tips voor dochter die haar flesjes melk beu is...!

Discussie in 'Voeding' gestart door frummeltje31, 10 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. debq

debq Fanatiek lid

10 mrt 2010
    3.797
    761
    113
    De kindjes die rond 10 maanden geen avond fles meer krijgen, worden die 's nachts dan niet wakker? Laatst hadden we een keer laat avond eten gegeten, waren rond 18.45 uur pas klaar, toen hebben we Quincy geen fles meer gegeven, doen jullie dat dan zo of op een 'normalere' tijd eten en dan niks meer?

2. nonnie26

nonnie26 Niet meer actief

mijn buurmeisje beweert dat ze van het cb ook de tip heeft gekregen want haar dochtertje drinkt nu geen melk meer want dat lust ze niet! ze wil alleen nog maar yogidrink want dan had ze toch iets binnen aan zuivel en vervolgens heeft cb dat goed gekeurd zegt ze, haar dochtertje is trouwens pas 8,5 mnd :$:cool:

on topic:
    hier al op 2 voedingen
    in de ochtend pap uit een bordje 200cc of broodje met beker melk 100cc
    in de middag, snee brood met 150cc uit beker
    en dan joghurt/kwark als toetje ongeveer 100cc

3. nonnie26

nonnie26 Niet meer actief

hier werd mij geadviseerd om de hoeveelheid kwark of joghurt na het eten te vergroten zodat het toetje de fles vervangt zeg maar, dus eerst kreeg onze meid 50cc aan toetje en nu dus 100cc aan toetje..
    en nee ze word niet wakker wij eten om 18.00 en dna is het tussen half 7 en 7 even spelen of in bad en dan naar bed en dan slaapt ze dus van 19.00 tot half 9 in de ochtend..

4. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis

ja jogie.... mijn dochter houd echt niet van melk dus kreeg ik deze tip... en natuurlijk pure yoghurt en kwark... kaas op brood en dat soort dingen... ze drinkt vanaf haar 10e maand dus elke ochtend een beker Yogie.... ben er zelf ook mee groot geworden hoor:p

5. frummeltje31

frummeltje31 Fanatiek lid

16 sep 2009
    2.158
    110
    63
    och heerlijk al die tips.... ben er erg blij mee... dan kan je toch ook een beetje uitproberen en afwisselen zeg maar, :D

Mijn dochter slaapt ook gewoon door zonder laatste fles. Dat is eigenlijk gewoon uitproberen. Heb hem wel aangeboden, maar ze dronk maar 30cc. Dus geeft ze aan dat ze genoeg heeft en wil ze ook niet iets anders. Maar nu moet ik zeggen dat Eva heel duidelijk dingen aangeeft. Dus nu is het voor mij duidelijk dat ze niet meer wil, :D

6. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    oh dat vast hoor, maar vind het echt heel erg raar dat het cb zulke adviezen geeft.. (maar goed, dat doen ze wel vaker.. heb vorige week dan ook een officiele klacht ingediend tegen verpleegkundige hier op het cb).

7. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.256
    4.486
    113
    Wij eten altijd rond de klok van 17 uur en hier krijgen ze om 19 uur voordat ze naar bed gaan nog wat drinken en wat lekkers.
    Vaak willen ze dan karnemelk met ranja (prima vervanger van de yogidrink ;)) en de ene keer willen ze een plak ontbijtkoek en de volgende keer een snoepje of toch nog een plak brood of het toetje wat ze na het eten niet wilden.

8. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis

tja vind het niet zo'n raar advies hoor... wat is er mis met Yogie dan? lijkt me gezonder dan die gore pyamapapjes.... waar de helf ervan vol suiker zit... in Yogie zit ook suiker maar echt niet in de helft van een pak.... maak me nooit zo druk om dat soort dingen.. het gaat erom dat je het voedingspatroon over de hele dag in balans hebt... een beker yogie is dan echt geen crime hoor.... en ze vind het heerlijk!

9. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    karnemelk gaat er hier ook niet in, vind dat zelf ook ontzettend goor.. netzoals melk.... brrrr... mijn oudste drinkt heel graag melk net als haar papa.... zal mijn jongste de afgruw van melk wel van mij hebben geerft :p

10. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis

oh en trouwens de adviezen van ze gaat mij het ene oor in en de andere weer uit hoor als ik er zelf niet achter sta... kom er enkel voor prikjes wat ook weer bijna gebeurd is.... ze hebben ons eens een heel fout voedingsadvies gegeven over de flesvoeding van mijn eerste dochter die toen nog een klein babaytje was.... ben toen zo ontzettend kwaad geworden nadat de kinderarts mij vroeg waarom ze zulke grote flessen krijgt? was dus het advies van de cb verpleegkundige... zo stom als ik ben heb ik dat opgevolgd, was net mama en onze dochter is na de geboorte heel ziek geweest en lag 3 weken op de kinderafdeling helemaal alleen afgezonderd ivm infectiegevaar voor andere kindjes... het was vreselijk dus ik wilde alles doen om haar te laten aansterken....

ben vanaf toen ook nooit meer naar het cb gegaan en heb dat bij het laatste bezoek ook gezegd, kom alleen nog voor prikjes en verder niet meer... vraagt ze ook no"g: en wat is daar de reden van? tssss... nu ze bijna 3 is komen er testjes aan maar die worden door de kinderarts afgelegd..... anders liet ik het bij mn huisarts doen.... vind dat CB echt helemaal niks.. ze hebben altijd wel wat te zeiken en achteraf heb je je onnodig zorgen gemaakt...

11. adi

adi Niet meer actief

dat is toch dat spul met 0% vet?

Daar heeft een baby van 10 maanden toch niks aan voor zijn belangrijke zuivel-vet behoefte?

12. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    nee hoor... geen light product... gewone Yogie drink.. met vet en alles erin.... enne ze is nu al bijna 2 en zo gezond als wat hoor :p

dat compenseer je weer met andere gezonde dingen..... kon niet anders aangezien ze melk echt weigerde... probeerde ik het wel spuugde ze het zo weer uit of ging kokhalzen totdat het er weer uitkwam... vanaf die tijd wilde ze ook niet meer uit een flesje drinken maar uit een rietjesbeker....

13. Storm

Storm Niet meer actief

Mijn zoontje ging ook rond die leeftijd de fles steeds weigeren. Het was toen hoog zomer, dus was zijn vocht wel nodig (had ik bedacht). Ik was toen net gestopt met bv dus dacht dat het daar aan lag.
    Kreeg idd ook het advies om pap te gaan geven, maar dat bliefde meneer niet (nog steeds niet).
    Melk in tuitbeker werd net zo hard geweigerd, dus toen de gewone beker maar gepakt. Dat was hier de truc. Die was zo interessant dat hij spontaan weer beter ging drinken. Niet alleen zijn melk hoor, alles.
    Dus hier steeds afgewisseld met beker, tuitbeker en fles.
    Inmiddels is ie zo zinnig dat hij de warme melk in de fles wil en koud uit een beker. Tja, ieder zijn ding toch....

14. frummeltje31

16 sep 2009
    2.158
    110
    63
    het is af en toe gewoon dingen uitproberen, daar ontkom je niet aan! We gaan gewoon lekker uitproberen en we zien het wel. Zou ik haar ook al een grote danoontje mogen geven? Ze krijgt nu kleintjes en eigenlijk wil ze graag meer, maar wellicht kan dan de fles van 's avonds komen te vervallen...

15. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ik vind het wel een apart advies, maar dat ben ik. En in Yoghi zit enorm veel suiker (las net op internet per pak net zoveel als een fles cola) en allemaal kunstmatige zooi.. er zit waarschijnlijk niet eens aardbei in maar kunstmatige aardbeiensmaak en kleurstoffen. Het is geen crime, helemaal niet.. maar dat het cb zoiets adviseert vind ik gewoon raar. Geef dan gewoon een extra schaaltje yoghurt. Of zoals eerder aangegeven wat yoghurt of karnemelk met wat roosvicee erdoor.

En verder neem ik die adviezen ook niet meer serieus. Die vrouw heeft me nu al voor de zoveelste keer gezegd dat ik mijn dochter of zoon best yoghurt mag geven, ze hebben allebei kma en mijn dochter zou daar zelfs door op de seh terecht kunnen komen wanneer ik niet beter wist.. maar ze blijft maar stug volhouden, vandaar ook mijn officiele klacht.

16. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    ja die zijn daar niet wijs bij het CB... neem ook nooit meer klakkeloos wat aan van ze...

17. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    verplaatst naar 'voeding'

18. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.232
    7.278
    113
    Vrouw
    Brabant
    Je kan ook zelf 'yoki' maken: melk, yoghurt en roosvicee. Lisa krijgt dit vanaf 8,5 maand. Was er niet helemaal blij mee, maar goed, alles beter dan de sonde die ze had. Ze vindt melk gewoon niet zo lekker en nu krijgt ze wel voldoende zuivel binnen. Eva houdt trouwens ook niet van melk, vanaf 10 maanden kreeg zij dezelfde yoghurtdrink (maar dronk ook nog aan de borst). Eva drinkt nu nog steeds geen melk, nu altijd iets van milk & fruit. Lisa laatst trouwens ook, papa had de bekers per ongeluk omgewisseld ;).

19. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.232
    7.278
    113
    Vrouw
    Brabant
    De kinderarts vond het trouwens ook prima. Toen Lisa 10 maanden was had ik gevraagd of ze ook yoki mocht en ze vond het prima, al hebben ze liever niet dat ze teveel wennen aan zoet inderdaad. Maar zolang ze onze zelfgemaakte yoghurtdrink lekker vindt, krijgt ze dat gewoon.

20. frummeltje31

16 sep 2009
    2.158
    110
    63
    oh dat is ook slim zeg!!! Die ga ik onthouden, dat scheelt toch weer een hoop suiker!!! Thanks!:D

Deel Deze Pagina