hallo, thx dat jullie dit lezen het zit zo. ik ben bijna 8 maanden zwanger en heb in het begin van de zwangerschap veel problemen gehad met de pa (hij wou het niet, wou me vergiftigen, en heeft met me gevochten) na een maand of 4 wou hij me spreken en ik ben er geweest hij wil het kind erkennen maar ik heb gezegd dat ik dat niet wil en dat hij zich eerst moet bewijzen.(zonder aan de rotzooi te zitten en niet telkens de politie aan de deur te hebben) dat begreep hij. daarna heb ik een hele tijd niks gehoord in totaal denk ik iets van 6keer elkaar gesproken tot 3 weken geleden kreeg ik n bericht over hoe het ging. ik heb gezegt dat t goed ging met de kleine en verder niks daar kreeg ik geen reactie op. nu belde hij me ineens na 3 weken weer op of hij het kind mag erkennen. weer heb ik hem gezegd dat hij zich moet bewijzen dattie echt wil en dan niet zolang niks laten horen daarop zei hij dat ik ook weleens iets mag laten horen maargoed dat vind ik niet hij moet zich bewijzen. nu wil hij een rechtzaak beginnen voor de erkenning en ik zie het allemaal niet meer zitten. ben ik dan zo fout omdat ik voor mijn veiligheid van mijn kind kies? wat moet ik doen ik wil dit kind niet verliezen? kan iemand me wat op de hoogte brengen.
Dit is lastig. Asl hij de vader is, heeft hij natuurlijk wel het recht het kind te erkennen. Meer weet ik er niet van. Ik denk dat je beter een advocaat kan inschakelen.
nou ik denk dat jij erg sterk staat en ik zou hem voorlopig het kind niet laten erkennen want dan kun je problemen krijgen met hem! ik vind het goed dat je voor jezelf en je kindje op komt. Als ik dit zo lees lijkt hij mij geen verantwoordelijke vader...
Als jij niet wil dat hij het kind erkent, moet hij dit via een advocaat doen. D.w.z. een DNA- test dat aangeeft dat hij de vader is. Mijn ex, heeft destijds ook de kans gehad om het te erkennen, maar wou dat niet. En dit gaat nu ook niet meer gebeuren. Ik heb zelf contact gehad met een advocaat, en als je wil kun je me via pb. er vragen over sturen. Tevens kan ik je dan laten zien/ lezen, dat JIJ 'hoger' in je recht staat dan hem! Want waar was hij al die maanden? En daarbij komt ook nog, een rechter zou niet zo snel de veiligheid van het kind in gevaar brengen. ( dan heb ik het over het 'mishandelen van jou tijdens de zwangerschap etc.). Ik zou hem zelf NOOIT de kans geven om mijn kind te laten erkennen. Dan gaat hij maar hogerop. Ik weet dat , wanneer hij het (alleen al) gaat proberen, hij niet verder komt dan wat hij nu is .
hallo, ik wou jullie even bedanken voor jullie snelle reactie's voel me al wat meer gerust nu al blijft t een doolhof vol vragen.
hoi meis ik denk ook dat jij sterker staat dan de vader vaN JE kindje als jij de rechtedr allemaal verteld wat hij met jou wilde doen dan denk ik niet dat hij je kindje mag herkennen . en je doet er goed aan om te denken aan de veiligheid van jou en je kindje. bovendien hij heeft zig tot nu toe niet bewezen dat hij dus echt een goede vader wilt zijn voor jullie kindje ik hoop dat hij alles meent wat hij zegt en wens je veel sterkte en geluk en nog een goede zwangerschap. (ps) vroeg me af hoe oud je was je hoef niets te zeggen hoor was gewoon nieuwschierig )
ben ik weer, ik ben 25 en heb al 2 miskramen achter de rug dat is ook de rede dat ik zo bang ben weer een kind te verliezen
meid je hebt groot gelijk! lekker je kindje alleen op jouw naam zetten. je kan met bureau rechtshulp bellen over jouw situatie. meid als moeder zijnde sta je sterk in je schoen hoor! sterkte meid
gewoon opgeven als vader onbekend , tja als hij een gevaar kan zijn voor je kind (wat hij wel is als hij je wilde vergiftigen) dan zou ik het risico niet nemen door hem je kind te laten erkennen.
He wat een nare situatie meid! Ik zou hem idd ook niet erkennen als vader, jij staat helemaal in je recht! Ik hoop dat je er uit komt, en dat je toch nog even wat relaxed kan genieten van je zwangerschap...
Ik hoop dat je wat aan de informatie hebt gehad die je viapb hebt gekregen . En anders gewoon naar het juridisch loket emailen (link in je email), die kunnen je precies vertellen hoe je in je schoenen staat, maar geloof me, Hij heeft echt geen recht op het kind, aangezien het een gevaar ervoor is. Groetjes Saskia
Hi meid, Wat een situatie zeg, kan je een hand geven want ik heb ook te maken met een vervelende verwekker. Voor zover ik uitgezocht heb kan een verwekker geen erkenning eisen. Ook kan alleen een DNA test gedaan worden met jouw toestemming. Dan nog betekent erkenning niet veel meer dan dat op schrift staat dat hij de biologische vader is. Voor ouderlijke macht , juridisch vaderschap(gezag, beslissingen, omgangsregeling) moet hij ook voogd zijn, wat alleen met jouw toestemming kan. Ben je alleen en dus niet met een ander getrouwd dan blijft de vader onbekend. Een man, dus ook een ander dan de verwekker kan echter later altijd nog erkennen of adopteren als jij dat wil. Over de mishandelingen, als je geen aangiftes hebt gedaan bij politie kan zijn advocaat jouw argument uitleggen als wraak. Dus, mijn advies, blijf bij die man uit de buurt en doe het alleen. Neem je tijd, je hoeft niets te haasten, als je toch erkenning wil oid kan dat altijd nog. Neem nu al je energie voor jezelf. Zoals Sharon Stone zegt: wij alleen staande mama's kunnen veel meer dan we denken. En nog even: WIE de F%$##ing hell denkt ie wel niet dattie is? Sterkte meid. Ps het boekje "van alleen naar twee" van Eva Brussaard, ook alleen staande moeder, is zeer hulpvol in zo'n situatie.
hey, heel erg bedankt nogmaals ik ga hem niet mijn kind laten erkennen al is het wel moeilijk af en toe. ik ben blij te merken dat ik niet de enige ben die het zelfde denkt als ik. groet mammie
Dit is niet helemaal waar... een vader die kan aantonen vanaf de geboorte aanwezig te zijn geweest en dus ook een band met het kind heeft (nu heb ik het dus over een normale man die capabel genoeg is om voor zijn kind te zorgen) kan een advocaat inschakelen en bij de Rechter om vervangende toestemming vragen. Dan krijgt de man van de rechter dus de toestemming om het kindje te erkennen en indien gewenst kan dan ook gelijk gedeelde voogdij aangvraagd worden. Dus dat deze dingen alleen maar met de toestemming van de moeder geregeld kunnen worden gaat niet altijd op. Maar nogmaals dan heb ik het over vaders die wel vanaf dag 1 klaar staan voor hun kids. Dus dat moeder weigert de erkenning plaats te laten vinden.
Heb ik goed gelezen dat hij aan de rotzooi alias drugs zit en bekend bij de politie is? Als dat zo is neem deze informatie mee naar een bureau voor rechtshulp/ advocaat. Denk dat ze wel iets met deze informatie kunnen namelijk.
Mammie, wat een rotsituatie. Veel sterkte daarmee hoor! Volgens mij hoef je niet de echte vader te zijn van een kind om het te erkennen. Je zou bij wijze van spreken zelfs de buurman mee kunnen sleuren naar het stadskantoor om hem te laten erkennen. Erkennen kan echter maar 1x en kan nooit teruggedraaid worden. Met de erkenning zelf heeft de vader trouwens nog steeds helemaal geen rechten. Als jij niet wilt moet je het zeker niet doen. Succes!
Hey mammie..Ik begreep al dat je hem inderdaad niet laat erkennen? Ik sta er helemaal achter! Als er drugs, mishandeling, politie en weetikwatnietmeer in het spel zijn zou ik hem mooi links laten liggen. Ik heb een ex waarmee ik godzijdank geen kindje heb, maar waarmee ik wél een verleden heb..inderdaad waarin drugs een grote rol speelden. En hoe graag ik het ook wilde geloven en hoe erg ik ook mijn best heb gedaan..achetraf moet ik inzien en accepteren dat voor hem niks ooit belangrijker is geweest dan zijn drugs...En zo zal het met jou ook kunnen gaan. ( eenmaal verslaafd dan is die verslaving sterker dan álles..) De drugs zullen dan zelfs vóór je kindje gaan en dat lijkt me wel het laatste wat je wilt.. Ik wens je heel veel succes, kracht, wijsheid en sterkte..En ja inderdaad het zal moeilijk worden..maar niet onmogelijk! (p.s. zal het niet moeilijk worden met hem erbij dan denk je?..Ik denk nog tig keer zo moeilijk)