Tips voor doorslapen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door PollyBaby86, 3 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nacho

Nacho Fanatiek lid

3 jun 2015
    2.369
    9
    38
    Vrouw
    Baby & Mama Coach
    Houten
    Ik denk dat TS zelf wil doorslapen haha! Zou ik ook wel willen, maar ik wacht al even... Ik ga ook eens kijken of huid op huid meer ontspant. Meestal rond etenstijd slaapt ons kleintje het moeilijkst in.

2. kkatinka

kkatinka Actief lid

6 aug 2014
    340
    5
    18
    Wauw sorry ik kan hier met mijn hoofd niet bij... Wees blij en volg je kind

3. kkatinka

kkatinka Actief lid

6 aug 2014
    340
    5
    18
    Dit

4. Candle26

Candle26 Niet meer actief

Haha oh dan net iets verkeerd gelezen.. Maar als baby goed slaapt, slaapt mama ook goed! ;)

5. username

username Fanatiek lid

7 aug 2014
    2.917
    192
    63
    NULL
    NULL
    Mee eens. Tel je zegeningen zou ik zeggen. Ik snap dat je liefst door zou slapen hoor, maar je wilt wel heel veel heel snel. En de manier waarop is niet zo handig.

6. Bailey1989

Bailey1989 Niet meer actief

+1 niet om vervelend te doen maar ik wilde dat mijn zoontje zo sliep!

7. Moffel

Moffel Actief lid

26 aug 2011
    187
    1
    18
    Pff, ik word hier ook en beetje kriebelig van.....
    Dit hoort er nou eenmaal bij. Hij doet het SUPER!

Ieder kind is anders. Mijn dochter sliep als een roos, nooit problemen mee gehad. Mijn zoontje is 14 maanden en slaapt nog steeds niet door. Dikke pech voor ons, maar wij volgen hem gewoon. Het zal vanzelf over gaan :)

Pak je rust op de momenten dat hij slaapt, dan kun je niet meer moe zijn.
    En als je weer gaat werken, pak je wat meer slaap in het weekend.
    Je kleintje gaat vanzelf langere rukken maken, alles op zijn tijd!

8. Maartt

Maartt Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.843
    725
    113
    Ts als je de gouden tip krijgt houd ik mee aanbevolen! ghehe..

Hier was het weer feest vannacht. Wallen tot op m'n knieën al maanden en de komkommers zijn niet aan te slepen om mezelf een beetje toonbaar te krijgen hahahaha!

9. X11

X11 Fanatiek lid

8 jul 2015
    1.768
    1
    0
    Je wilt het blijkbaar niet horen, maar die tip is er niet. Kun je geirriteerd doen als mensen dat zeggen, maar zo is het nu eenmaal.
    En beter tot rust komen van 1 langere ruk? Dat werkt voor volwassenen idd. Voor baby's werkt dat toch echt heel anders.

10. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    #30 Hippo89, 5 aug 2015
    Laatst bewerkt: 5 aug 2015
    Er bestaat geen manier om je kind door te laten slapen, een kind slaapt door of niet,

Mijn dochter ( de jongste) sliep perfect, tot ze 8 maanden was, toen begonnen de drama nachten, tot afgelopen juni, dus 12 maanden lang was zij elke nacht wakker, van 22.00 tot 00.00 was het krijsen, en daarna van 02.00 tot 06.00 ook krijsen, alleen maar krijsen en niet stil te krijgen, soms zo hard dat de andere kinderen ook wakker werden en we om 04.00 met ons allen in de kamer zaten terwijl de kinderen naar school moesten om 08.30 die middag bleven ze dan thuis om te slapen.

Wij hebben alles geprobeerd, een fles, een vollere fles, schone luier, extra eten voor Het slapen gaan een toetje, bij ons in bed, etc etc
    Het helpt allemaal niets, wakker is wakker,

Ik zou zeggen count your blessings, je kindje komt zelf in een eigen ritme en dit veranderd zo enorm vaak,

Wil je tips.... Dan kun je alles wel gaan proberen maar dan ben je weken bezig met alles proberen en dan weet je niet of het die ene tip was,.... Of dat het je kindje zijn eigen ritme is geworden,

- vollere fles voor het slapen
    - misschien wel te vol dus kleinere fles voor het slapen
    - de fles indikken met johannes brood pitmeel of rijstebloem
    -een schone luier doen voordat je zelf naar bed gaat
    - als je kindje wakker word in de nacht de speen geven ipv de fles kijken of dit geaccepteerd word
    - de nachtfles afbouwen door van 150 ml naar 120 te gaan, dit drie nachten doen, dan de fles naar 90 weer 3 nachten doen, en zo afbouwen, of de fles verdunnen, 150 ml water met 3 schepjes ipv 5
    - als hij in de nacht huilt om zijn flesje hem gewoon geen flesje geven en elke 5 minuten de speen brengen of een knuffel geven en weer terug in bed leggen.

Er zijn zo enorm veel manieren om een kind iets te leren of af te bouwen, maar je kunt er zo weinig mee, hij is nog maar 2 maanden
    Hij zal in fases komen, sprongetjes krijgen, nachtmerries, je zult zo enorm veel nachten nog wakker kunnen liggen, en elke nacht dat je kunt slapen is er weer 1, mijn oudste 2 zijn 5 en 6 jaar, hun komen ook bij ons op de kamer als ze dorst hebben, als ze pijn hebben, als ze moeten plassen, als ze een nachtmerrie gehad hebben, en dan ben ik blij dat ik daarna weer naar bed kan en ze gewoon weer verder slapen, want er zijn ook nachten waarbij ze niet meer kunnen slapen en ze klaar wakker zijn en elk uur bij je bed staan te zeuren " maaaaaaaam ik kan niet slapen " maaaaaaam ik heb nog steeds dorst" maaaam ik moet weer plassen " maaaaaam ik durf niet alleen naar beneden ;)

Met drie kinderen en de vierde op komst heb ik geleerd dat ik blij moet wezen met elke nacht die ik krijg, en dat als ze dorst hebben ze daarna meteen weer gaan slapen ( nu is dit bij een kind van 5 en 6 natuurlijk redelijk vaak en gebeurd een nachtelijke avontuur maar zelden maar toch )

Ik denk dat je heel blij mag zijn met het feit dat hij na zijn flesje weer verder slaapt.

Maargoed je kunt bovenstaande tips proberen en kijken wat voor jou werkt, maar zoals ik al zei..stel je komt op het laatst bijv met 15 weken aan bij de tip de fles afbouwen en hij slaapt door... Weet je niet of dit nu zijn eigen ritme is of dat dit door het afbouwen komt.

Wel wil je mee geven dat je als je dingen gaat proberen je geen wonderen moet verwachten, het is niet in een week gepiept, je zult echt een aantal weken geduld moeten hebben omdat je je kindje wel de kans moet geven een patroon te herkennen, dus als je elke week of elke 4 dagen iets anders probeert zal het sowieso niet werken.

11. rozebadeend

rozebadeend Niet meer actief

Klopt helemaal. Echt, ts, bereid je voor op nog heeeeeel veeeeeel slapeloze (of onderbroken) nachten, dan kan het alleen maar meevallen.

Ik ben nog steeds niet van de nachtvoedingen af. En als het de nachtvoeding niet is, dan is het wel wat anders.

12. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.812
    5.949
    113
    Vrouw
    Inderdaad!
    Wij zijn hier de babytijd al een tijd lang voorbij.
    Maar dan nog zijn er soms periodes met spokende kindertjes...

Zoals vannacht "mama waar is mijn lampje?" (In je bedje naast je lieverd, maar ik schrik best als je opeens met je hoofdje boven me hangt midden in de nacht:$:D)
    "Mama ik moet plassen" (fijn schatje)
    En zoontje moest huilen. Mahahahamaaaa! (Nooit papa pffff).

Maar gelukkig, het merendeel van de nachten slapen we.
    Het hoort er allemaal bij :)

13. XmoonlightX

XmoonlightX Niet meer actief

Bij 2 maanden is 5 uur achter elkaar slapen, doorslapen.
    Ben met bovenstaande eens.
    Trouwens jbpm kan erg voor krampen zorgen en wordt ip gebruikt bij spugen en niet om door te kunnen slapen

14. Mouster

Mouster Lid

10 mei 2013
    74
    0
    6
    NULL
    NULL
    Hij is twee maanden! En moet nu al perse doorslapen? Mijn zoontje is bijna 6 maanden en slaapt ook nog niet door. Blijkbaar heeft hij de voeding nog nodig, of het even dichtbij zijn, of heeft hij dorst.... Jammer voor mij, maar zijn behoeften gaan wel voor die van mij. Hij gaat op een gegeven moment heus wel doorslapen, dus dit is tijdelijk.

15. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.812
    5.949
    113
    Vrouw
    Ik denk trouwens dat de beste tip toch is: zelf op tijd naar bed gaan!
    Rond die periode lag ik er regelmatig om 21.00 in.
    Als baby wakker was, kwam vriend baby brengen, voeden,en dan wiegje in.
    Dus zelf uren maken in de avond, ipv focussen op het doorslapen van baby :)

16. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Hier idem!

17. Mevrouw Pinguin

Mevrouw Pinguin Fanatiek lid

22 mrt 2015
    1.042
    8
    38
    Vrouw
    Pfffff Ik zou willen dat ik zulke nachten had! Hier een van ruim 1,5 jaar die zich nog iedere 2 uur meld!

Ik heb ook geen tips, heb zelf het gouden ei ook nog niet gevonden.

18. Khlo

Khlo Fanatiek lid

16 jan 2015
    1.022
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat dus. Waarom verwachten mensen dat kinderen meteen doorslapen? Omdat de moeders waarom dat wel gebeurd dat van de daken schreeuwen terwijl moeders bij wie dat niet gebeurd zich rustig houden?

19. Khlo

Khlo Fanatiek lid

16 jan 2015
    1.022
    0
    0
    NULL
    NULL
    Inderdaad.... Ik heb twee huilbaby's gehad. God die sliepen nog geen 5 uur per dag, en de rest krijsen... Seriously, je hebt niks te klagen ts.

20. Vrolijkheid

Vrolijkheid Niet meer actief

Je zoekt tips maar ik ben bang dat die er niet zijn! Het is echt verschillend per kind!

Onze baby sliep bij 3 maanden door om bij 4 maanden weer een keer per nacht te komen. Vanaf 8,5 maand slaapt hij van 20-6

Tussen 4 maanden en 8,5 maand heb ik kalles geprobeerd van BV naar kV (hielp niet) rijstebloem, pap, meer eten overdag. Meer slapen overdag, minder slapen overdag, op z'n buik, kamer verduisteren, inbakeren, slaapzak, warmer/kouder.

Niets werkte. Uiteindelijk maar in meegegaan en zo hop hop van de 1 op de andere dag sliep meneer door. Ik ga bij een eventuele volgende niet eens de moeite meer doen want ik geloof dat ze het toch echt zelf bepalen. Jammer maar helaas!

Maar je kunt natuurlijk mijn tips wel proberen. Baat het niet...

Deel Deze Pagina