Het is echt vreselijk voor die kleintjes, die warmte. Hier een airco die ik van tevoren in Lisa's kamer heb aangezet, van 31 graden werd het 27/28 graden en nu ligt ze er een uurtje te slapen en is het 29 graden. Scheelt toch een beetje. Haar haar is telkens helemaal nat van het zweet en ze voelt helemaal klam aan, maar doet het verder eigenlijk wel prima. Alleen 's avonds bij het naar bed gaan huilt ze heel erg, ik blijf er dan wel bij, maar ze moet er toch even doorheen en dan slaapt ze vervolgens wel goed, we moeten er dan nog wel een keer of 2/3 even heen, maar dan slaapt ze zo weer verder. Dat was zonder die warmte trouwens ook. Lisa ligt te slapen in een romper, ik zou haar het liefst alleen in haar luier in bed leggen, maar dat is een beetje lastig met de sonde. Voordeel is wel dat ik weet dat ze genoeg vocht binnen krijgt
Arme meid, tis nog steeds een drama. Die paar koelere dagen ging het super, maar gisteravond was het weer krijsen en volledig over d'r toeren gaan. Ben tot 11 uur in de weer geweest met d'r, toen viel ze eindelijk snikkend en sniffend in slaap. Echt, m'n hart breekt als ze zo overstuur is. Kreeg van een kennis nog een tip, om de onderkant van de voetjes in te smeren met pure alcohol. Vind dat eigenlijk een beetje een eng idee maar het schijnt te helpen. Die kennis is een Indonesische vrouw, en 'dat soort mensen' (sorry, das echt niet generaliserend bedoeld, maar hoop dat jullie me snappen) heeft toch wel vaak dit soort tips die je nooit bedacht zou hebben maar die wel echt helpen weetjewel. We gaan maar weer kijken wat de dag ons brengt. Ben bang dat dit voor ons drietjes een lange zomer wordt... Trouwens, snoopy, wat een mooie namen, Eva en Lisa. Stonden beide erg hoog op ons lijstje van namen voordat Rosalie geboren werd. Uiteindelijk zijn ze het net niet geworden, maar ik vind ze nog steeds erg mooi. Grappig dat jouw dochters beide namen hebben die ik zo mooi vind 8)
ik leg een vochtige hydrofile luier over haar lijfje en dan valt ze in slaap. ze heeft verder aleen een luier met broekje aan en wil geen laken of niks....
Heb ik ook geprobeerd inmiddels, vochtige doeken, een nat slabbetje, niks helpt helaas... Gewoon maar kijken hoe het loopt en 'go with the flow', ritme is nu ver te zoeken maar we moeten de zomer gewoon maar door zien te komen en dan is daar moeder winter om ons te verlossen
Ik leg Indy 'savonds niet gelijk op haar eigen kamertje, maar in de hal, waar het koel en donker is. Pas tegen een uurtje of 10 nadat ik boven alles tegen elkaar heb opengezet til ik haar naar boven toe.