hoi dientje, heb je foto's bekeken, wat een leuke hond zeg! als we voor een jr zouden gaan kijken is het idd zo één. dus niet de parson jack russell. Leuk om zo'n positief bericht van je te horen. Het is voor ons idd heel belangrijk dat het ras als kenmerk heeft goed met kinderen om te kunnen gaan (net zo belangrijk als voor jou waarschijnlijk ) Daarnaast ook dat het een ras is dat er bekend om staat goed en consequent opgevoed te kunnen worden. ik denk dat dat laatste natuurlijk voor een groot deel aan jezelf ligt. ik heb ook het idee dat de jack russell een erg prettig gezelschap is, mits je het consequent opvoed en er erg veel tijd en energie in steekt... Is jouw jr erg druk en blaft hij veel? dat is natuurlijk wel een karaktertrekte van die honden he.... Groetjes!
Ja het is idd belangerijk dat ze goed met kinder om kunnen gaan, ze staan er wel bekend om dat ze goed om kunnen gaan met kids alleen ik denk toch dat die van mij een tikeltje jaloers gaat zijn. Maar hij moet gewoon ook veel aandacht krijgen dan komt het denk ik wel goed. Voor jou zou het denk ik wat gunstiger zijn want als je hem b.v nog haalt voor je gaat bevallen dan is de jr zelf nog een pup en dan kan ze makkelijker wennen. Mijn jack blaft wel veel om de kleinstje geluidjes maar het is wel een goede waak hond Verder is hij binnen lekker rustig als hij maar een kauwbot heeft en buiten leeft hij zich helemaal uit! Groetjes nandine
Zoals je al schrijft, is het na de bavlling niet handig om een hondje op te voeden. Je dacht toch niet dat je in een paar weken je hond zo opgevoed hebt, dat je daarna alle aandacht aan je baby kan besteden? Als je tips wilt hebben, dan heb ik wel een paar. Lees eerst de topic over de 3 katten die n nieuw huisje zoeken maar es door. Ga vervolgens dan es kijken welk hondenras echt bij een gezin met een klein kindje past. Ga met dierenartsen praten. enz Mijn haren worden bijna grijs van alle mensen die snel nog even een hondje willen hebben vlak voordat ze gaan bevallen. Echt de minst handige tijd om een hondje in je gezin op te nemen. Een kind is al zo moeilijk en zo onwijs aanpassen en dan nog es een extra stoorzender erbij (de hond). Het hebben van een baby is ook leuk, lief en geweldig, maar moet je echt niet onderschatten. En het komt mij voor alsof je je verveling probeert te verdrijven met een jong hondje. Nou een jong hondje is inderdaad schattig en leuk, maar ook een hele drukte en heel veel werk. Ga lekker je huisje klaar maken voor je kindje ofzo. Je kunt natuurlijk ook die paar maanden vrijwilligerswerk gaan doen.
@ minnie ik vind je reacties best bot. als je goed had gelezen vroeg ik tips voor ideeen om te doen. en Tips voor de rassen. het is volgens mij vreemd dat jij opeens bedenkt dat ik ondoordacht een hond aanschaft. en zoals eerder gezegd zijn we hier al heeel lang over bezig en zitten ook volop in voorbereidingen, en gaf ik al eerder aan dat het geen tijdsinvulling is. dus een beetje voorzichtiger met je conclusies zou welkom zijn.....
Hoi, Als je inderdaad thuis bent is het een goed moment om een pup aan te schaffen, je hebt voldoende tijd om alle aandacht te geven. Ik fok zelf ruwharige JR pups, dus uiteraard weet ik heel veel van dit ras, ik heb ze al 20 jaar. Het is inderdaad wel zo, je moet ze opvoeden, ze hebben leiding nodig, als je dit goed doet heb je een fantastische gezinshond.Daarom is het zo belangrijk om er tijd in te steken.Wij hebben er 8 en twee(straks drie) kinderen, en dat gaat prima. Maar ze zijn goed opgevoed, ook de kinderen haha. Ze zijn niet druk.Wil je meer weten mag je mij een PB sturen.Ik heb trouwens geen pups nu, maar ik kan je misschien wel adviseren of adresjes geven. groetjes Patricia. Oh ja, kijk wel uit waar je een pup aanschaft, er wordt veel gefokt en veel zijn onbetrouwbaar.
He meis, Ik heb nog even een aanvulling op het JR ras. Mijn schoonzusje heeft een JR en een kind van 4 jaar en dat gaat super! Hond en kind zijn onafscheidelijk! Het hondje kan heel veel hebben en is natuurlijk supersnel (haalt kind nooit ). Zoals ik je verhaal lees heb je overal goed overna gedacht! Heel veel plezier met het uitzoeken van een hond! In onze pup zit trouwens ook JR (alleen geen volbloed) ze is geweldig...of had ik dat al gezegd Elmo
Hallo. Wij hebben een bijna 2 jaar oude ruigharige Jack Russell. Ze is heel rustig en lief. Ik ben wel met haar op cursus geweest, vooral omdat het onze eerste hond is en het ons beter leek om wat extra's te leren. Als je nl tegen dingen aanloopt kunnen zij je altijd helpen. Ik was in het begin nogal lief voor haar, op cursus hebben ze me geleerd dat ik veel strenger moet zijn. Ze dagen je nl veel uit. Ik geloof echt dat zonder cursus ik niet zo'n leuk hondje had.... Een slipketting geloof ik niet in. Als je je hond goed getraint hebt, heb je dat niet nodig. En de bench was een nachtmerrie, mand werkt prima. Die van ons in geen engeltje, maar wel een heel gezellig maatje! Ik begrijp dat jullie er al goed over nagedacht hebben. Vergeet niet dat als je straks een kleine hebt, je waarschijnlijk met een puberende hond zit.... Als je een pup aanschaft denk er goed om dat je ook kijk naar het karakter van paps en mams. (ps: ik heb wel eens gehoord, dat een ruwharige jack een liever karakter heeft dan een gladde, misschien dat iemand dat weet?) Heb een paar foto's van onze Demi in mijn album gezet. Liefs Petra
wij hebben ook een jackrussel teefje van nu bijna 10 maand en het is een schat! We zijn wel met haar naar puppycursus geweest en daar mocht je niet eens komen met een slipketting Die cursus heeft goed geholpen.. - ze kan de standaard commando's (zit,lig enz.) - ze gaat naar de mand als dat moet - als ze los is en je roept haar dan komt ze ook - ze blaft weinig.. ze gromt wel vaak als ze mensen voorbij ziet lopen maar echt blaffen doet ze weinig. Verder is het gewoon echt een knuffeldoos... ze ligt altijd bij me, of bij me voeten of in me nek... als we even weggaan dan gaat ze meestal gewoon slapen ( want als ze ons niet heeft horen aankomen zien we haar altijd op de bank liggen) ze is altijd super enthousiast als we thuiskomen Als de baby straks komt dan zorgen wij er juist voor dat de kraamvisite als eerste de hond begroeten en dan de baby.. want anders gaat ze wel jaloers worden (dit is ons geadviseerd door verschillende mensen) en de eerste luier moeten we haar geven (laten ruiken) en verder betrekken we de hond overal bij.. Ik vind het echt super leuke hondjes!
Nou ik zit ook al sinds week 20 thuis dus kan er over meepraten De dagen kunnen inderdaad lang zijn! Wat te doen? Tja dat ligt er aan hoe je je voelt en wat je leuk vind. Ik zit thuis vanwege lichamelijke klachten dus bij mij word de dag ook bepaald door verplichte rust momenten. Voor de rest; op het forum hangen, ik heb een kastje geschilderd voor de babykamer, een kist geschilderd, tekeningen voor aan de muur gemaakt, en lijstjes geschilderd, af en toe wat huishoudelijke klusjes en last but not least de hond uit laten! Wat de pup betreft...... Ten eerste is het ontzettend leuk. Maar ook veel werk, als je hem goed wilt opvoeden tenminste. Onze Luka (LAbraodr van nu 14 maanden) had veel last van haar darmen in het begin en dat betekende iedere 2 uur eruit, ook 's nachts. Ze deed het ook wel op een krant maar ik wilde haar snel zindelijk hebben dus ging ik er uit! De eerste maanden draaiden helemaal om haar (net als met een baby ) je moet aan elkaar wennen, elkaar leren kennen en vertrouwen en dan moet zo'n pupje ook nog zoveel leren. Stel je haalt nu een pupje van 8 weken dan is ie als je gaat bevallen dus ongeveer 28 weken. Dat is nog erg jong hoor, en volgens mij hebben jack's best een hoop energie dus moet je er op uit. OOK als je 34, 38, 40 weken zwanger bent en misschien niet meer zo fit als nu....... En je man/vriend heeft een drukke baan zeg je. Hoe gaan jullie dat doen in de kraamtijd? Ik ga je absoluut niet zeggen wat je moet doen hoor maar ik persoonlijk zou afwachten hoe het gaat met straks een baby in je leven. Wat ik in ieder geval zou doen nu je zo lekker de tijd hebt is je verdiepen in raseigenschappen van verschillende honden. Wat wil je? Veel bewegen? Hondensport? En verder, op zoek naar goede fokkers, soms zijn er wachtlijsten (en Jack's zijn erg populair dus overal te krijgen maar dat wil niet zeggen dat elke fokker goed met zijn teefjes omgaat). Waar in de buurt kun je een cursus doen? Soms zijn daar ook wachtlijsten dus is het handig om terwijl je wacht op je pup je alvast in te schrijven. Kortom, ga je lekker inlezen over wat het betekent om een hond te hebben! Veel succes met je beslissing!
Hoi, Een pup kost erg veel tijd en jack's hebben heel veel energie. Is niet een hondje die je een dagje in huis kan laten zitten zonder met hem een stuk te zijn gaan wandelen. Verder moet je ook bedenken dat ze heel erg verharen en het zijn stekelhaartjes die overal in blijven zitten. Als ik jou was zou ik wachten tot na je bevalling. Zeg niet dat je het niet moet doen maar als ik zie hoe druk ik was met onze pup.. zindelijk maken is niet iets van 2 a 3 weken maar soms wel langer. Wij hebben zelf een dwerg schnauzer dat vind ik echt de perfecte hond maar das ieder zijn mening.
hoi female, zoals hierboven, het is erg druk hoor,lijkt mij. ik zou je het ook afraden om nu aan een pup tebeginnen en pas na de bevalling en dan heb ik het over pas na een jaar of zelfs langer want dan is het ook druk met een kleinjte. nadat je je kindje hebt gekregen en alles op orde hebt enzo. als je je hondje en kindje lief hebt en alle aandacht wilt geven is het ecth aan te raden om het afzonderlijk van elkaar op te voeden hoor. een pup is pas een beetje goed opgevoed zodra ze een jaar of 1,5 zijn gem. genomen. die tijd heb je nu niet. en aangezien je je er heel erg in hebt verdiept en het geen tijdverdrijfs keuze is zou ik dus gewoon ff wachten je wilt een leuk en lief beestje, toch!? gr saskia ps ik spreek uit ervaring hoor heb zelf een kruising labrador/rotweiler en nu een kleintje en het kost allemaal veel tijd, daarnaast heb je ook je huishouden nog!
Mocht je de pup nemen voor je gaat bevallen zou ik je idd ook adviseren om de kraamvisite eerst de hond te laten begroeten. Dit hebben wij ook bij onze staff laten doen toen onze dochter geboren was en ze is nooit jaloers geweest.Ook hebben we haar meteen na de geboorte(toen de kraamhulp weg was en alles rustig)op het bed naast onze dochter gezet en haar laten ruiken,ze heeft onze dochter toen gelijk geaccepteerd ookal was ze al 10 jaar ons kindje! Ze konden super goed overweg met elkaar zo lief om te zien.Helaas hebben we haar vorig jaar maart in moeten laten slapen.Onze dochter heeft daar heel veel verdriet van gehad. Nu hebben we weer een pup en zoals je kan zien is ons zoontje ook nog erg klein.Het is idd druk,ik zou je ook zeker een bench aanraden dan heeft de pup zijn eigen plek,het is lekker als je hem er even in kan doen ook voor de pup zelf! Veel succes met het maken van je keuze! Liefs Claudia