Op het kinderdagverblijf hier hebben ze momenteel het thema "Dit ben ik" en om de beurt mogen de kinderen de ik-doos vullen met hun eigen spulletjes. Donderdag is mijn zoon aan de beurt, en ik vroeg me zomaar af wat jullie (met je peuter/kleuter) hierin zouden doen. Ze pakken het in de groep uit en het kindje mag er iets over vertellen. Ik (wij) heb nu: - 2 voorleesboeken die favoriet zijn - 1 boekje met foto's van opa's/oma's en andere familie - zijn twee hondjesknuffels die hij overal mee naartoe neemt - z'n lievelingsauto - en een cd die hij praktisch mee kan zingen. Maar hier twijfel ik nog over omdat het een christelijke cd is. Ik weet niet of ze dat willen. Het allerliefst speelt hij met z'n duplotrein maar dat is een beetje omslachtig om die mee te nemen. Ik ben benieuwd wat er in jullie doos zou zitten en in hoeverre je kindje dat zelf zou kiezen!
Onze meiden hebben dit gehad op de basisschool, dus waren wel wat ouder. Maar er zaten babyfoto's in, lievelingsknuffel, speentje, eerste pakje, eerste schoentjes.
Ik zou die cd ook gewoon doen, dat hoort toch bij hem/jullie? Jammer dan als ze dat niet zouden willen, dan moeten ze zo'n opdracht niet geven. En misschien kun je er een foto in doen van zijn duplotrein of een foto waarop hij met zijn duplotrein speelt? Afhankelijk van de leeftijd (maar ik denk dat ze zo'n opdracht alleen geven aan de kinderen die oud genoeg zijn?), zou ik mijn kind zelf laten kiezen wat er in gaat. Geen idee wat ze op die leeftijd zouden hebben gekozen...ik denk hun slaapknuffel, een boekje en een of meerdere foto's oid?
Ik vind dat je al leuke Dingen hebt gekozen. Ik weet niet of hij zelf kan of wil kiezen? Ik zou die cd juist wel doen. Lijkt me niet dat ze dat niet willen. Dat hoort toch ook bij je zoontje? Juist belangrijk dat ze al jong leren dat dat gewoon gezegd mag worden en dat ze er voor uit komen.
Dan gaat de cd gewoon mee, jullie hebben gelijk! Het is inderdaad een cd van Elly en Rikkert Ik ga z'n laarsjes er ook nog in doen en z'n bal. Dat vind hij ook altijd leuk om mee te spelen. Ik laat hem zelf een auto/ander speelgoed kiezen. Verder is het nog lastig om uit te leggen zodat begrijpt wat ik precies bedoelt. Hij is één van de jongsten van de groep.