drinken uit eigen glas

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Lilians, 16 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lilians

Lilians Lid

16 mei 2014
    25
    0
    1
    NULL
    NULL
    Hoi
    Misschien een rare vraag maar staan jullie toe dat jullie kindje drinkt uit een glas van een opa, oma?

2. leeuw86

leeuw86 Fanatiek lid

10 nov 2009
    4.523
    0
    0
    Ja hoor.. Maar ligt er wel aan wat er in zit

3. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    Op zich zou het mij bij naaste familie niets uitmaken maar ik ben bang dat ze het dan bij iedereen doet... vandaar dat ik haar dr eigen beker geef als ze dat wil doen

4. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Als er water in zit prima maar cola etc nee dan niet

5. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

20 nov 2013
    4.614
    1.155
    113
    Nee ik niet, zoon heeft zn eigen drinken. Anders wil hij iedere keer en bij iedereen uit t glas drinken.

6. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

8 jul 2009
    7.504
    139
    63
    Ja hoor, maat hij moet ook maar leren dat t niet ALTIJD kan, dus niet bij iedereen uit t glas.

7. MamaVanAnne

MamaVanAnne Fanatiek lid

21 jul 2013
    1.164
    0
    36
    NULL
    NULL
    Nee, niet zomaar bij een ieder uit glas. Dadelijk heeft degene koortlip ofzo..

8. Purk

Purk Fanatiek lid

19 nov 2013
    3.189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ligt aan wie; een slokje sap van oma/opa vind ik geen enkel probleem, maar als een oudtante die we 2x per jaar zien een slokje aanbiedt, vind ik dat wel vreemd.
    Ligt natuurlijk ook aan de inhoud ;) Maar dochter heeft altijd een eigen beker bij de hand, dus slokjes van anderen zijn sowieso niet erg nodig.

9. Mango88

Mango88 Niet meer actief

Opa en oma vind ik geen probleem. Mits er geen bier in zit :D
    Opa geeft hem ook gerust een kusje op zijn mondje. soms draait mijn zoon net zijn hoofd en dan heeft hij een dikke smakkerd op zijn mond te pakken. Geen enkel probleem.

Van tante Toos of ome Piet die je 1 keer per jaar op een feestje ziet zou ik het niet willen.

10. tuc

tuc Niet meer actief

In principe alleen bij mij want ik drink water en de rest meestal frisdrank

11. NienT

NienT Bekend lid

12 mei 2012
    622
    56
    28
    Ik zou het geen probleem vinden als hij een slokje water of sap uit een glas van familie zou drinken maar ik zou het niet toelaten omdat hij niet alles van tafel hoeft te pakken. Dan pakt hij ook hete thee/koffie/bier en chips/nootjes ed.
    Heb dit gezien bij mijn nichtje toen ik zelf de visite was en vond het erg irritant. Ze at zo de helft van mijn taart op die op tafel stond en stak haar hele hand in mijn glas water.

12. Blemma

Blemma Fanatiek lid

11 mrt 2013
    2.472
    16
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige in de wijk
    Wij hebben altijd een eigen beker mee voor Chloë, ze kan nog niet uit een gewone beker drinken.
    Maar wil soms wel een slokje thee van mij en dat mag. Ze mag van mij ook wel bij een ander familielid uit het glas drinken als er iets van water of sap in zit.

13. kwebbel17

kwebbel17 Niet meer actief

Gatver :$ ik vind dat echt not done. Hier heb ik dl al "geleerd" dat alles op tafel niet van haar is en dus afblijven. Wat ze wil kan ze krijgen. Eerst wijzen en ik pak het voor haar.

14. Snoeki

Snoeki Fanatiek lid

30 jan 2014
    2.334
    258
    83
    Hier het omgekeerde inderdaad. We hadden een verjaardag en wij geven dochter duidelijk aan wanneer ze genoeg gesnoept heeft. Kregen we van iedereen te horen dat ze het zielig vonden en dat we haar maar moesten laten :$. Ik heb ook zo'n hekel eraan als kinderen maar blijven eten en een hand in iemands glas steken vind ik helemaal raar.

Dus mijn antwoord voor de overige gasten was: ja nu vinden jullie dat schattig maar als ze zich met 5 jaar nog zo vol schranst en geen manieren kent vinden jullie dat niet meer zo schattig en praten jullie er achter mijn rug om over dat ik mijn kind maar beter moet opvoeden;) . Het was gelijk stil en iedereen had ineens begrip voor onze rem:p en in hun ogen stenge beleid......:cool: ik noem dat opvoeden overigens:)

15. Snoeki

Snoeki Fanatiek lid

30 jan 2014
    2.334
    258
    83
    On topic: hier vind ik een slokje uit oma's of opa's glas niet erg als het eens zo uitkomt, maar niet voor de leuk.....:;)

16. Lilians

Lilians Lid

16 mei 2014
    25
    0
    1
    NULL
    NULL
    Bedankt voor alle reacties. Trouwens hele goede tips waarom jullie het niet doen. Kleine mensjes moeten het leren anders gaan ze los ;)

17. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.363
    17.282
    113
    nee vind dat vies als ze bij anderen uit het glas drinken (op de mond kussen ook). Mag alleen bij mensen uit ons gezin dus papa/mama/broer/zus

18. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Nee daar heeft hij zijn eigen beker voor :)

19. Lilians

Lilians Lid

16 mei 2014
    25
    0
    1
    NULL
    NULL

Mee eens.

20. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Zou t geen ramp vinden bij naaste familie of mn beste vriendin. Maar denk dat t amper voorkomt.

Deel Deze Pagina