Dat van die beker met 10 maanden komt van het cb. Kreeg hier ook te horen dat dat móest want dat is beter voor de spraakontwikkeling en geeft minder kans op gaatjes (om later in het gesrek over ranja of diksap te beginnen toen ik aangaf dat ze water nog niet zo lekker vond) nooit gedaan en kon het met de oudste ook niet laten bij een later consult na een positieve opmerking over haar spraak nog even in te wrijven dat ze nog steeds bijna alleen uit een rietjesbeker dronk en dat 1 van de methodes van logopedisten bij spraakproblemen juist drinken uit een rietje is omdat je dan meer mondspieren gebruikt. Ze drinken allebei inmiddels gewoon normaal uit een beker en voornamelijk water en de jongste drinkt nu vooral uit een rietjesbeker van de hema of een tuitbeker van nuby. En als ze slecht drinkt nu met dit warme weer krijgt ze er ook nog wel eens klein scheutje ranja in. Dus ts, probeer het wat los te laten en kijk welke beker hij fijn vind nu en probeer anders eens een pakje of een gewoon rietje in een beker.
Vandaag gaat het een stuk beter! Zowel uit een beker gedronken als met een rietje en hij heeft duidelijk dorst door de hitte. En het feit dat ik er minder bovenop zit helpt volgens mij ook wel