tips voor dochter die haar flesjes melk beu is...!

Discussie in 'Voeding' gestart door frummeltje31, 10 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. debq

debq Fanatiek lid

10 mrt 2010
    3.797
    761
    113
    Ik geef Quincy af en toe van die toetjes voor vanaf 6 maanden, dat is met opvolgmelk en zijn iets groter als de kleine danoontjes...

2. adi

adi Niet meer actief

Bedoel je die van olvarit e.d.?

Die zijn niet van opvolgmelk, maar van gewone yoghurt. Een vriendin van mij heeft dit nagevraagd bij nutricia. Ze zijn niks anders dan alle andere zuiveltoetjes, alleen vraag ik me altijd af waarom ze niet in het koelvak moeten staan in de supermarkt.

3. frummeltje31

frummeltje31 Fanatiek lid

16 sep 2009
    2.158
    110
    63
    even een update van ons kleine meisje:

ze eet nu 's ochtends een bordje pap, vanochtend een half bordje, en een halve fles. 's middags een boterham en daarna nog yoghurt, zonder zoetgemaakt, vindt ze heerlijk (zij liever als ik haha). 's avonds moeten we nog ff kijken, als zij in principe 's ochtends haar pap goed blijft eten en 's middags haar yoghurt of melk (wil ook een beker melk gaan proberen), dan laat ik de avondfles vallen, want die wil ze gewoon ook echt niet meer. Krijgt ze gewoon lekker een groter toetje en dan komt ze ook aan haar melkproducten.

Af en toe misschien een scheutje door haar fruit heen ofzo... ik bedoel als ze af en toe iets minder krijgt op een dag is toch ook niet erg??

En verder krijgt ze natuurlijk via haar normale schema, haar fruit, roosvicee, groentehapje, en soepstengels of koekje... (ze vind soepstengels errug lekker)...

Dus gaat vooralsnog heel goed!!!!

4. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Fijn!

5. Juttel

Juttel Actief lid

29 apr 2009
    422
    2
    0
    Friesland
    Hier gaf de kinderarts ons de tip voor als zoonlief te weinig melk (= dus calcium) zou krijgen om dan kaas te geven en dan bij voorkeur 5 gram gruyere of parmezaanse kaas. Deze hoeveelheid staat namelijk gelijk aan een fles melk!
    Ook vertelde ze dat in yoghurt niet zo veel calcium zit als in melk...
    Wie weet heeft er iemand hier iets aan.

6. frummeltje31

frummeltje31 Fanatiek lid

16 sep 2009
    2.158
    110
    63
    thanks!!!!

7. Dag

Dag VIP lid

2 aug 2007
    7.270
    0
    0
    Secretaresse
    Midden van het land
    hallo,

Hoeveel drinken jullie kindjes dan ongeveer naast alle zuivelproducten?
    ik krijg Esmee niet echt aan water of thee e.d. ...

Deel Deze Pagina