar blijven eten en een hand in iemands glas steken vind ik helemaal raar. Dus mijn antwoord voor de overige gasten was: ja nu vinden jullie dat schattig maar als ze zich met 5 jaar nog zo vol schranst en geen manieren kent vinden jullie dat niet meer zo schattig en praten jullie er achter mijn rug om over dat ik mijn kind maar beter moet opvoeden . Het was gelijk stil en iedereen had ineens begrip voor onze rem en in hun ogen stenge beleid...... ik noem dat opvoeden overigens
On topic: hier vind ik een slokje uit oma's of opa's glas niet erg als het eens zo uitkomt, maar niet voor de leuk.....:
Bedankt voor alle reacties. Trouwens hele goede tips waarom jullie het niet doen. Kleine mensjes moeten het leren anders gaan ze los
nee vind dat vies als ze bij anderen uit het glas drinken (op de mond kussen ook). Mag alleen bij mensen uit ons gezin dus papa/mama/broer/zus